The Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Ossie in the Outback

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 September 2008 | Australië, Adelaide

Jeehh,

En weer nieuwsgierig...?

Wat een drukte allemaal zeg en geen tijd om Adelaide echt te zien omdat we vandaag al weer vertrekken. En helaas zonder Steve, omdat zijn oma overleed. Anders had hij meegegaan. Hij kwam 6.30 uur afscheid van iedereen nemen. Iedereen gaat hem missen. Echt weer zo bijzonder wat voor een speciale band je met iemand in zo'n korte tijd kan opbouwen.

Met een paar nieuwe groepsleden en een nieuwe gids (Fleur) reden we richting "Grampions National Park". Deze dag bestond weer uit veel rijden. We hadden een stop bij "MacKenzie Falls" erg mooi hier moet ik zeggen. Deze avond verblijven we in het hart van de Grampions. Een prachtig hostel. Top.

De volgende ochtend stond er een wandeling op het program. De Grampions is een prachtig natuurgebied met vele rots partijen en bossen. Op de top, het eindpunt, namen we een paar groepsfoto's en keerde vervolgens om, om via dezelfde weg terug te gaan. Na de lunch, richting de Great Ocean Road en weer veel rijden. We hadden stops
voor een foto bij: Bay of Martyrs, London Bridge en Loch Ard Gorge. We eindigde deze dag bij de "Twelve Apostles" voor de sunset. Prachtig!:D
Na een heerlijk dinner in weer een schattig hostel, was het tijd voor bed. We zijn allemaal verreisd van de afgelopen week. Helaas een slechte nacht...Zoo koud. Ik dacht weer terug aan mijn camping tijd. Brrr.

Vandaag weer in de bus en rijden. Ik moet zeggen deze tour is heel wat saaier dan de vorige, ook de gids is niet zo leuk en de gids vind ons niet zo leuk. Omdat we alleen maar over Steve praten:P. Jaloersss?
Weer verder langs de kust met mooie uitzichten over de oceaan. We hadden een lunch in Apollo Bay.
Daarna door richting Torquay (home town of Rip Curl, Quicksilver and Billabong) Natuurlijk even shoppen en vervolgens weer in de bus richting Melbourne.
Hier weer allemaal in hetzelfde hostel. We zijn nog 2 dagen samen en dan zullen de eerste de groep gaan verlaten. Dat wordt nog even flink stappen en gezellige dingen samen doen!:)

Later meer over het Lovely Melbourne. Iedereen zegt "als je Sydney te gek vindt, vindt je Melb. niets. Of andersom. En ja ze hebben gelijk. Melbourne rules! ;)

Tot snellie
X the Freako

• 10 September 2008 - 08:46

Fanny:

Als je eenmaal een leuke reisleider hebt kan een snelle volgende daar natuurlijk niet aan tippen! haha

• 10 September 2008 - 10:19

Paps:

Tot snellie slaat dit op het tempo waarin je nu reist??

• 10 September 2008 - 16:36

Suus:

Aaah die arme gids geterroriseerd :P
    Echt anietje die foto's zijn allemaal zooo mooi!
    Tot over een paar weekies he nichie!

XSuus

• 10 September 2008 - 22:13

Petra:

Amazing, wat een avonturen toch weer!
    Kwam die gids ook wel eens in de waag ;)

• 11 September 2008 - 19:04

Connie JC Dag:

Hey Anita, Niet te snel gaan nu geniet nog wel volop hoor want voor je het weet ben je terug op nl aardbodem. Als je het leuk vind en ik moet niet werken laat dan even weten wanneer je aankomt op schiphol wie weet