Op naar het Pentagon en meer. - Reisverslag uit Reston, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Op naar het Pentagon en meer. - Reisverslag uit Reston, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Op naar het Pentagon en meer.

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

11 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Reston

Hey hey,

Alles nog steeds goed hier, en lekker om zo even een soort van eigen plekje te hebben ;)

Net als gister ging ook vandaag de wekker weer rond 5.50 uur. Te vroeg dit keer, Julie kwam vannacht slaapwandeld vertellen dat een van onze vrienden zat opgesloten in haar auto…:s haha, helaas kon ik daarna niet zo goed meer in slaap komen en het was warm.
Vandaag hebben we een kijkje genomen bij het ‘Pentagon’ en het monument van 9/11. Helaas mochten we geen foto’s maken, alles streng beveiligd!! :s Maar onglofelijk wat een gebouw. Ook het monument was weer erg indukwekkend. Hier zijn zo’n 148 mensen omgekomen en ieder persoon heeft een eigen soort van ‘fontijntje’, voorzien van naam, gekregen op het monument. De fontijntjes zijn opgedeeld in rijen op volgorde van hun geboortenjaar. Erg mooi gezicht. De oudste was zo ongeveer van 1930 en de jongste 1998, geloof ik.
Daarna zijn we naar het ‘Air Forces Monument’ gelopen. Ook weer prachtig mooi opgezet. Tegen 10.00 uur pas weer in de metro gestapt, dit omdat de metro day-pass die we hadden gekocht geldig was na 9.30 uur. Kwamen we wat laat achter, dus een extra kaartje moeten kopen. Daardoor iets van 1 ½ uur onze tijd uitgezeten. Maar was de moeite waard, hadden een mooi uitzicht vanaf het Air Force Monument.
De volgende stop was ‘Pentagon City, een onwijs groot shopping plaza van drie verdiepingen. Hier wat rondgelopen en geneusd. Prachtig! ;) Niets gekocht trouwens…
De laatste stop was in ‘Old Town Alexandria’, vanaf het metro station een gratis bus gepakt die op ‘Kingstreet’ heen en weer rijd. Hij bracht ons naar de Potomac rivier. Hier wat rondgehangen en langs het water gekeken. Een heel schattig dorpje/stadje. ‘Kingstreet’ is de hoofdstraat met allemaal schattige boutique-jes, restaurantjes en barretjes. Verder een rondje gelopen langs een aantal main-attracties. Zo belandden we in de ‘Torpedo Factory’. Het had alleen niets met topedo’s te maken. Het was een groot gebouw met allemaal verschillende kunst galerieën waar je langs kon lopen. Leuk om te zien. Ook kwamen we in het huis van ‘John Carlyle’ terecht. Er werd een rondleiding aangeboden, en dat leek ons wel wat. D.m.v. een film kregen we wat meer te weten over deze man (check evt internet) en vervolgens een rondleiding door zijn voormalige huis. Het ene was wat interessanter dan het andere en ook de vrouw vetelde niet echt boeiend, dus dat maakte het wat minder. Toch leuk dat ze het huis zo in de oude staat hebben gehouden met verschillende meubels en voorwerpen uit die tijd, ze kon er veel over vertellen.
Het rondje afgemaakt en de bus weer opgezocht, de dag is al weer aardig lang (15.30), het is bloedje warm en onze voetjes/ benen beginnen te protesteren… Langzaam aan de bus opgezocht en richting het metrostation waar Julie ons weer zou oppikken.
Rond 18.00 uur kwam haar vriendin Anu en samen gingen we wat drinken en eten in een bar ‘Americans’. Tom kwam ook, leuk om hem weer even te zien, en hebben gezellig zitten kletsen met een biertje. Ook is het American Football seizoen weer begonnen, dus de tv stonden aan en er waren daardoor veel mensen aanwezig. Een gezellige drukte:).
Tegen 21.00 uur waren we weer bij Julie thuis, heb mij tas gepakt en nog wat laatste dingentjes gechecked voor ons vertrek naar Charlottesville.

Tot dan.
Groetjes en een kus,
Anita

• 15 Augustus 2011 - 08:09

Paps:

weer hele verhalen.
    ik mis overigs een bezoekje aan het graf van JFK

• 15 Augustus 2011 - 10:10

Fanny:

Nou je gaat lekker:) genoeg te doen en veel films!! geniet er van!
    x

• 15 Augustus 2011 - 17:14

Bessel:

Ik vind het knap van mij zelf, dat ik al je verhalen lees, zo in de drukste weken in de winkel.
    Dit betekent dat ik ze dus leuk vind.
    Blijf genieten.

• 15 Augustus 2011 - 20:23

Marc Schroën:

Dank weer voor je mooie verhalen én de foto's....

Succes en veel plezier!