Op naar Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Op naar Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Op naar Milford Sound

Door: Kiwi

Blijf op de hoogte en volg Anita

12 April 2008 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Hoihoi

We vertrokken deze ochtend dus vrij vroeg en vandaag ervaarde ik/ we weer wat nieuws. De avond ervoor was er brand uitgebroken...niet in mijn hostel hoor, maar in de natuur. Vanaf Queenstown was het goed te zien. De vraag was: "Is onze weg naar Milford niet afgesloten?
Gelukkig konden we er door, maar de brand was nog niet geblust.

Weer een mooie rit! Als eerst gingen we naar Te Anau om daar een boottrip te boeken. Ik stond voor een lastige keuze. Ga ik vandaag of morgen? Ik had gehoord als je de laatste boot op de dag neemt heb zie je de spiegelingen van de bergen in het water. En ik heb natuurlijk tijd genoeg om weer ergens extra te overnachten. Ik vroeg naar het weerbericht...ook erg belangrijk en morgen stond er toch wel regen op de planning, dus besloot vandaag te gaan en dan een extra overnachting te nemen in TeAnau.
Onderweg weer een aantal stops voor foto's en we reden door de "Home tunnel" 3,000 feet (naar milford op zee niveau).
De boottrip was mooi, maar hoe de kiwi's erover praten ging er bij mij niet helemaal in. Veel watervallen en de eerste zeehonden zijn ook gespot, of had ik die toch al eerder gezien. Ik weet het niet meer. Ook heel grappig was dat een van de baaien "Anita Bay" heet:D hihi, die ging natuurlijk even op de foto.;)
Na ruim een uur terug naar Te Anau, daar sprong ik van de bus en boekte 2 nachten. In de bus kwam ik Monica en Albert weer tegen.
Ik had leuke meiden uit Duitsland op mijn kamer.
De volgende dag ging ik natuurlijk voor een lekkere wandeling, geen zon vandaag naar een lekker dagje. Ik liep een stukje van de bekende "Kepler Track" (1 uur) Totaal liep ik 3 uurtjes. Toch niet altijd even gezellig in me eentje, en vooral door het bos vind ik het niet altijd fijn. Maar had me (Paula's mp3) bij me, en heb het weer overleeft;).
Verder wat op me bedje gehangen en relaxed. Wilde nog naar het centrum maar het regende.
De volgende dag bracht me Roomie me naar het centrum, dat scheelde me 20 min. lopen met al me zooi;) Had ik weer goed geregeld...haha:D

En wie kwam ik bij de bus tegen...ANJA!!:D:D Waar ik samen mee naar OZ ben gevlogen vanuit NL. Erg LEUK!!! Op naar Milfort again, omdat ik anders laat de bus pas had, dit kwam beter uit. Bij Milfort heerlijk ik het zonnetje gezeten en gewacht tot de andere terug kwamen van de boot. Daarna vervolgde we onze weg naar Te Anau again. Maar vervolgens door naar Tuatapere. Een plaatsje met 1 staart (zo ongeveer dan;))

Maar later weer meer hierover!
(K)(K)

  • 12 April 2008 - 07:50

    Hé!!!:

    Zijn we daar???

  • 12 April 2008 - 08:19

    Rick:

    he, goed naar je zin zo te zien ;) zie je met kermis wel weer s haha

  • 13 April 2008 - 09:56

    Marina:

    Hey meis. Mooie plaatjes!!!! Gek idee dat jij daarin rond loopt : )

    Xuz Marina

  • 13 April 2008 - 15:32

    Mirron:

    Hoi hoi,

    Ik ben twee weken geleden bij de kaaswinkel geweest en ik kreeg super leuke verhalen te horen over jouw trip. Dit moest ik natuurlijk ook even bekijken. Ik heb nog niet de tijd gehad om alles te lezen (het is ook zoveel!!!), maar het klinkt echt ontzettend leuk. Ik ga zelf over twee maanden richting Mexico (voor 1 mnd) en door deze verhalen te lezen kom ik al helemaal in de stemming. Heel veel plezier nog!!

    groetjes Mirron

  • 14 April 2008 - 09:05

    Fanny:

    Hey aniet,
    klinkt weer allemaal leuk! En mooie foto's!
    x

  • 15 April 2008 - 09:55

    Ilona:

    Heeey Anietje,

    Wat een mooie verhalen weer! En wat een prachtige foto's!
    Geniet maar weer lekker meissie,

    Tot mails, ( ik zal gauw weer even een bijpraatmail sturen want dat is echt veel te lang geleden:$)
    Kussie

  • 17 April 2008 - 18:38

    Bessel:

    Hoi Anita,

    Het is weer leuk om te lezen, Mooie foto's, je maakt wat mee hè.
    Leuk hè dat mirron jou verhalen nu ook leest.

    Groetjes, ook van Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 122649

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: