Welcome to Miami! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Welcome to Miami! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Welcome to Miami!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

31 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Miami Beach

Yea yea South Beach, feel the heat! 8)

Hey allemaal,

Dinsdag 30 aug. Een maand op pad

Om half 8 weer de wekker. Ons laatste ontbijtje en wat extra’s meegenomen voor onderweg (muffin en koffiebroodje:)). Uitchecken en om half 9 sprongen we in de taxi naar de Greyhound station. Hoop dat we optijd zijn want Mario van de Parktickets zei dat we erg laat waren. :s Uiteindelijk onzin, was maar 15.min wat wij ook gepland hadden en nog tijd genoeg.
Bussie vertrok keurig optijd en deze keer eens een blanke buschauffeur, viel gelijk op.;) En aardig, kreeg een handje van hem als ik uitstapte, want de afstap is zo groot en hij gaf de tip om een bus te pakken ($2,-) i.p.v. een taxi ($45,-) naar Miami beach. Afzetters noemde hij ze en vertelde ons keurig waar we de bus konden pakken.
Een rit van 6 uur bracht ons bij Miami en vervolgens gingen John en ik met nog 3 andere (Engelsman, Poolse en Engelse) mét de bus door naar Miami Beach of ook wel gezegd Miami bitch. Was een uurtje denk en kregen onderweg wat aanwijzingen van locals waar we het beste konden overstappen en uitstappen. Nice! Helaas verblijven we niet in het zelfde hostel, want was een leuk groepje.
Vervolgens geïnstaleerd in ons Tropics Hotel/ hostel. Tot zover nog een 4 pers. dorm voor ons zelf, dus konden we even rustig bijkomen. Daarna een rondje gelopen, een supermarkt opgezocht en natuurlijk even een kijkje genomen op het strand. Whoehoe! :D Niet zo wit als ik had verwacht, maar wel cristal clear water!
‘s Avonds maakte we kennis met een meisje uit Rusland (Moskou), die bij ons op de kamer slaapt. Gezellig gekletst en verder was het vroeg naar bed.

Woensdag 31 aug.
Alweer de laatste dag van de maand…ohoh :s We werden om 10.00 uur pas wakker. Deze ochtend zijn we over het strand naar ‘South Point’ gelopen. Hier o.a. de haven van Miami, waar grote vrachtboten vandaan vertrekken. En waarschijnlijk ook de Cruise schepen voor een tourtje Carribian, maar die heb ik niet gezien.
Was aardig warm en koste ons een uurtje om hier te komen. Op de terug weg gekeken of we een tourtje naar de Everglades kunnen boeken. Genoeg organisatiewinkeltje en ook de prijzen zijn nu niet verkeerd, omdat het zomerseizoen is…huh, ja in de winter is het hier veel duurder… Helaas was de Everglades tour niet zo excited voor mij. Het enige wat je doet is: Everglades Wildlife show, een krokodillen farm en dan een rondje met een Airboat, wat dan misschien nog de moeite waard is. Maar de farm en show boeien mij eigenlijk niet. Als ik naar de Everglades wil wil ik ook echt! Wandelen, Airboot enzovoorts. Het volgende nadeel is dan nog dat het wetseason is en dat de meeste dieren dan wegtrekken. Dus weinig kans om op de airboot krokkies te zien of puma’s of ... De Everglades is een groot moerras gebied, dus ook niet geheel makkelijk om te verkennen. Verder konden we nog een tour over land en zee door Miami doen om de huizen te spotten van de rijke bekende of een tripje naar de Bahama’s, niet geheel slecht idee :), vroeg mij gelijk af waar San en Jack eigenlijk geweest zijn. We kunnen nog naar de Key’s, maar daar ga ik liever op mijn eigen naar toe en dan was er nog de optie om terug te gaan naar Orlando voor Disney…nehhh, net geweest ;) Vele keuzes maar denk dat het er geen een gaat worden, twijfel te veel over de Everglades en dan moet je het gewoon niet doen…toch?
‘s Middags bij ons zwembad gehangen en onze volgende stop gepland. ‘s Avonds er weer rond tienen ingekropen.

Hoop dat jullie nog een beetje een mooie na zomer hebben!
En heel veel plezier op de Volendammer kermis!

Xx

  • 05 September 2011 - 10:16

    Paps,:

    Dus geen krokkies kijken in de Everglades.
    Veel plezier verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 121619

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: