Op naar het diepere zuiden. - Reisverslag uit Tuatapere, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Op naar het diepere zuiden. - Reisverslag uit Tuatapere, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Op naar het diepere zuiden.

Door: Kiwi

Blijf op de hoogte en volg Anita

23 April 2008 | Nieuw Zeeland, Tuatapere

Hey allemaal,

Dat is weer een tijd geleden! Vooral omdat ik NZ al verlaten heb en weer in Oz, Perth ben. Alles nog steeds oke!
Ik hoop dat ik mijn verhalen van NZ snel kan afsluiten, zodat jullie weer helemaal up to date zijn. Ik zal snel beginnen.;)

We reden dus van TeAnau naar Tuatapere, niet het plaatsje met 1 staart, maar het plaatsje met 1 straat:) Het was erg gezellig om Anja weer te spreken! We kwamen daar tussen 17.00-18.00 uur aan, spullen in de kamer gedropt en even boodschappen doen. Anja, een ander belgisch meisje en ik besloten om samen wat te maken. Was lekker en gezellig. Na een kopje thee nog even gebruik gemaakt van het gratis internet.

De volgende dag op weg naar de Invergargill, had eerst op de planning om hier (in Tuatapere) wat langer te blijven om het Fiordland te verkennen, maar nadat ik wat info had gevraagt aan de busdriver en omdat er dus maar 1 straat was heb ik me plannen gewijzigd. Wil nu wat langer blijven in de "Catlins".
Invergargill is een stukje groter, maar blijf evengoed maar weer 1 nachtje, want is niet heel veel te doen. Eerst doorgereden naar "Bluff" het (meest) zuidelijkste punt. Antartica is hier niet zo heel ver vandaan;). Bluff is erg bekend om zijn kreeft...toch? Mmm, ben het ff kwijt, iedergeval iets uit de zee;). Hier dropte we een grote groep, incl Anja, af voor de ferry naar Steward Island. Intotaal gingen 5 personen, incl ik, terug naar Invergargill voor een overnachting. Ik vond Steward Island niet waard voor 1 nachtje en de ferry was niet erg goedkoop.
In Invergargill heb ik met het andere Belgische meisje (Katerijne) een rondje gelopen en in de zon gelegen op een grasveld bij het oorlogsmonument. Vervolgens ben ik in me eentje terug gelopen en heb verder weinig meer gedaan. Filmpie gekeken.
De volgende dag zouden we om 13.00 uur opgepikt worden door stray, dus had ik nog even tijd voor een rondje Gardens en een rondje supermarkt. Flink geld uitgegeven, maar dan heb ik wel voor de komende weken eten. De komende plaatsjes zijn weer erg klein en de supermarkten erg duur.
Vervolgens de Stewrd groep weer opgepikt en de reis vervolgde naar de "Catlins". Daar afscheid genomen van Anja. Ook kwam ik weer een bekende tegen (Ines van Abel T), ik blij want zij wist me ook naar een lift te wijzen naar het hostel, aangezien die nog behoorlijk ver weg lag. Het meisje die me een lift gaf verblijft in hetzelfde hostel. Weer Top!:D

In me volgende verhaal meer over de "Catlins".

Dag vriendjes en vriendinnetje tot de volgende keer maar weer!;)

(K) Aniet


  • 23 April 2008 - 06:40

    Paps:

    Haha,

    Ik weer als eerste.
    Dat komt dat je zo'n goede baas heb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 121660

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: