In de hoofdstad aangekomen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu In de hoofdstad aangekomen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

In de hoofdstad aangekomen

Door: Kiwi

Blijf op de hoogte en volg Anita

19 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hey

Hier ben ik weer! Alles nog steeds oke daar?

Na New Plymouth ben ik dus naar Wellington gegaan. De reis was weer prima gegaan. Ik had een city/ lord of the rings tour geboekt en werd de volgende dag (dinsdag) om 9.00 uur opgepikt. We reden door de bekende straat die terug te zien is in de film The return of the king om vervolgens naar Mt Victoria te rijden voor een uitzicht over de hele stad. Daarna maakte we een rit langs de hele kust en zagen dus veel plaatsen die terug te zien zijn in de films. Ik heb de films niet gezien, dus ik weet wat ik kan doen als ik terug kom;). Erg mooie plaatsen en ik begin steeds meer te begrijpen waarom meneer Jackson voor Nieuw Zeeland heeft gekozen als decors.
Na de tour ben ik uit gestapt op de warf en heb daar nog lekker langs het water gelopen, het was heerlijk weer! Even gelunch en terug naar mijn hostel. Daar heb ik de ferry geboekt voor de volgende dag. En ben vervolgens uitgaan zoeken van waar een bus vertrekt en me naar de ferry brengt. Was allemaal weer wat onzeker en vroeg me af of het allemaal weer goed zou komen, tsja je bent dan toch weer afhankelijk van het openbaar vervoer! Maar zorgde dat ik op tijd een bus had en evt. wat ruimte voor vertragingen. Het zou dus goed moeten komen.:) Daarna ben ik mijn buspas gaan boeken omdat ik op het zuidereiland met de Stray-bus wil gaan reizen. Heb veel leuke verhalen gehoord van mijn reisgenootjes die mij al voor zijn gegaan. Na dit alles geregeld bleek het alleen dat ik net buiten de kortingsperiode viel. SHIT!! Nog even gezeurt of ze voor mij die ene dag geen uitzondering konden maken, maar helaas. En ik moet een nachtje blijven in Picton omdat de straybus eerder vertrekt.

Daarna lekker naar het museum Te Papa gewandeld. En heb daar de rest van mijn dag doorgebracht. Echt weer ongeloofelijk allemaal. Veel info over aardbevingen en aardverschuivingen. Ik kon zelfs persoonlijk een schok van ... op de schaal van richter voelen ... en dat was geen kleintje. Ik heb me weer vermaakt!

Woensdag ben ik om 10.00 uur op de ferry naar Picton gesprongen. De reis is 3 uur. We hadden mooi weer en het was dus een prachtige trip. Ik heb me vermaakt met wat rond wandelen, turen over een eindeloze zee, sudoku en het lezen van mijn Lonley Planet.
Het moment dat we de Marlborough Sounds binnen kwamen ben ik naar het dek gegaan. Prachtige plek mat baaien, eilanden en veel water. Het was wel wat fris en een vrouwtje achter me vond dat nog al zielig voor me, ondanks ik zei: "I'm fine" had ze voordat ik het wist haar jas al uit gedaan en aan mij gegeven. Ze had toch nog een dik vest aan. Haha. En van het een komt natuurlijk het ander, je raakt in gesprek en de bekende vraag luid dan "waar kom je vandaan?" Ze dacht Argentinie, maar nee ik zei natuurlijk HOLLAND! En vervolgens was ze heel verbaasd en ging het gesprek verder in het Nederlands. Weer ongeloofelijk niet!? :D Hele verhalen en ze was heel erg verbaasd, bijna geschokken dat ik vertelde dat ik alleen reiste. Was weer erg leuk allemaal om zo ff te ouwehoeren met iemand!

En dan denk je weer (al voor de zoveelste keer) "wat is onze aardbol toch KLEIN!:D:D
Heerlijk...ik geniet er nog van!

Mijn volgende verhaal is vanaf ZUID! Dat schijnt weer heel anders te worden, dus ik ben benieuwd!

Tot snel (K)(K)

  • 19 Maart 2008 - 06:24

    Con JC Dag:

    Hey Anita, alle goed dus, tijd vliegt toch wel voorbij je gaat nu de herfst tegemoet wij de lente ahum, met pasen verwachten ze sneeuw, tja dus de sleetjes uit de schuur en krossen maar.
    Mooie foto's weer geeft goed weer hoe daar de skyline is. Je ziet wat een dagje Johan Cruyff found. aan contacten kan opbrengen. Ik blijf je volgen
    groetjes Connie

  • 19 Maart 2008 - 12:59

    Fanny:

    Hey aniet, wat een schitterende foto's!!! en altijd leuk weer wat te horen!xfan

  • 19 Maart 2008 - 16:25

    San:

    hey anita,
    Het houdt ook niet op met de avondturen he.
    Wat leuk dat je het zo fijn heb.
    Het was een tijdje stil, maar ik snap nu waarom. Je maakt zoveel mee dat je geen tijd heb om te typen.
    Je foto's zijn boeiend en leuk om naar te kijken.
    Wens je verder weer heel veel succes.

    xxx sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 121658

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: