Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

03 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Hoi Allemaal,

Ik hoop bij jullie alles goed aan de andere kant van het water!!

Woensdag ging om 8.00 uur onze wekker, snel de laatste spullen in laden. Om 9.15 in de subway naar Penn station, waar we vervolgens om 10.15 uur de ‘Amtrak’ trein pakte naar Niagara Falls. Dit koste ons ongeveer 9 uur. De tijd gedood met de dingen die je kan doen in een trein, schaapachtig naar buiten staren, muziek luisteren, slapen en een film gekeken op Johns laptop. Rond 20.00 uur brachtte een taxi ons naar ‘Red lounge hostel’ in Niagara Falls.
Dit hostel 10x beter dan we hadden in Harlem :) Great!!! Na ons bed geïnstaleerd te hebben natuurlijk opzoek naar de Watervallen, want die schijnen geweldig te zijn als het donker is. En dat was het!! :) On-ge-lo-fe-lijk zoveel water. ‘s Avonds schijnen er gekleurde lampen op waardoor het nog spectaculaider lijkt. Super gaaf!

De volgende dag eerste gekeken wat onze volgende plaats wordt, wat niet geheel makkelijk is. Gelukkig kregen we hulp van een reisjournaliste die nog wel een hostel in Washington wist. Die gebeld en zou kijken wat hij voor kan doen, alles is namelijk VOL
Iedergeval naar de Greyhound busstation gelopen om tickets te boeken voor Washington. En toen konden we eindelijk de watervallen bekijken bij daglicht! Nog vele malen indrukwekkender om ze goed van dichtbij te bekijken. We kochten een ‘Discoverypass’ om vervolgens de Watervallen op zijn best te bekijken.
Zo namen we eerst een kijkje in het informatiecentrum om de Niagara legendes en verhalen te leren kennen. Waaronder van een paar mensen die een val van de Niagara hebben overleeft. Vervolgens een kijkje genomen vanaf het observatie dek, daarna naar beneden voor de welbekende Maid of the Mist boat die ons bracht tot heel dichtbij de watervallen. Gelukkig kregen we een poncho, want droog bleven we niet.
Toen bij een ander ‘discovery centrum’ gekeken en vervolgens op naar ‘The cave of the winds’. We kregen weer een poncho en dit keer ook sandalen of te wel ‘jezus nikes’, ik zag er niet uit maar goed gelukkig was ik niet de enige ! :D Met de lift een heel stuk naar beneden om de waterval van onder af te bekijken en konden daarna omhoog lopen en een douche nemen of langs te lopen… ;) Ongelofelijk!!! Dit is echt zo moment van ‘JE MOET HET GEWOON GEZIEN HEBBEN!’
Zeik en zeik nat kwamen terug bij de lift. Maar dat was de moeite waard! SUPER SUPER SUPER!
Als laatst nog een rondje over Goat Island gelopen om de Horseshoe falls nog even goed te bekijken en de Tree Sisters, 3 eilandjes die d.m.v een brug aan Goat Island zijn verbonden. Was niet zo heel boeiend. Alleen het Aquarium gemist…
‘s Avonds eens gaan kijken of we de andere kant van de rivier kunnen exploren en wel… dat betekent de Canadese kant… :D:D Dat zou vet zijn! Canada altijd al heen gewild en dit was mijn kans, ook al zou het maar voor een paar uurtjes ;) Ennn ik zal je vertellen ‘het is ons gelukt!!’ Alleen een stempeltje in mijn paspoort en alles was geregeld. Richting de Falls gelopen en ze bewonderd in allerlei verschillende kleuren. Weer een prachtige verschijning. Het verschil tussen US-site is dat er hier veel opties zijn om ze te bekijken en heel dichtbij kan komen en vanaf de CA-site is dat je een prachtig uitzicht en een compleet plaatje hebt op de Watervallen en qua uitgaan meer te beleven is. Voor mij wil dit niet zeggen dat het gelijk de beste kant is… Heb genoten van beide kanten! :) Vervolgens in Ontario, het Canadese plaatsje waar we waren, het kleine Vegas bekeken. Maar een klein stukje van een straat, maar leuk om even doorheen te wandelen. Daarna echt tijd om de US-site weer te betreden en mijn bedje op te zoeken.

Morgen vroeg naar Washington, ben weer benieuwd ;) Ook omdat we nog niet echt zeker zijn van een slaapplaats. We zien wel en anders is ‘onder een brug’ ook een nieuwe ervaring toch…? Heb tenminste mijn slaapzak!

Gegroet vanuit het overweldige Niagara Falls
Xx

• 09 Augustus 2011 - 22:53

Saskia:

Anita, je foto's zijn al zó indrukwekkend, dat moet een belevenis zijn als je dat in werkelijkheid ziet. Dit doe je goed en geniet ervan!!

• 10 Augustus 2011 - 04:38

Mam:

Het is weer top... wat je ons laat lezen en vooral.. laat zien!!
    kijk alweer uit naar het vervolg.x

• 10 Augustus 2011 - 06:08

Francine & Patrick:

Mooie foto's zeg! Hoop dat jullie in Washington een slaapplek vinden, wan brug lijkt toch niet ideaal ;-)

• 10 Augustus 2011 - 07:43

Suus Australië:

Heey Anita! Leuke verhalen, het enthousiasme straalt er vanaf! En heeeel gave foto's, ben al helemaal jaloers! Geniet er nog van! x x x suus

• 10 Augustus 2011 - 07:44

Paps:

Mooi verhaal en plaatjes.
    Jan Visscher is nu al jaloers

• 10 Augustus 2011 - 08:55

Kelly:

Hoi Anita,

Wat super gaaf om te lezen en te zien via je foto's. Begin al aardig jaloers te worden;)
    Succes in Washington en ben benieuwd hoe je slaapplaats is!

groetjes

• 10 Augustus 2011 - 11:27

Fanny:

WAT EEEN GAVE foto's!!!! :) Ik mis alleen die op die mooie sandalen;)
    Veel suc6 verder!!! in Washington
    x

• 10 Augustus 2011 - 14:34

Marc Schroën:

mooi verhaal en mooie foto's!

• 11 Augustus 2011 - 11:31

Bessel En Trees:

Het is weer helemaal top !!!
    Prachtige foto,s om te zien.
    Maar het live meemaken is natuurlijk het mooiste.

• 14 Augustus 2011 - 12:46

Suus: