Dag 1 en 2: Charlottesville - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2: Charlottesville - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2: Charlottesville

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

14 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Charlottesville

Halootjes,

Een nieuw bericht uit Charlottesville...Enjoy ;)

Charlottesville ligt in de schaduw van de Blue Ridge Mountains en zeggen een van de beste plaatsen om te wonen in de omgeving.
Rustig aan gedaan deze ochtend. Om er even uit te gaan weer even naar de Mall gelopen, poging 2 voor een supermarkt, Postkantoor, Greyhound voor tickets en visitors centre om te vragen of er een optie is om naar ‘Blue Ridge NP’ te gaan.
Supermarkt hebben we gevonden :) Yeah eindelijk bacon en eggs!! Geen optie om naar Blue Ridge M.’ te gaan zonder auto en het postkantoor was ge-slo-ten…
Terug naar het hostel en daar verder eigenlijk een beetje gechilled in de zon, pfff en in de woonkamer, ahh lekker cool!
Later op de dag kwam Susan, een vrouwtje uit Engeland of eigenlijk India (woont en reist ook overal), met auto. Dus had een stille hoop dat we misschien een dagje met haar konden touren door ‘Blue Ridge’, maar helaas was ze al geweest.
‘s Avonds kwam er regen en storm opzetten, dat was voor mij een reden om er lekker optijd in te duiken. Helaas kennis gemaakt met de eerste die snurkt op onze kamer
Gelukkig niet zoveel last van gehad.

Zondag 14aug.
Optijd wakker, lekker ontbeten in de zon. Veel muggen hier trouwens, zit al lekker onder…
Vandaag gingen we eens kijken of we de rivier kunnen, moet niet al te ver zijn. Het duurde even, vonden de rivier maar niet echt de route die er langs zou lopen. Op de terug weg een afslag genomen en toen liepen we er promt tegen aan. Een verhard pad, door het bos, langs de rivier. Weer veel joggers en mensen met hun hond. We hadden geen idee of we weer bij het begin zouden uitkomen, dus op een gegeven moment omgekeerd even pootje badden in de rivier en zo konden we er weer tegen aan. :) Was een fijne wandeling en het rook nog lekker fris van de regen.

Terug bij het hostel wat gegeten even gechilled en rond 15.00 uur zijn we weer naar ‘down town’ gelopen. Hier onze bustickets opgepikt voor morgen en gekeken of we de ‘free trolley’ konden pakken naar de Universiteit, de beste van deze omgeving. Zelfs mijn roomie Simon uit Ruwanda gaat hier studeren…
Jammer maar geen trolley te bekenen, het opgegeven na 20 min. wachten. Op de terug weg mijzelf getrakteerd op een heerlijk ijsje van ‘Splendora’s gelato café’ (de meest authentieke gelato aan deze kant van de Atlantic). En het smaakte verrukkelijk, Yam!!;)
Terug eten gemaakt, pasta, en verder wat in mijn dagboek schrijven en lezen. Het gaat weer aardig te keer vandaag, onweer, regen en storm. Een echte Amerikaans zomer storm…
Er arriveerde een nieuwe roomie voor de snurker, een oudere man die ik ook snurkent schat, omdat als hij gaat zitten of staan of gewoon al beweegt al hijgt, puft, steunt en kreunt. :s We hebben om hem gelachen. En inderdaad ik was blij dat ik mijn oordoppen bij de hand had, het was nog erger dan 10 bossen om zagen… John had de ergste nacht van zijn leven en ik ben er gelukkig goed van afgekomen, lang leven de oordoppen :D

Bye for now!
XX Aniet

  • 17 Augustus 2011 - 04:38

    Mam:

    je bent vast blij met je mugenklikker!!
    misschien toch nog een auto huren voor de mountains. succes.x

  • 28 Augustus 2011 - 20:52

    Marina:

    yep altijd fijn snurkende roomies....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 122690

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: