Over een andere boeg. - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Over een andere boeg. - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Over een andere boeg.

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

05 Augustus 2015 | Sri Lanka, Koggala

Hoi hoi volgers,

De bus ruilen we in voor de trein en de hotels voor een camping, zover je het dat al kon noemen.

Vandaag vertrekken we naar Ella, dit doen we met de trein omdat het een prachtige omgeving is langs het spoor. We waren op het ergste voorbereid door onze reisbegeleidster. En als je de aflevering van 'wie is de mol' hebt gevolgd, dan vraag je je af of dit wel allemaal goed komt.
Het viel mee, het perron was leeg, de trein zag er netjes uit. Op moment van vertrek was het wel druk, maar vrijwel alleen met toeristen. Het paste allemaal net. Ik had een mooi plekje bij de (open) deur, de wind door je haren en frisse lucht. Het was idd een prachtige rit. :)
De bus pikte ons weer op, we pikte nog even Ella Gap en een waterval mee. Ella is een leuk backpacker dorpje, beetje hippie-achtig.
De nacht slapen we dus op een camping. Geen faciliteiten, wel tenten voorzien van douche en toilet (simpel in elkaar gezet) en er werd goed voor ons gezorgd. De tafels en stoelen werden keurig gedekt en er werd weer lekker gekookt.

De volgende ochtend (4 aug.) bezochten we een 'Elephant Transit Home'. Hier worden jonge wees olifanten opgevangen en verzorgd zodat ze later zelfstandig in het nationaal park kunnen leven. Om 12.00u was het voedertijd. Meer als 30 olifantjes kwamen richting het terrein. Om chaos te voorkomen mochten ze met 3 per keer door de poort. Eerst een beste fles melk en daarna konden ze zich versmaden aan takken en bladeren. Pittig hoor!
Vervolgens was het voor ons voedertijd en daarna werden we met jeeps naar het Udawalawe NP gebracht. Weer op olifanten jacht, o.a. Dus de olifanten die uit het Transit Home komen. We hadden mazzel, vele olifanten maar ook roofvogels, varaan, watervogels en buffels. Een leuke rit. De dag sloten we af met een fikse regenbui. De eerste van de hele reis.
Een gezellige laatste avond op het kamp gehad ondanks het maar blijft regen. Maar wij Nederlanders kunnen wel wat hebben. ;)
De volgende ochtend nog regen, niet constant maar buien. Op naar Koggala Beach. Maar de rit bracht wat tegenslagen, de bus had het al een paar dagen moeilijk om in bepaalde versnellingen te komen. Vandaag had hij er helemaal geen zin meer in. Er kwam nog even een monteur aan op zijn Tuktuk, maar het mocht niet baten. We moesten naar de garage en er werd een plaatselijke bus voor ons geregeld. Wat een feest... de muziek ging aan op standje disco en we scheurden er over heen. Om de 500m werd de muziek begeleid door de Claxon. Werden afgezet bij onze lunch plek en zouden later een update krijgen over de bus.
Nog niet klaar dus weer verder met een ander klein busje waar we net aan in pasten. De zuidkust ziet er mooi uit. Ook de bekende Paalvissers zien we nu. Het hotel staat aan het strand en we hadden ook een kamer aan zee. Super en een mooi voorproefje op de Malediven. ;)
De bus komt een paar uur later aan en alles schijnt weer gemaakt te zijn. Top!

Liefs, Anita
Xx