Logeren bij Carl en Angela. - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Logeren bij Carl en Angela. - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Logeren bij Carl en Angela.

Door: Kiwi

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Hey vriendjes

Lang geleden, maar ik heb nu tijd om eindelijk eens mijn achterstand wat bij te werken!

Vanaf Tongariro had ik een prachtige rit naar New Plymouth. En de mountain/ vulkaan Taranaki of Mt Egmont(gegeven dor Captain Cook) zag ik al van verre.

Ik werd om 18.45 uur opgepikt door Angela. Erg leuk om haar weer te zien. Al snel kwam Carl thuis van pic hunting en ook de kids volgde hem. Erg goed om ze allemaal weer terug te zien en dat was werderzijnds. We hadden ons dinner en maakte plannen voor de volgende dag.

De kids gingen naar school en wij pakte de motors (Carl rijdt op een Harley en Ange op een kleinere) uit de garage en gingen op weg naar de mooie plekjes in de omgeving. Eerst reden we naar de bekende lake Mangamahoe, die je veel terug ziet op postcards. Helaas was de mountain verscholen achter de wolken. De volgende stop was North Egmont, daar maakte we een kort wandelingetje en keken even in het info centrum. Vervolgens reden we richting de kust. Echt genieten en een prachtig uitzicht vanaf de motor. We stopte in Okato en hadden daar een lunch...heerlijk! :) Via de Surf coast Highway(erg bekend hier) reden we naar Black Beach, weer een stop om te genieten van het uitzicht en daarna door naar Paritutu Hill. Weer erg bekend en veel terug te zien op kaarten. Ook hadden we uitzicht op Sugar Loaf Island en het Marine Park met de bekende eilanden Mikitai, Moturoa en Snapper Rock.
De laatste stop was naar een momument waar ik uitkijk had op een terras waar The Last Summary zich afspeelt.

De volgende dag bracht ik samen met Ange Billie naar school. Wilde wel eens een kijkje nemen in de Kiwi-klas. Grappig om te zien en vrijwel hetzelfde als in NL. Wat me alleen op viel was dat de juf alle administratie bij houdt in haar eigen laptop. Dus meiden (Iloon Eef en Eef)... wie weet;)
Daarna sprongen Carl, Ange en ik in de auto om weer naar de Paritutu Hill te rijden en vervolgens deze eens te beklimmen. Ik merkte dat mijn benen nog niet helemaal uitgerust waren. Haha. Weer genoten van het uitzicht en daarna begonnen we onze "Coastal Walk". Het was een prachtige dag! Totaal is deze wandeling 7 km. Maar wij liepen van "Port Taranaki tot "Te Henui Walk" Weer een heerlijke dag, maar mijn benen!:S HAHA! En eindelijk weer een beetje bij gekleurd ;)
Thuis even een klein tukkie gedaan en nog wat in de tuin gekleurd met Billie en samen met Billie gelezen. Tja je bent een juf of niet.

Zaterdag, dus iedereen thuis. Om 12.30 uur sprongen we met z'n alle in de auto en gingen op weg naar museum Tawhiti. Onderweg een beroemde pie gescoort voor de lunch. Het was een erg leuk/ interessant museum. Alle poppen die gebruikt werden om de geschiedenis uit te beelden zijn zelf gemaakt. Ze leken net echt...erg leuk. Veel info over de Maori en de eerste Britten in het land Na afloop nog wat gedronken. Helaas ging de vrijgezellen avond niet door. En door het onwijs slechte weer brachten we de avond op de bank.

Zondag, nog steeds regenachtig, namen we een kijkje bij de "Dawson Falls". Even een kijkje in de hut, dat nu omgebouwd is tot info centrum. Daarna naar de waterval, maar door de regen snel weer naar huis. Ik ben mijn tas gaan inpakken, hadden avondeten, keken een film, sprong onder de douche, las een boek en at chocola en cashwnoten. ;)

Vroeg op want om 7.20 uur moet ik bij de bus zijn. Ik nam afscheid van iedereen. Erg jammer, had een paar hele leuke dagen!! Maar nu is het tijd voor Wellington. Had weer een mooi rit. In Bulls een korte stop waar ik een kijkje nam in een NL winkeltje met leuke Hollands souvenirs en Hollands eten zoals: ontbijtkoek, hagelslag, mayonaise, salmiac lolly's en nog veel meer. Allemaal dingen die voor jullie zo gewoon zijn, maar voor mij dingen waar ik af en toe naar HUNKER!!!
In Welly had ik een goedkope city-tour, de buschauffeur was me er vergeten uit te gooien. Haha No Worries...ik heb alle tijd. In het hostel kreeg ik een gratis welkoms-dinner. Keek vervolgens wat televisie, boekte een City/ Lord of the Rings Tour en ging naar me bedje.

Benieuwd naar de rest??? Zie het volgende hoofdstuk.

Doei lieve allemaal. -xxxxxxxxxxxx- Aniet

  • 17 Maart 2008 - 09:53

    Fanny:

    Hey aniet,
    Ik dacht van de week al een tijd niets meer gehoord van anita! Maar gelukkig kom je dan weer met een verhaal en schitterende foto's. Even gekeken maar die bergschoenen zijn idd voor dat soort wandelingen erg handig. Ik ben blij dat je een erg ondernemend type bent kan ik misschien nog mooi wat van mee pikken als ik je zie in september heb er echt al heel veel zin in! Maar ja dat duurt nog 6 maanden! Dus ik zou zeggen geniet nog lekker en we'll keep in touch! Echt schitterende die foto's bij die krater.
    xfan

  • 17 Maart 2008 - 10:12

    Paps:

    Klinkt allemaal weer fatastisch.
    Mooie foto's (je heb weer extra opslagruimte gekregen) dus kom maar op.
    Ben wel erg benieuwd naar je gletsertocht.

  • 17 Maart 2008 - 20:52

    Petra:

    Prachtige foto's! En je ziet er goed uit! :-)

  • 18 Maart 2008 - 20:25

    Elly:

    Ik heb weer genoten van je verhalen. Wat beleef je ontzettend veel, heerlijk. Leuk om je berichten van NZ te lezen. Wij zijn in voorbereiding van onze reis, begin 2009, naar NZ. Volg je verhalen gretig, maar ik denk niet dat wij jouw tempo kunnen volgen! Groet Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 121677

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: