Dag 2: NYC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Dag 2: NYC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Dag 2: NYC

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

01 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey hey,

Vandaag namen we de subway naar Downtown en om precies te zijn ‘Chamberstreet’. Dit koste ons al een half uur, dus laat staan dat we weer zouden lopen :s Au, ik voel me voeten alweer…
Vanaf ‘Chamberstreet’ konden we een andere subway pakken naar de ferry’s, maar we besloten te lopen, volgens John niet zo ver. We hopen een ferry te kunnen pakken naar ‘The statue of Liberty’ of te wel ‘ Het Vrijheidsbeeld’ ;)
Ik/ we waren erg blij dat we zijn gaan lopen, want dan kom je nog eens ergens en helemaal als je het niet had verwacht. Zo stonden we opeens op ‘Ground Zero’, waarbij je gelijk een gek gevoel krijgt in je lijf en je gedachten gelijk terug gaan naar de welbekende dag van 9/11. Krijg alweer kippenvel nu ik er aan denk. Hier hebben gewoon 2 gigantische gebouwen gestaan waar niets meer van over is… echt bizar! Aan de overkant van ‘Ground Zero’ staat ‘St. Paul’s Chapel’, een kerkje (1766, the oldest remaining church of NY). Daar even een kijkje genomen en kom je erachter dat dit kerkje enorm veel heeft betekend en nog steeds na de dag van 9/11. Binnen staan zoveel spullen van mensen van over de hele wereld, foto’s, spandoeken en noem maar op ter nagedachtenis aan 9/11. Het was erg emotioneel om dit te zien… Vervolgens naar een ander monument gelopen waar je nog meer te zien en te lezen krijgt over deze dag. Erg indrukwekkend allemaal.
Terug gekomen op de dag van vandaag door gelopen naar de ferry’s door ‘Batery Park’ heen. Hier staat trouwens ‘The Sphere’, deze stond in een van de Twin Towers en heeft dit alles overleeft. We waren precies op tijd voor de ferry en kregen vervolgens een rondvaart van 1 uur langs de ‘Brooklyn Bridge’, ‘Governors Island’, ‘Het Vrijheidsbeeld’ en ‘Ellis Island’. Met onze boot gingen we er alleen langs, er was geen mogelijkheid om van de boot af te gaan, geen probleem. ‘Ellis Island’ is een plek waar je veel kan lezen over de eerste inmigranten en ‘Governors Island’ daar kwamen de eerste immigranten echt aan ;)
Na de trip zelf nog naar ‘Brooklyn Bridge’ gelopen, waar je onderweg ook weer dingen tegen komt die je wel gelezen hebt, maar eigenlijk niet aandacht, blijft leuk!:D Zo kwamen we langs: Wall street (de meest bekende straat van de wereld, omdat er werkelijk een muur heeft gestaan, gebouwd in 1653 door de Nederlandse goveneur Peter Stuyvesant om New Amsterdam tegen de Britten te beschermen), Federal Hall National Memorial (was vroeger de US customs building), New York Stock Exchange, een stier met heel grote ballen, The Flatiron Building (was eerste wolkekrabber), Titanic Memorial Vuurtoren en zelfs nog een stukje op de ‘Brooklyn Bridge’ gelopen. Toen was het mooi geweest voor vandaag, bloed heet en zere voeten, dus gingen terug naar ons begin punt en pakte (17.00) de metro terug naar Harlem. Snel een douche, het zout lag op mijn huid. Vervolgens een trein en hostel geboekt voor de trip naar Niagara Falls.

Maar daarover een volgende keer meer.
Take care Xx

• 04 Augustus 2011 - 04:34