Cairns, ons eind punt. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Cairns, ons eind punt. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Cairns, ons eind punt.

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

08 December 2007 | Australië, Cairns

Hey guys

Aangekomen in Cairns ben ik naar het hostel Gilligans gelopen, we hebben niet geboekt dus hoop dat ze nog een bedje voor ons hebben. YES. Bij mijn kamer aangekomen, kom ik in aanraking met een Aziatische jongen, omdat zijn vrienden op mijn kamer zijn. Het balkon zit gezellig vol. Ik begroet de mensen en wordt gelijk betrokken bij de gezelligheid, er wordt een stoel gehaald, een vodka jus ingeschonken en doe gelijk mee met een spelletje “Bullshit” (kaartspel). Klinkt goed hé? Jake nog even een sms gestuurd dat alles geregeld is. Hij is ondertussen ook aangekomen.
We hebben echt een 1e top avond gehad, met heel veel LOL:D, haha wat een zooitje. De rest ging later nog stappen, maar Jake, een roomie en ik gingen lekker slapen.

Onze eerste dag begint met de stad verkennen, op 2 na hebben alle roomies ons verlaten, erg jammer na zo’n gezellige avond.
We lopen naar het shopping centre, komen onderweg nog twee meiden tegen die bij Jake in de bus zaten, om boodschappen te doen, te ontbijten en de kerstman te begroeten. Nog even een rondje gedaan en terug naar het hostel. Daar een beetje chillen op onze kamer. Het hostel ziet er top uit. Net een hotel, elke dag komt de schoonmaakster langs om de wc e.d. schoon te maken, bedden op te maken van de gasten die weg zijn gegaan en om ons schone handdoeken te brengen. Beneden een zwembad en een nachtclub en op de 4 verdieping een kleine kamer ingericht als fitnessruimte.
Cairns zelf is een kleine stad en geen hoge gebouwen als in Sydney. Wel een leuk shopping centre en een leuke straat met winkels, tourdeks en cafés. Ook is hier een grote lagoon te vinden waar je lekker kan zwemmen en liggen. De zee is droog en ziet er uit als een modderpool. Geen idee waarom.
’s Avonds beneden gekeken bij onze bar, erg gezellig, leuke muziek en erg druk ook veel locals.

Zondag hebben we echt beschouwd als een “zondag”, we waren met z’n 2en op de kamer, dus heerlijk lang op ons bedje blijven liggen en alles lekker chil. ’s Middags lekker de stad in gelopen, om o.a. te lunchen. Verder wat in het hostel gehangen. We kregen weer nieuwe roomies dus daar wat mee gekletst en dan vliegt de dag weer voorbij.

Maandag was het dan echt tijd om opzoek te gaan naar een job. ’s Morgens eerst ons even uitgeleefd in de fitnesskamer. Daarna de stad ingelopen en info gehaald bij een job-desk, op internet gekeken en beneden bij het hostel waar vacatures hangen.
De conclusie was uiteindelijk, alle jobs die ons aaspreken zijn in Sydney. Na even mijn gedachten te hebben laten gaan, is het voor mij logischer om lekker terug te gaan naar Sydney. Vooral omdat ik daar toch zeker weten “oud en nieuw” wil vieren en omdat in 15 jan. van Sydney naar Auckland (Nieuw-Zeeland) vlieg. Dus de plannen zijn weer gewijzigd! :p Dit geld ook voor Jake. We besluiten om nog samen naar Cape Tribulation te gaan en dat we daarna apart naar Sydney vliegen.

De volgende dag, nog weinig gezien van Cairns, dus op naar de Botanic Gardens en het regenwoud. We moesten een aardig stukje lopen, maar dat was wel goed na die luie dagen. Zag er allemaal weer goed uit. Wel kregen we te maken met bijtende beesten (soort zandvlooien) dus sinds eerst gebruik ik eigenlijk mijn insectenspray… en gelukkig helpt hij. :d Voordat we bij het regenwoud kwamen, liepen we langs een galerij daar even binnen gekeken. In het regenwoud, waar het stikte van de joggers, hebben we een lekker rondje gelopen en uitgekeken op het vliegveld van Cairns. Om 17.00 uur de bus terug gepakt naar het centrum. Daar nog even langs de Woolworths voor boodskippe en langs Peterpans (tourdesk) om een trip naar CAPE TRIBULATION te boeken. Daar bijna 2 uur op internet, om het zo druk was, gratis. En rond 20.00 uur boekte we dan ons laatste tripje samen naar CAPE TRIB. 3 dagen, 2 nachten, slapen in PKs (tip van onze roomies), en een middag PAARDRIJDEN!!!:d Om 20.30 uur maakte we ons avondmaaltje (CTN). ’s Avonds nog een rondje door de stad. Niet veel boeiends.

Woensdag, nog even een dagje niks, morgen gaan we naar Cape Trib. Lekker naar het shopping centre om… te shoppen. Ik een nieuwe bikini, Jake een nieuwe broek en natuurlijk van het merk… BIILABONG. Kunnen natuurlijk niet achter blijven ;). Omdat het zo warm vandaag was zijn we daarna nog even bij ons zwembadje gaan liggen. Daar lagen de meiden die bij Jake in de bus zaten ook. ’s Avonds even afgesproken om wat te drinken, want morgen gaan zij terug naar NL. Gek idee is dat… om terug te gaan naar huis. En zo gezegd zo gedaan, ’s avonds wat gedronken, was niet zo heel gezellig. Een eerdere avond was leuker met ze.

Vandaag (28 nov.) werden we om 7.30 uur opgehaald door een tourbusje. Op naar CAPE TRIB. :D:D:D

Oké, dit was dus Cairns. In mijn volgende verhaal vertel ik over CAPE TRIB. En daarna ook zeker nog blijven hangen, want er komt nog veel meer gruwelijks!!! Het is nu namelijk al 8 dec. als ik dit plaats. Dus jullie krijgen nog heel wat te lezen!!! :d

Knuffel vanuit OZ

Aniet

  • 08 December 2007 - 17:31

    Thuisfront:

    ben benieuwd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 121683

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: