Dag 1: Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Dag 1: Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Dag 1: Washington DC

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

06 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey iedereen,

Onze eerste echte dag in DC.

Tegen half tien werden we eens wakker, rustig opgestaan en wat gekletst met Ron, een aardige vent moet ik zeggen, ik denk een 60tiger.
Hij vertelde dat er een keuken met gratis ontbijt op de bovendste verdieping is, klinkt goed. En we konden eens zien waar we nou een beetje beland waren. Ziet er allemaal goed uit.
Tijd om Washington eens te bekijken. Ron wees ons wat wegen en zo liepen we recht op het ‘Witte huis’ af. Een mooi begin van de dag, maar op een of andere manier niet zo indrukwekkend als ik had verwacht. Misschien doordat er te veel mensen waren die foto’s namen en we weer snel door zijn gelopen.
Daarna naar de ‘National Mall’ gelopen, een soort of park noem ik het maar. Hier bevinden alle museums en een aantal monumenten. Eerst naar het ‘Washington monument’ gelopen, een grote paal die je hier vanaf alle kanten kan zien. Aansluitend een stukje richting ‘Lincoln Memorial’ gelopen. En het Nationaal monument van de tweede wereld oorlog. Ziet er prachtig uit. Het enige wat we miste was de ‘reflection pool’ tussen deze 2 atracties, een veel voorkomende verschijning in films. Ik weet niet wat ze aan het doen waren, maar er was geen water en er stonden kranen.
Omdat het zo zo WARM was via de ‘National Mall’ terug gelopen richting US Capitol en zo door naar ‘Rons place‘;) Nog even langs de supermarkt. Pfff, ff bijkomen, wat gegeten en achter de laptop gedoken voor een volgende stop mét accomodation. Moeilijk, moeilijk, moeilijk!
‘s Avonds gekeken of we een openlucht bioscoop konden vinden, helaas regende het en was dat waarschijlijk de reden dat we hem niet konden vinden, wel even een leuk wandelingetje door de stad gehad.

Tot morgen...
Xx

• 14 Augustus 2011 - 07:16

Mam:

tot morgen xx

• 14 Augustus 2011 - 08:27

Bessel:

Dat waren 2 verslagen in één keer.
    Inderdaat wel eng om daar om 23 uur aan te komen, en geen hostel te zien.
    Veel plezier.

• 14 Augustus 2011 - 17:25