Mijn laatste journey with Stray - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Mijn laatste journey with Stray - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Mijn laatste journey with Stray

Door: Kiwi Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

30 April 2008 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hahllootjes

Een gek idee, maar het was toch echt zo...me laatste tripje met de Stray bus was aangebroken:S.
Weer vroeg opgepikt en wie zat daar in de bus Helge! Whaha...niet te geloven!

Het was een vrij lange rit naar Kaikoura (ligt ten noorden van Christchurch), maar het laatste stuk was leuk, een kronkelige weg langs de kust. Veel tunneltjes en naast de weg lag een spoorlijn waar een oud treintje gebruik van maakte...schattig:P

Ik stap uit bij de Adelphi loge en Helge had een andere geboekt. Om 13.30 uur hadden we een meeting en deden we een rondje town. Heel klein maar wel leuk. Ook boekte we alvast de bus terug voor naar Christchurch... de prijs viel erg mee omdat we beide een van de laatste plaatsen hebben...best!:) Verder wat bank gehangen met veel films.
Bundy de busdriver wilde voor ons koken...een kiwi maal. Veel groente, vlees, aardappelen en als toetje overheerlijke "Hokey Pokey" icecream en een soort van schuimtaart. Dat was een relaxed avondje:D En het eten smaakte erg goed! Dat was een leuk afsluiting van me rondreis met Stray.

De volgende dag (zat. 5-04)...Regen, dus lekker lekker heerlijk in me bedje blijven liggen. Weer een filmpie gekeken en Helge kwam me rond 13.00 uur opzoeken om over haar ervaringen met dolfijnen zwemmen te vertellen. Heel gaaf! We maakte een andere afspraak voor 16.30 om samen te koken.
Lekker een relaxed dagje gehouden en op de afgesproken tijd naar Helge gelopen. Onderweg naar de supermarkt belde Hunter en die sloot zich vervolgens bij ons aan. Pasta Bolognese stond erop het menu. Het was een gezellige avond... lekker kletsen en we speelde een paar potjes rummikub:D haha:D Terug in me hostel "The Perfect storm" gekeken en daarna nog even een biertje scoren in de plaatselijke kroeg. Gezellig met me maatjes van Stray.

Gelukkig was het vandaag beter weer en Helge en ik gingen op weg naar de Penninsula. Eerst boekte ik me dolfijnen tour en vervolgens gingen we op zeehondenjacht. Daarna heerlijk langs de kust gelopen. Heerlijk weer. Onderweg een break voor de lunch. We namen lekker onze tijd en wandelde totaal 4 uurtjes. Terug pakte we nog een paar winkeltjes mee. In het hostel weer bank gehangen en 's avonds aten we soep van het hosel dat elke dag gekookt werd. De dag sloot ik weer af met een filmpje.

Weer regen deze dag, maar dat maakt niet zo heel veel uit toch als je met DOLFIJNEN gaat ZWEMMEN:D:D! Nat worden we toch wel;)
Om 8.30 uur stond ik bij de Dolphin Encounter. Sue van Lake Tekapo was er ook. Ik kreeg van alles toegeworpen: wetsuit, jack, snorkel en flippers. Vervolgens keken we een info filmpje, wat we allemaal moesten weten.En daarna werden we met een bus naar de boot gebracht. Tijd om de zee op te gaan en opzoek naar de dolfijnen.
Eenmaal gevonden moesten we wachten op de luchthoorn voordat we het water in konden. Dit duurde niet lang, iedereen zat in de start houding. Klaar voor de start...PEEEEP! Plonsen! En daar lag ik dan, met me gekochte onderwatercamera, midden in een groep van 200 tot 300 dolfijnen. Maar omdat me lijfje een beetje in shock was van het ijs koude water, ging het allemaal niet zo makkelijk dat zwemmen...me adem stokte en ik kon me amper bewegen. Gelukkig was ik vrij snel gewent en kon ik genieten van de dolfijnen die naast me en onder me door zwommen....Echt weer ongelooflijk dit!:D:D:D:D Ik had zelfs een beetje oogcontact met een dolfijn...hij bleef bij me hangen en we draaide een rondje:D haha
Op het moment dat de dolfijnen weer wat vertrokken waren klonk de hoorn weer en moesten we de boot weer op. We gingen opzoek naar een andere/ de groep. Vervolgens na het startsein weer het water in, nu geen problemen met de kou. Niet echt contact met een dolfijn als eerder maar wel weer echt heel vet om zo tussen al die dolfijnen rond te poedelen:D. Dit herhaalde zich nog een keer.
Nadat de laatste duik voorbij was lag er een tuinslang met warm water op ons te wachten...Heerlijk. Vervolgens snel omkleden en daarna kregen we nog even de tijd om foto's te maken. Erg leuk wat zo af en toe gaven de dolfijnen een showtje weg...springen, salto'...alleen maar ook tegelijk. Prachtig en genieten. Dit was weer een ervaring om nooit te vergeten:D.
Thuis een warme douche, want anders had ik nooit meer warm geworden geloof ik, brrr. Tsja wie gaat er dan ook midden in de herfst in de zee met dolfijnen zwemmen?;)
Vervolgens kwam ik Stef weer tegen, samen even gelunch en lekker gekletst. Weer lekker rondgehangen de rest van de dag. 's Avonds tas pakken en afscheid genomen van Stef, zij naar Wellie en ik naar Christchurch.

Me laatste ochtendje "The Beach" gekeken en vervolgens naar de bus pick-up gelopen. Weer een lange rit. IPV 16.00 uur kwam ik om 15.15 uur al aan in Christch. Naar de hostel gelopen waar alleen maar vrouwen mogen komen, een lekker vooruitzicht.

Meer hierover de volgende keer... me verhaal is alweer veel te lang:S

Hou jullie goed!
(K)(K) Anietje

  • 30 April 2008 - 16:15

    Connie JC Dag:

    Hoi Aniet tja op de 30e even naar A'dam geweest met het gezin en toen lekker lezen, je schrijft wat af zeg leuk !!Vraagje merk je nu dat het in NZ toch rijker is dan in Aussie? Kom je ook in contact met mensen of zie je dingen waardoor je zoiets hebt goh dus hier is ook armoede? Ben daar wel benieuwd naar.
    Een vriendinnetje van ons zit in Zambia en ziet dus heel wat tegenstellingen.. ben benieuwd of je dat toch ook ziet in NZ en Aussie. Veel plezier en hoop dat je een leuke baan hebt om de laatste maanden te kunnen genieten!
    groetjes weer van je maatje bij de Johan Cruyff dag....

  • 30 April 2008 - 18:09

    Paps:

    Goed te lezen dat je de dolfijnentrip goed heb doorstaan. Wel benieuwd of het er allemaal een beetje goed opstaat die wilde beesten.
    Groetje uit een oranje Oosthuizen.

  • 30 April 2008 - 19:39

    Petra:

    Mooie verhalen weer!!
    Ik heb net weer even al je foto's bekeken en heb er weer van genoten!!

  • 02 Mei 2008 - 09:36

    Fanny:

    Hey Aniet,
    Jeetje wat gaaf met die dolfijnen!!! Wat maak je toch iedere keer weer gave dingen mee. Idd alweer een half jaar onderweg wat gaat de tijd toch weer snel! Nou geniet er lekker van nog een half jaar en dan zie ik je in een van de laatste weken haha
    xfan

  • 03 Mei 2008 - 18:18

    Bessel:

    Weer zo'n ervaring omjaloers op te worden!!!!
    Benieuwd wat je nog meer gaat doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 121617

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: