Town of Rock 'n Roll, Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Town of Rock 'n Roll, Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Town of Rock 'n Roll, Memphis

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

23 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Memphis

Hey luitjes,

Hier ben ik dan weer. Sorry dat ik jullie niet meer elke of per dag op de hoogte breng, zoals de eerste dagen. Dat kost mij te veel tijd. En ik denk eigenlijk dat dit leuker is. Een beetje per plaatsje ;) Goed? En blijf vooral reacties sturen, vind ik super leuk en dan weet ik voor wie ik schrijf! :)

Vrijdag op zaterdagnacht, 21-08, pakte ik dus de bus naar Memphis. Al eerder afscheid genomen van Brian, moest werken. Was gek om te huisje in het donker achter ons te laten.
De bus was vol, wij hadden de laatste plaatsjes en het barste van de (Spaanse) families met baby’s en kids. Gelukkig geen jankers:)
Om een uur of 7 kwamen we aan in Memphis, er was een restaurantje in de greyhound station, dus daar gebruik van gemaakt. We hebben de tijd uit te zitten tot 9.00 uur, omdat er dan pas receptie aanwezig is in het hostel.
Ik vermaakte me met mijn lonely planet en John raakte aan de praat met een of andere dorpsgek en liet hem filmpjes zien, haha. Tegen negenen naar het informatiecentrum gelopen, was niet ver en dan wisten we tenminste wat we allemaal kunnen doen. ;) We werden overladen met van alles en het vrouwtje stopte niet meer met praten. Schattig!
Vervolgens naar het busstation gelopen en daar een bus gepakt naar het hostel. Was ongeveer een half uurtje. Een aardige buschauffeur, vertelde wat bruikbare info en ook dat we erg voorzichtig moeten zijn op straat… Mafkezen hier in Rock ‘n Roll Town.
Om 14.00 uur konden we pas inchecken, ik ben op een bank geploft en heb mijn ogen voor 2 uur gesloten. :) De rest van de dag in het hostel gebleven.

Zondag hadden we de planning om naar Graceland te gaan, maar dat liep uiteindelijk anders. Wat door de stad gewandeld, bloedje warm… pff, een dike 30 graden. Bealstreet gezien, allemaal bars, reataurants en nachtclubs. Daar het Hard Rock café opgezocht om wat te drinken en te eten. Dan voel je je een stuk beter. Vervolgens wilde we een Missisippi-boot tour doen, maar de enige boot vaarde net voor ons snuitje weg… Balen!!!! Dan maar weer naar met informatiecentrum, weer wat gekletst met het vrouwtje en helaas ‘Mud Island’, zandbank in de Missisippi, is ook gesloten vandaag. En de beroemde ducks van Peabody hotel, waggelen pas om 17.00 uur weer in de rondte. Dan maar terug naar het hostel…

Vandaag was het eindelijk zover, op naar Graceland. Om 10.30 uur hopte we op de bus en tegen half 12 namen we de free shuttle vanaf ‘Sun Studio’ (hier begon alles qua opnamens van Elvis en BB-king). Vanaf 12.00 tot 15.00 uur hebben we ons hier vermaakt. Eerst natuurlijk naar Graceland zelf, hier kregen we een audiotour (zelfs in NL) en konden we rondlopen door het huis en de tuin. Ook kwamen we langs zijn graf en dat van zijn ouders. Indrukwekkend allemaal, tjeetje wat die man allemaal te weeg heeft gebracht…Ongeloofelijk! Je wordt bijna Fan (toch Jacq?). Daarna door naar zijn auto’s en vliegtuigen. Verder nog een dvd van optredens bekeken en zijn kleding collectie. Ik had het niet verwacht, maar heb me echt super vermaakt! Echt een aanrader om daar eens heen te gaan!! :)
Nog een klein rondje door down town, wisten niks meer te doen en helaas nog 1 ½ voor de ducks. Jammer had ze graag willen zien, maar kon de tijd niet uitzitten.
Rustig naar de bus gelopen en eerst maar eens een douche gepakt. Ze hadden zelfs in de bus ‘Ozone day’, omdat het zo warm is. De bus is dan goedkoper (0,25 dollar cent ipv. 1.50 dollar). Het was rond de 96 graden Farenheid, dat is iets van 35 graden…

Wat gegeten en natuurlijk jullie weer op de hoogte brengen ;)
Vannacht nemen we een taxi naar het vliegveld en vliegen we om 5.55 uur naar ORLANDO. Komen daar om 11.00 uur aan. En ohja het is hier nu 7 uur tijdverschil met jullie, maar in Orlando zal dit wel weer 6 uur worden. Ohja en mijn foto's volgen hoop ik nog, moet opnieuw bestellen maar kan nergens vinden waar...:(

We spreken elkaar weer snel, tot in Orlando!
Liefs en Xx

  • 24 Augustus 2011 - 05:44

    Mam:

    Het was één queen's day voor jullie!!
    Goede vliegreis!!

  • 24 Augustus 2011 - 13:20

    Suus Autralië:

    Hey Aniet! Ja hoor, ik lees je verhalen nog steeds! Gaaf allemaal man! Had inderdaad niet verwacht dat Graceland zo indrukwekkend is, ben benieuwd naar de foto's. En wat grappig dat de bus goedkoper is op een warme dag. Geniet er nog van!
    Groetjes Suus

  • 24 Augustus 2011 - 15:04

    Astrid/Piet :

    Ha die Aniet, wat maak je toch allemaal weer mee zeg. Super!!!!.
    Hopen dat je nog veel mag gaan zien enzal genieten.
    Heel veel groetjes en dikke kus van de boerderij.

  • 24 Augustus 2011 - 18:47

    Ilona:

    Lieve Aniet, Thx voor je kaartje. Echt super lief:-) en ik snap dat je niet op mijn verjaardag kan komen natuurlijk:P maar ik heb het automatisch ook naar jou gemailt:-) Blijf weer lekker genieten en schrijven want dan genieten wij met je mee!! xxx

  • 24 Augustus 2011 - 20:12

    Josien:

    Hey leuk hoor graceland,had je niet het idee dat het allemaal een beetje financieel word uitgebuit??Lees je verslagen wel hoor maar zet er niet altijd wat onder!!Met ons gaat het super trouwens ;-)

  • 26 Augustus 2011 - 18:32

    Paula:

    Bij deze je lang verwachte reactie van je zussie.

    Wel gaaf om naar Grace land tegaan, hoezo "bijna" fan worden?? dat is toch leuke dans muziek :D Have fun in Orlando. Was niet je favo paardje?? ;)
    xx

  • 27 Augustus 2011 - 13:07

    Kev & Em:

    hey Anit,

    verhalen zijn weer erg top, net een beetje of we de reis zelf doen. maar blijf vooral schrijven, kunnen we nog beetje genieten want van het weer moeten we het hier niet hebben. met ons gaat alles lkkr, druk aan het verbouwen. groetjes xxx

  • 28 Augustus 2011 - 21:06

    Marina:

    Zoooooooo ben weer helemaal bij met je leuke verhalen. Hoop dat je een goede vlucht hebt gehad. Xuz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 121719

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: