3 nachten "The Catlins" - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu 3 nachten "The Catlins" - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

3 nachten "The Catlins"

Door: Kiwi

Blijf op de hoogte en volg Anita

23 April 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia Ora everyone

Wat was ik blij met die lift zeg! Me hostel lag nog verder weg dan ik dacht en dan ook nog op de top van een heuvel. Het hostel heet dan ook "Hill Top". Ik verblijf in het bottom house.
Het inchecken was ook een beetje gek, want er was geen receptie. Op het bord stond dat ik even moest bellen maar er kwam geen reactie vanaf de andere kant van de lijn. Maar goed ik had geboekt dus koos zelf maar een bedje. Het ziet er echt heel schatig uit hier. Het is niet echt een hostel, maar meer gewoon een huisje met een leuke en huiselijk sfeer. Hier ga ik me wel vermaken. Ik moet ook wel, want de eerste stray bus komt over 4 dagen pas weer. Ondertussen kreeg gezelschap van een ouder stel, 2 meiden uit Ierland en een Duitser op de fiets. Een gezellige avond gehad. De huisbazin kwam langs om geld te innen en zo kwam alles weer goed. Rond 20.00 uur ging ik nog even naar het tophouse en daar ontmoette ik het meisje die me een lift had gegeven en nog een paar andere. Even wat afgesproken voor morgen om wat te doen. Want heb wel al door...zonder auto kom je hier niet ver.

Rond 9.45 uur weer naar 't Tophouse, maar de meiden waren niet zo lekker, dus de plannen verzet naar 13.00 uur. Ik bedacht me dat het wel eens tijd was om mijn backpack te ontruimen en daar kon ik mezelf geen ongelijk in geven...wat daar allemaal uitkwam:S. Gelijk even uitgezocht wat ik evt. naar huis ga sturen. Na de lunch weer naar boven. Uiteindelijk kreeg ik nog een aanbod om met een ander stel mee te gaan. Het maakte mij allemaal niet uit. Toch met hun mee gegaan. Eerst naar de ... watervallen gereden. (Sorry naam ben ik kwijt en kan het niet meer opzoeken omdat ik ondertussen alle info naar huis heb gestuurd). Daarna naar een uitzicht punt over het strand en naar de Mc Lean waterval. Was een gezellig middagje en blij dat ik wat heb kunnen zien van deze prachtige omgeving!!:D:D Ik had 3 nieuwe huisgenootjes voor de avond en dat was weer gezellig.

Een prachtge dag vandaag, de zon scheen vol op. Tuindeuren open gezet en lekker in het zonnetje verder gegaan met het ontruimen van me backpack. Na de lunch ben ik naar het strand gelopen, en ik kon gelijk even checken hoe lang het nou lopen was van me huisje naar de pickup plek van stray. Toch wel 20 min. Op het strand heerlijk van het uitzicht en de zon genoten, helaas geen dolfijnen gespot. Ik had door het bos terug kunnen lopen, maar omdat ik niet echt een kaart had voelde ik me daar niet echt prettig bij. Gewoon weer via het strand dus en 3 uurtjes later was ik weer terug.
Omdat iedereen me deze ochtend verlaten had, was ik blij om weer een nieuw huisgenootje te zien. Helaas wijzigde haar plannen en ging ze er weer vandoor. Ik dacht dat ik deze nacht dus alleen door moest brengen, maar laat op de avond kwammen er nog een jongen en meisje uit Duitsland. Gezellig. Lekker tv gekeken.

Mijn laatste ochtend ontbeten met de Duitsers. En ik was weer een "lucky girl" want de bazin bracht me rond 12.15 uur naar pickup plek. Best! Moest 45 min. wachten, dacht ik...werd uiteindelijk 2 uur. Echt balen en zo koud! Maar op het moment dat ik de buschauffeur zag was ik alles vergeten en vergeven. Het was me eerste buschauffeur van Picton naar Abel T. Echt leuk:D. Nog een rondje Catlins gedaan (Mc Lean falls again en Nugget point). Hier heb ik weer zeehonden gespot. Helaas lieten de beroemde geel-oog pinguin zich niet zien.

Voordat we verder gingen naar "Dunedin" zijn we nog even in een klein plaatsje gestopt voor wat eten (fish en chips). Vervolgens aardig opweg, lekker filmpie aan het kijken, tot dat bleek dat we iemand vergeten waren...konden we dat hele stuk weer terug! Dat was even balen...


Ik heb genoten van de "Catlins", weer een prachtige omgeving. Me volgende stop is Dunedin, de studenten stad! Ik heb er zin in, vooral een bezoek aan de Choclate Factory staat boven aan me lijst!:D ;)

Tot snel...lieve allemaal.
(K) en Knuf Aniet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 121646

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: