HAPPY NEW YEAR!!!!!!!!!!!(K) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu HAPPY NEW YEAR!!!!!!!!!!!(K) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

HAPPY NEW YEAR!!!!!!!!!!!(K)

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

02 Januari 2008 | Australië, Sydney

Hey HOLLAND

Allemaal al het goeds, gezondheid en geluk voor 2008!!!! (K)

Mijn oud en nieuw was heel anders dan ik normaal gewend ben, maar was HEEL TOP, SUPER, MOOI en GEWELDIG!! :D:D

Maar eerst even terug in de tijd. Ben nu 3 maanden in Australie...wat! alweer 3 maanden. JAJA 3 maanden! En toch zie ik de dag dat ik van jullie afscheid nam als de dag van gister. Zooo raar.

Maar goed...ook alweer 3 weken in Sydney! En dan hier even een korte samenvatting van alle vette dingen die ik beleefd heb.

De avond van de dag dat ik hier aankwam ben ik met Jake naar de IMAX geweest. Een 3d bioscoop met het grootste scherm dat ik ooit gezien heb! We hebben gekeken (met een 3d bril) naar Beowulf. Een goed verhaal met vette special effects!

Ik heb de Ski Tower (de grote toren die midden in de stad staat en bijna vanaf overal kan zien) beklommen! Uitzicht over heel Sydney en wat is die stad dan toch groot.

Mijn eerste weekend ben ik met Jake naar de Botanic Gardens geweest en hebben we ons alvast georienteerd op een plekje voor oud en nieuw. Was een hele hete dag dus hebben daarna nog even gezwommen in het zwembad vlakbij onze hostels.

Woensdag de 19e had de receptie een kerstborrel/cocktail georganiseerd. Dit moest in "de rocks" (een oud en heel mooi plekje in Sydney) plaats vinden. We moesten onze mooiste kleding aandoen en zorgen voor een date. Voor mij was die date geen probleem, jullie raden het natuurlijk al... dat was Jake. Ondertussen hoorde we al dat de cocktails $20,- moesten kosten. Gsus, als het zo moet, dan blijven we daar niet lang, zo gingen onze gedachten. Wij die avond met z'n alle van het hostel in taxi's gesprongen. Daar aangekomen, hotel Sangri-la, werden onze portieren voor ons open gedaan. Wat een luxe hier!! Vervolgens moesten we naar de 36ste verdieping en daar aangekomen vielen we bijna flauw... wat een uitzicht over Sydney! Echt ook onwijs luxe en sjiek hier, dus die cocktail konden we gewoon niet meer overslaan. Het werd een toblerone. Wat zat er in? Baily's, toblerone, chocola, caramel en nog veel meer van dat lekkers!!!:D:D
Vervolgens nog naar een andere bar gegaan, en daar stond ik bier te drinken met uitzicht op OPERA! Jongens check de foto's!!! OWESOME!

De dag voor kerst ben ik ben ik met Jake en een paar gasten uit zijn hostel naar Manly (onze ontmoetingsplek) gegaan. Daar lekker op het strand gelegen en 's avonds op het strand geBBQ. Was heel gezellig! Om 12.00 's nachts ben ik naar de nachtmis gegaan in de katedraal vlakbij mijn hostel. Heb ik toch nog gedaan wat ik elk jaar ook thuis doe.

Mijn eerste kerst dag heb ik op BONDI BEACH doorgebracht. Met lekkere hapjes en wijn! Jammer dat het weer wat minder was! Maar de wijn sloeg goed aan en lag daardoor die avond om 20.30 uur in me bedje! Dan is dat verder wel duidelijk he?
Tweede kerstdag, hier Boxingday, heb ik me vermaakt op de renbaan van Royale Randwick, zonder kater trouwens! Wat een top dag... het zonnetje scheen! Het thema was internationaal en ik kon dus met een internationaal paspoort gratis naar binnen! Wat een rijke lui hier, mannen in pak, vrouwe in jurkjes, te hoge naald hakken en dikke lage make-up en echt ONWIJS mooie paarden. Weer een TOP ervaring!!!:D

Zondag voor kerst hadden we met het hostel een "secret santa" avond. We hadden loodjes getrokken en moesten een kadootje kopen voor $5,- tot $10,-
We hadden een BBQ avond met kadootjes. Ik heb een boek gehad. Niet de Davinci code maar de Vadinci code. Leuk!

