Road trip LA - LA, part 2 (19-9/22-9) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Road trip LA - LA, part 2 (19-9/22-9) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Road trip LA - LA, part 2 (19-9/22-9)

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

22 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey lieve allemaal,

Nodig tijd voor het vervolg! Ik hoop dat alles oke is bij jullie.

Mijn laatste verblijf plaats was Mexican Hat, dus vanaf daar ga ik verder. ;)

Vanaf Mexican Hat reden we een prachtige senic route door Valley of the Gods, Natural Bridges, Glen Canyon, langs Lake Powell en Capitol Reef NP, waar onze dag ook eindigde. Wat een uitzicht, wat een rotsformaties echt ongeloofelijk! We sliepen in Bicknell, een plaatsje in de Middle of Nowhere, maar met een eigen postkantoor. We kregen een ruime kamer met zelfs een aparte kamer waar het tweede bed stond. Een rondje gelopen opzoek naar een supermarkt en de omgeving een beetje te checken. Prachtig uitzicht op landerijen met paarden en de bergen op de achtergrond. Bicknell of eigenlijk het motel/ restaurant waar we verbleven is bekend om zijn beroemde pies (cake of taartjes). Vooral de Pickle (haha :D) en Pinto Bean Pie. Deze moesten we natuurlijk proberen, John en Ibi gingen voor een vrij normale choco en ik waagde me aan de Pinto Bean Pie, het klonk verschikkelijk… bonen taart, bleh. Maar het was echt zo zo lekker, proefte niets van bonen, maar was vrij zoetig en gewoon heerlijk. :) Goede keus!! Dit gaf ons genoeg energie om op weg te gaan maar Bryce Canyon.

We kwamen vrij op tijd aan en besloten om gelijk een kijkje te nemen in Bryce Canyon. We verbleven er een uurtje rijden vandaan. Ons even georienteerd in het vistitorscentrum. Er is een lange route door Bryce heen en die komt langs alle uitkijkpunten. Na een filmpje over Bryce zijn we dan ook eerst helemaal naar het eind gereden om vervolgens terug en rijden met hier en dan een stop voor een mooi uitzicht en een foto.
Ik wilde graag paardrijden en omdat we nu met z’n drieën zijn leek mij dit een goed moment, want dan konden John en Ibi iets samen doen. Maar ondanks Ibi nog nooit op een paard gezeten heeft besloot ze toch met mij mee te gaan. Zo hebben we, de volgende dag, samen een prachtige rit door Bryce Canyon gemaakt van ongeveer 3 uur. Nou toen hadden we het ook wel gehad. Maar was zeker de moeite waard! :D

De volgende dag reden we door naar Zion National Park, helaas maar voor een nachtje omdat het vol geboekt was. Vroeg vertrokken waardoor we bij aankomst al van het park konden genieten. Na ons gezetteld te hebben zijn we ook terug gegaan naar het park, weer even langs het infocentrum en daarna deden we de ‘Emerald Pool Trail’. Weinig waterval en pool te zien, maar een leuke wandeling en weer een prachtig uitzicht. John zijn we onderweg verloren, kiest er voor om vooruit te lopen en een gewoonte is dan om vervolgens een verkeerde trail in te slaan of iets dergelijks waardoor we hem niet meer terug zien tot bij het visitorscentrum. Ik en Ibi zijn vervolgens op de park shuttelbus gestapt en hebben nog een paar stops gemaakt om het park te bekijken.
Ondanks alle parken niet zo heel ver uit elkaar liggen en veel uit rotformaties bestaan zijn ze allemaal even uniek en bijzonder. :D Geweldig!

Mijn volgende verhaal gaat over mijn belevenissen in Sin City oftewel LAS VEGAS! Check it out! ;)

Groetjes en een dikke kus (K)


  • 09 Oktober 2011 - 09:45

    Suus:

    Super foto's!

  • 09 Oktober 2011 - 11:37

    Marina:

    Ik sluit me daar bij aan! wil ook ;) xuz

  • 10 Oktober 2011 - 18:57

    Paula:

    Haaai sorry voor de laate reactie hier ook alles goed. leuke foto's !! het weer ziet er in elk geval beter uit dan hier. xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 121727

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: