Een lange rit met veel niets of Gorges en gorges - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Een lange rit met veel niets of Gorges en gorges - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Een lange rit met veel niets of Gorges en gorges

Door: Ossie

Blijf op de hoogte en volg Anita

25 Augustus 2008 | Australië, Sydney

G'Day Everyone,

Ondertussen zit ik nu (16-08) op de camping “Maguk” in “Kakadu Nat. Park” 7500 km vanaf Perth en schrijf ik op de laptop mijn verhaal en luister ik naar “ Nick en Simon- De Soldaat”.

Zaterdag 2–08 legde we 700 km af van Exmouth naar Karijini Nat. Park, Ik zat voor het eerst achter het stuur, echt heerlijk. Een lange weg waar ik soms even lekker het gaspedaal kon intrappen(130/140km). En geen hond die je tegen komt. Soms een paar plat gereden kangoeroes of langs/ op de weg grazende koeien die ik af en toe moest ontwijken. Bij aankomst werd mij verteld…ik love your drive style, Good job! En promoveerde ik tot 2de driver.
Hier echt zo ongelofelijk mooi. Prachtige Gorges, waterpools, watervallen en gewoon een geweldig uitzicht. We hebben hier 2 dagen doorgebracht en de gehele omgeving gezien. Veel gewandeld en gezwommen in ongelofelijk ijskoud water, wat toch wel een aardige verfrissing was na een lange wandeling in de eindelijk brandende zon:) (al voor 2 dagen, joehoe!). Eindelijk weer wat kleur op me lijf en me neusje is al aan het vervellen.

De volgende stop was vlakbij Port Hedland, we verbleven na 300 km op een gratis “rest area” zonder toiletten, uhum…
Port Hedland even leeg geshopt, verder niets te doen hier dus op naar “Broome”. Na een lange rit kwamen we aan op een over over volle camping (de enige camp die een plekje had). Op zoek naar het strand, Town beach kon je geen beach noemen dus dan op weg naar Cable beach. Maar eerst en snelle shopping, jammer hier door een klein beetje zonsondergang kunnen zien en ook de kamelen trein was al aardig verdwenen. Cable beach is er bekend en een top strand op er een dagje van de zon en zee genietend door te brengen. Helaas voelde de meesten zich hier niet zo op hun gemak, dus de volgende dag vertrokken we een beetje tegen mij zin naar het volgende Nat. Park, Windjana.
We namen onderweg een kijkje bij “The Baobab Prison Tree” een onwijs grote Baobab die ze vroeger gebruikte om de Abbo’s in op te sluiten voor een overnachting voordat ze verder werden vervoerd naar de kust voor het werk om parels te zoeken. Na aankomst in “Windjana” deden we gelijk een omgeving verkennende wandeling en werden de eerste wilde freshies (krokodillen) gespot.
De volgende de dag gingen we voor een zware wandeling, de wandeling zelf was oke, maar het was zo bloedje bloedje heet dat we de besloten om de middag lekker niets te doen. Heerlijk even zo relaxen, was al weer 12 dagen geleden. Een mooie plek, lekker rustig en genoten van de vele vliegende roofvogels. Ook bekeken we de volgende dag “Tunnel Creek” een wandeling door het water in een grot, een oke wandeling maar op blote voeten…never again! Te veel rotsen en ook het zand was niet echt zacht.

Het weekend (9 en 10-08) verbleven we rond “Kununurra” en verbleven we op de camping bij “Lake Argyle”. Voordat we hier aankwamen hadden we weer een mooie ervaring. Parkeer je auto voor lunch bij een pool en neem vervolgens een fisse duik. Zo heerlijk, natuurlijk nog steeds erg oppassen voor de kroko’s. Deze avond vierde we de verjaardag van Michel en Michael, niet dat ze echt jarig waren maar gewoon om een
biertje en een wijntje te doen. Jan maakte Tsjechische aardappel pannenkoeken.
De volgende dag lekker relaxed opgestaan, daarna vervolgde onze weg en onderweg naar de camp had de auto een zware klus te klaren. We belandde op een pas die toch niet helemaal geschikt was voor onze auto, vele rotsen en pad was niet even gelijk. Op het moment dat we de camp opkwamen zag je iedereen kijken, hoe komen jullie hier? Jaja onze auto had weer goed z’n best gedaan.

In Katherine beloonde we ons zelf met een paar uur poedelen in een natuurlijke “Hot Spring”. Heerlijk warm water. En wie kwam ik daar ook poedelend tegen?...Joshi en Edo (NL) die ik had leren kennen in Perth.
Onze laatste stop voor Darwin was “Lichfield Nat. Park”. We hebben genoten van de watervallen, heerlijk gezwommen en liggen zonbaden op de rotsen. De avond brachten Joshi en Edo ons gezelschap rond het kampvuur. Erg leuk om weer even tegen iemand anders te spreken en ondertussen smikkelen van de marshmallows :D.


Even voorstellen, niet geheel onbelangrijk.

Ik reis met 2 jongens en 2 andere meiden:
Michael: Woont in Praag, 30 jaar oud, getrouwd, houdt van duiken, een gevoelspersoon, leest elk etiket op verpakkingen en haat pindakaas
Jan: Tsjechië, 25 jaar, kan aan niets anders denken dan bier en bij elk dier die hij ziet zegt hij: “Lekker voor op de BBQ” . Zwemt in bijna elke pool die hij tegen komt.
Michelle: woont in New Castle, 22 jaar oud, vegetarisch, voor alles te klein, een leuke meid en zorgt voor iedereen en alles.
Francisca: Woont in Chili, zegt niet al te veel, houdt van tattoo’s, vegetarisch, soms doet ze me denken aan Suus en mist Perth net als ik.
Hoe zien ze mij: Always hungry en komt op voor zichzelf.

Verder:
- 0 kangoeroes aangereden
- 1 probleem met de auto (lekke uitlaat, $70,- pp.)

Het verhaal is weer iets langer geworden dan gedacht maar hoop dat jullie weer genoten hebben.

Cheers,
Aniet x

  • 25 Augustus 2008 - 06:53

    Fanny:

    Hey aniet,
    Jeetje wat leuk om weer wat van je te horen/lezen! Zo te zien vermaak je je nog uiterst! Hier gaat ook alles goed! Ben aan het aftellen, zo toch wel wat zenuwtrekkingen maar het gaat goed! Binnenkort kijken of ik nog wat spullen moet kopen enzo en dan nu nog iets meer dan 3 weken en dan gaan we elkaar tegen komen! Geniet nog even lekker in australie en ik stuur je binnenkort wel even een mailtje met nog wat reiservaringsvragen!;)
    xfan

  • 25 Augustus 2008 - 09:37

    Marieke:

    Hee Aniet
    Heb even een tijdje verzaakt met het lezen van je verhalen door vakanties, verhuizen, klussen etc. Maar heb nu de laatste drie berichten weer gelezen zodat ik ook weer een beetje op de hoogte ben.
    Kus Marieke

  • 25 Augustus 2008 - 10:27

    Anita:

    Hi Aniet,

    Erg leuk te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt.Ik lees met erg veel plezier je (reis)-verhalen, geniet nog maar van het laatste gedeelte van je reis, voor je het weet zit je weer in ons kikkerlandje.

    XXX jaap en Anita

  • 25 Augustus 2008 - 11:34

    Willeke:

    Hey!
    Heimwee als ik zo je verhalen lees. Geniet er nog ff van!
    Het is voorbij voor je 't weet!
    x

  • 25 Augustus 2008 - 12:33

    Mam,:

    Hé miep, goed om alles weer op nieuw te beleven, nu met de puntjes op de i. Ontzetten jammer dat ik je niet live kon zie op het scherm van bossaloon. Goede reis
    naar DE berg

  • 25 Augustus 2008 - 20:52

    Petra:

    Heerlijk om weer wat te lezen over je avonturen!

    xx uit het altijd zonnige Edam

  • 25 Augustus 2008 - 21:18

    Paps:

    Goed om je verhalen weer eens te lezen. Heel wat miles onder de wielen laten wegrollen. Het lijkt wel of je op topsnelheid de rest van Aussie land wilt zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 121692

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: