Brisbane en Gold Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Brisbane en Gold Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Brisbane en Gold Coast

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

21 Oktober 2007 | Australië, Brisbane

Ey toppertjes van me... hier ben ik weer! Net terug van een weekendje Gold Coast met Louis!

Maar eerst mijn eerste ervaringen in Brisbane! De eerste dag ben ik erop uit gegaan, was wel gek in me eentje. Maar verstand op 0 en gaan. Heb de hele middag in de stad gehangen. Lekker een rondje gelopen en in parkjes gezeten met me sudoku boekje. Heerlijk zitten genieten van de vrijheid, rust en de zon. Op deze manier heb ik de stad verkend en ben ik de dag doorgekomen! Helemaal TOP!!! Ben naar South Bank gelopen, aan de andere kant van de Brisbane rivier, Botanic Garden geweest. 'S Avonds met Louis wat gegeten en gedronken, mijn eerste australische biertje. En voor het eerst in het Casino geweest, alleen maar ff gekeken hoor;)
De volgende dag op naar Lone Pine koala Sanctuarie. Het heeft even geduurd voordat ik er was, kon de goede bus niet vinden, maar ben er gekomen en het was leuk. Heel veel Koala's en kangaroo's, roofvogelshow, sheep dog show. Was ook erg leuke middag. 's Avonds naar louis zijn huis gegaan en later een paar vrienden opgezocht die midden in de stad wonen op 18 hoog, zie de foto's. Was erg gezellie een hele tijd zitten kletsen. En de laptop werd gemaakt. Daarna nog ff wat gedronken, australisch biertje VB, op South Bank. Daarna naar me bedje en de snurker die onder me slaapt:S Maar kon wel lekker dromen van mijn nieuwe plannen...ik ga/ kan met Louis mee naar een vriend van zijn vader die aan de Gold Coast woont. LEUK lEUK.
Vrijdag weer in de stad rond gehangen en de dingen die ik woesdag nog gemist had nog even bekeken. Om 17.00 uur de trein gepakt naar Burleigh Heads aan de Gold Coast, daar werden we op gehaald door Collin. Samen gegeten en gekletst. De volgende dag heeft hij ons de leuke plekjes laten zien. Naar Fingal geweest met een veel kleinere vuurtoren als in Byron, en veel vulkaan rotsen. Enn...jaja DOLFIJNEN gezien. woehoe! Weer zo gaaf, zie foto. Daarna naar de berg gereden waar Louis geboren is, zijn oude huisje bekeken en zijn buren bezocht... grappig. We waren laat terug en helemaal kapot van de dag en de zon. Weer lekker gegeten, vegatarisch, een lekkere ervaring:P. Zondag, vandaag, zijn Louis en ik naar Surfers Paradise geweest(om 9.00 uur waren we eral, Colling heeft ons afgezet en ging daarna ergens anders heen). Lekker door het plaatsje gelopen en op het strand gehangen, wat gegeten en gedronken. Ook waren er de bekende Indy races, vette auto's, we hebben er niets van gezien omdat we geen ticket hadden. Het geluid klonk goed:D. Om 15.00 werden we weer opgehaald, nog even wat gedronken en weer op de trein terug. Even mijn spullen gedropt in Palace en met Louis mee, zit nu achter zijn laptop om jullie op de hoogte te stellen. Anna is vandaag ook gekomen naar Brisbane, dus ga zo lekker bij kletsen van de afgelopen dagen. Ik ga nu kijken of ik al de foto's van de afgelopen 2 weken erop krijg. Joepie eindelijk hoor ik jullie al denken!!! hihi HAVE FUN
Oh ja en mam, ons telefoon gesprek van zaterdagavond heeft mij 50 muggenbulden opgeleverd:S Gelukkig jeuken ze niet allemaal te gelijk.:)

Nou tot snel... dinsdag naar NOOSA, ben benieuwd.
(K)(K)(K) en knuf vanuit OZ

• 21 Oktober 2007 - 11:43

Thuisfront:

De foto,s zijn niet gelukt, denk. Ik zie ze niet! En wat de muggenbulten betreft, je heb je klikkertje,maar nu denk je extra aan mij, Geniet verder!!! liefs xx enz,

• 21 Oktober 2007 - 13:12

Kevin:

heeeey anitje, allereerst harststike bedanktvoor je kaart vanuit australië. super top!!!! ik kan lezen dat je nog geen één dag heb stilgezeten en al veel gezien, ik had ook gehoord dat je Jake was tegengekomen (vriend van ed en mariek). ik hoop dat je het erg naar je zin heb daar, maar dat denk ik wel ;) veel plezier daar nog en geniet ervan. liefs en Xje kevin

• 22 Oktober 2007 - 09:37

Sandra:

Hey anita,
    Echt leuk om je verhalen te lezen. Als ik het lees kan ik me ook helemaal een beetje in leven.
    Wel stoer dat je alleen op pad bent gegaan.
    We zagen je van de week nog in het krantje staan!
    Nou ik ga snel je foto's bekijken en wacht op je nieuwe avonturen.

xxx Sandra

• 22 Oktober 2007 - 14:04

Fanny:

Hey aniet,
    jeetje wat een leuke foto's en zo te zien en te lezen verveel je je nog geen moment. En leuk dat je nog een tijd met een bekende kan op trekken! Veel plezier nog en wacht op je volgende bericht!

• 22 Oktober 2007 - 14:29

Bessel En Trees:

Hoi meissie,
    PRACHTIGE FOTO'S!!
    Je kan zien dat je ontzettent aan het genieten bent.In de winkel hebben wij de eerste grote kerstpakket order al gehad.
    We blijven je volgen.
    Groetjes

• 22 Oktober 2007 - 16:34

Paultje:

Haai Aniti
    klinkt weer allemaal leuk en dat zou het ook vast en ckr wel weer zijn :D Big Kiss Paultje

• 22 Oktober 2007 - 20:44

Petra:

Wow...........die foto's!!
    En je verhalen zijn ook zeer stoer!
    Gelukkig heb ik geen jaloers karakter :(
    Ben bezig met Wallie zijn mail adres, je hoort het asap! Ik heb een van je avonturenfoto's gebruikt voor mijn slide show, mag wel hé!!
    Nog veel avonturen meid!! Het klinkt allemaal toppie!
    Groetjes van allemaal uit Edam!

• 23 Oktober 2007 - 09:11

Marieke:

Wat een vette foto's!! Hoe is het weer daar, wordt je al een beetje bruin?
    Hier is het maar koud!!

Kus Marieke

• 23 Oktober 2007 - 10:46

Susanne:

Waaauuuuuuuuuuuuuuww die foto's!!!
    We zitten hier lekker met zn allen te kwijlen op mn werk. Zo errug leuk!
    Veel plezier nog en take care!

Dikke Kuss