En toen was het natuurlijk tijd voor OUD EN NIEUW.
Om 8.00 sprong ik onder de douche met een te gaotisch lijf. Hoe gaat deze dag verlopen? Hebben we een goede plek en ga ik alles straks wel goed zien? Wat moet ik mee nemen qua kleding. Nu is het bloed heet, maar 's avonds koelt het af? Jake en ik willen samen zijn maar de mensen om ons heen trekken ons uit elkaar! Mijn hostel gaat naar Noord Sydney en de gasten die hij goed kent gaan ergens anders heen. Dan toch maar apart vieren...HELAAS!!:( De planning was om naar de Botanic Gardens te gaan, maar daar wordt het te druk en mag je geen alcohol mee nemen. Dus vandaar de andere plekken. Wel ben ik samen met 2 meiden die ik ken van de organisatie. Om 12.00 uur kamen we op de plaats van bestemming en het uitzicht is top. De hele dag hier doorgebracht in een te hete zon! Af en toe nog even met Jake gebeld...hij heeft het ook TOP! Toen was het 21.00uur, het familie vuurwerk begint (speciaal ook voor de kids). Nog 3 uur te gaan... En toen was het knallen... echt zo GAAF en MOOI. 10 min. lang het MOOISTE en GROOTSTE vuurwerk wat ik ooit heb gezien!
Na het vuurwerk ging iedereen gelijk weg, wij ook dus op zoek naar een bus. We hebben er 3 uur over gedaan om terug in de stad te komen. Eindelijk mijn ouders kunnen bereiken! Daar aangekomen waren de straten vrijwel uitgestorven en gingen wij... je raad het nooit! naar BED! HAPPY NEW YEAR! Echt zo maf. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik echt geen power meer had om een kroeg in te duiken! Hier vieren ze het dus de uren voor oud en nieuw en bij jullie de uren na 12 uur. Ondanks dat vette vuurwerk geef ik de voorkeur aaan de NL manier, dus jongens... volgend jaar ben ik er weer bij!

1 januari met Jake afgesproken om elkaar toch nog een gelukkig nieuw jaar te kunnen wensen. We zijn naar Opera gelopen, kwamen bijna nog bij een 2de Mysteryland terecht in de Domain (een park hier) maar helaas was het uitverkocht. De kaarten hadden $120,- gekost. Daar een terasje gepakt, en kwamen we bij een oudere meneer te zitten. We raakte aan de praat, hij kwam ook uit NL maar is in 1950 naar Aussie verhuist. Zijn vrouw was dit jaar overleden... echt zo zielig, hij moest helemaal huilen dat ie dat vertelde. Ik had helemaal te doen met dat mannetje. Maar hij had even lekker z'n hart kunnen luchten. Echt ook zo toevallig dat wij daar als Nederlanders bij gaan zitten! Hij vond het ook heel bijzonder.
Vervolgens met mijn hostel nog een nieuwjaars borrel gedaan.

Hier dus mijn hoogte punten van de afgelopen 3 weken.
Ga nu nog weer even foto's proberen te plaatsen. Ik hoop dat het lukt, want heb net foto's van Cape Trip erop gezet, maar elke keer krijg ik een error. Heb dus maar een paar foto's...Jammer!! Misschien is mijn opslag ruimte wel vol. We zullen zien!

HAVE FUN en geniet van het nieuwe jaar!!


Liefs en een nieuwjaars knuffel,

Aniet (K)

  • 02 Januari 2008 - 10:15

    Miq:

    Jij ook een heel gezond en gelukkig 2008 natuurlijk! Als ik zo die foto's zie, was het hier in Oosthuizen toch allemaal net ff wat minder spectaculair ;)

  • 02 Januari 2008 - 10:16

    Derek:

    Hey topper,

    Jij ook de allerbeste wensen voor 2008 en dat je nog veel mag zien in australie.

    Knufffels,
    Derek

  • 02 Januari 2008 - 10:28

    Ilona:

    Heey,

    Jij ook een top 2008:D maar dat gaat vast lukken;)
    De foto's zijn super!!

    Dikke knuffel
    Ilona

  • 02 Januari 2008 - 12:13

    Thuisfront:

    Het is weer een pracht, ook de video,s.
    Nog 13 dagen,Nieuw land, nieuwe dingen.
    plezier weerrrr..x

  • 02 Januari 2008 - 18:33

    Sweet *20*:

    Hehe bij jou ben ik al 20 :P hihi maar happy new!!(again) mooie ervaring man die ren paarde vet moi!! zo ziet kólerna er ook uit als je trug komt :P:P
    have fun x paultje

  • 02 Januari 2008 - 23:53

    Leonie:

    hey anietje!

    mooie foto's! we hadden op tv gezien hoe het in sidney was, en geloof me, je kan beter in australie zitten dan als bij ons hoor! bij ons was t gewoon weer standaard! maja wens je een heel goed nieuwjaar en nog heel veel plezier de resterende tijd in australie en straks natuurlijk in nieuw zeeland!

    xx Leonie

  • 03 Januari 2008 - 08:04

    Bessel:

    Prachtige verhalen en foto's.
    Leuk om zo kerst te vieren in je bikini.
    geniet ze!!!!!!

  • 03 Januari 2008 - 12:40

    Carla Smit:

    Hoi Anita,
    Heb eindelijk je adres dus ik volg je nu ook vanuit volendam. Het ziet er allemaal fantastisch uit. Veel plezier nog en ik blijf je volgen.
    Groetjes Carla Smit basisschool De springplank

  • 03 Januari 2008 - 17:16

    Oma:

    hallo anita ik ben op het ogenblik bij jou thuis, want Paula is jarig!!. enzo doende heb ik je verhalen weer gelezen, en je prachige foto's bekeken. ik wens je van deze kant ook een heeeel goed en gezond nieuwjaar. en dat je daar nog maar veel mag genieten. bij piet hebben we ook een fijjn nieuw jaar gevierd met prachtig vuurwerk.
    veel groetjes hou je goed en tot weder zies Oma

  • 06 Januari 2008 - 12:59

    Marieke:

    Heey lieve Aniet

    De allerbeste wensen voor 2008 (vandaag mag het nog)
    Dat je het in daar nog maar heel erg naar je zin mag hebben en dat je nog maar veel vette dingen maag mee maken

    Kus Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 121656

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: