Dag 2: DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Dag 2: DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Dag 2: DC

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

07 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi Hoi,

Daar ben ik alweer.;)
Blijft voor mij ook leuk om jullie reacties te lezen!!:)THX!! Vooral de laatste van omie (k)

Voor vandaag had John een afpraak gemaakt met Julie, een vriendin die hij kent via internet. Om 14.00 uur zouden we haar en haar vriend ontmoeten bij ‘Washington Monument’. Maar eerst weer gekeken voor de volgende stop, het is zo lastig dat we er een beetje moedeloos van worden. Dit oa. doordat het hoogseizoen is (ook de Amerikanen hebben vakantie), de US niet zo heel backpacker gericht is en ook omdat we een beetje afhankelijk zijn van de afstanden, we kunnen geen ‘Best Western’ of andere motels pakken, want die liggen allemaal langs de snelwegen, we willen ook niet al te ver van het Greyhoundstation afzitten en ook weer niet tè veel betalen. Jeetje wat een dilemma! Keuzes dat is wat we moeten gaan maken en voor de komende tijd vooruit gaan plannen!
Ook vandaag even naar Hometown gebeld, dit kan allemaal gratis vanuit het hostel. Kon ik ze eens even verrassen. Even gezellig bijgeketst en daarna was het hoognodig tijd om naar de ‘Mall’ te lopen.
Een gezellig rondje gelopen met Julie en Tom. Nu wel helemaal naar ‘Lincoln Memorial’ gelopen, want daar zat hij op zijn stoel op ons te wachten. En een rondje langs ‘Potomac river’ en ‘Tidal Basin’ waar in de lente veel kersenbomen in bloesem staan. Ook kwamen we langs het monument van Jefferson
Omdat het weer zo warm is besloten Julie en Tom ons mee te nemen naar ‘George Town’ het uitgaansgebied van Washington. Snel een ‘J Paul’ binnen gehopt voor wat verkoeling, onderweg begon het weer te regenen trouwens. Daar gezellig even wat gedronken en gegeten, Nacho’s en Buffelo chickenwings. Buffelo is hier een bekende pittige saus.
Daarna hebben ze ons afgedropt bij ons hostel. Weer achter internet en nog steeds geen geluk. We hadden de planning om weer te kijken voor een openlucht film, maar door de regen hebben de de gewone bioscoop maar opgezocht. Kaartjes opgehaald en terug naar Ron, want de film begint pas over een uur.
Terug in het hostel hadden 2 vrouwen ingecheckt en die zouden naar ‘Charlotteville’ gaan. Wij vragen hoe, wat en waar want wij konden er niets vinden. Uiteindelijk hebben we 2 nachten geboekt die nog vrij waren, dan hebben we iedergeval iets. :)
En Julie had al gezegt dat we anders wel bij haar terecht konden, dus dat ook gelijk geregeld! Hehe. :) Ondertussen tijd voor de film ‘Cowboys and Aliens’, klinkt vaag maar we geven het een kans en ik moet zeggen, was niet verkeerd! Leuk om eens even wat anders te doen dan rondhangen in een hostel of achter internet. ;)

Morgen onze laatste dag in DC.
Tot snel. Xxx

• 15 Augustus 2011 - 12:40

Mam:

Ja. Omie heeft echt genoten van je foto's..

en nu op naar je volgen de verhaal. x

• 28 Augustus 2011 - 20:41

Marina:

Leuk om al die bekende beelden van tv op je foto's terug te zien! Xuz