Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Lake Tekapo

Door: Kiwi Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

30 April 2008 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Hey allemaal,

Het einde van NZ begint nu langzaam inzicht te komen. Een gek idee.

In Lake Tekapo nam in afscheid van Helge, haar zal ik wel niet meer zien.
Ik slaap in de YHA en het ziet er goed uit. Wat me opvalt is dat hier heel veel Aziaten verblijven, maar waarom? Geen idee.
Later op de middag ben ik naar de "Church of the good shepherd" en het monument van een beroemde collie gelopen. Een heel klein maar mooi kerkje en in de achter muur (achter het altaar) zit een groot raam dat je over Lake Tekapo kan uitkijken. Het was wel heel bijzonder, want de vrouw van de man die overleden was (weet niet precies meer hoe en wat) heeft de leesstandaart aan de kerk geschonken op 1 april en mocht ik nou ook precies op 1 april in de kerk zijn (alleen een paar jaar later;)). Vervolgens dus even naar de collie. En waarom is die nou zo bijzonder?

New Zealand's most famous sheep stealer, James McKenzie owned a dog named Friday. Both the Mackenzie County and the pass are named after him. McKenzie was apprehended at the Mackenzie Pass by an overseer for the Rhodes Brothers at Levels Station. His dog Friday drove approximately one thousand sheep towards Burkes Pass in 1855 from Levels Station. McKenzie was apprehended at the Mackenzie Pass by an overseer for the Rhodes Brothers at Levels Station. Friday lived the rest of his years at Levels Station. The statue of the dog has become the symbol of pioneering sheep farming in the Mackenzie and sits on the shore of Lake Tekapo.

Omdat het niet al te mooi weer was (regen) ben ik lekker terug gegaan en heb ik een tukkie gedaan. Nog even gekletst met een roomie uit IJsland.

De volgende dag (2 april) ben ik 6 maanden onderweg! 6 maanden...Ongelovelijk. En de tijd vliegt nog steeds. Over hetzelfde aantal maanden ben ik THUIS!:D:D Ik kan niet wachten;) Maar eerst nog even 6 maanden reizen en werken.
Vandaag...prachtig weer en ik besloot de Mt Jonh wandeling te doen. Onderweg kwam ik Sue tegen die hetzelfde plan had, dus we gingen lekker samen. Prachtige wandeling met een nog prachtiger uitzicht. Soms wel weer wat klimmen, maar op de top konden we bij de sterrenwacht uitrusten.

Terug...lekker in de zon geluncht en even in de zon gelegen. Daarna het internet opgezocht om me al even te orienteren op werken. Heb me aangemeld op Au-pair sites en heb ook mijn jobdesk gemaild om te vragen of zij nog wat baantjes hebben voor Perth. Fijn:D!
's Avonds nog wat rondgehangen en gekletst.

De volgende dag hostels bellen in Christchurch, maar dat leek niet helemaal te lukken, ik besloot een Stray hostel te nemen. Om 12.00 uur zou ik opgepikt worden, werd wat later, om op weg te gaan naar Christchurch. In de bus natuurlijk weer een paar oude bekende (Stefanie, Ben en Tom). En ook weer een leuke buschauffeur. Onderweg maakte we een stop in "Geraldine". Heb er over nagedacht om hier evt. nog een nacht of 2 te verblijven, maar volgens andere is er weinig te beleven en dat klopte ook. Op de bekende kaaswinkel na dan, waar ik natuurlijk even een bezoekje bracht. Heerlijk goudse kaas en kaas uit de omgeving. Helaas hadden ze geen kleine stukjes voor mijn persoontje alleen.
Vervolgens kwamen we al snel aan in Christchurch. Spullen gedropt en ik ben de stad even in gegaan om opzoek te gaan naar een hostel voor als ik terug kom uit "Kaikoura". Omdat ik dan precies een week doorbreng in Christch. bood het hostel "Frauenreisehaus" me een leuk prijsje. Toppie:D
's Avonds nog even "Gangs of NY" gekeken.

Morgen ga ik dus naar "Kaikoura" waar ik weer een hele bijzondere ervaring heb mee gemaakt!:D
Wil je meer weten...? Blijf me volgen;)

Veel liefs
Anita (de nog Kiwi)

  • 30 April 2008 - 13:13

    Mam:

    Je ziet,zelf tussen het feesten door van de koningin blijven wij je volgen.Een fijne hond die friday.Ben weer in afwachting naar je volgende massel.
    plezier weer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 121740

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: