5 daagse DUIKCURSUS!!!:D - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu 5 daagse DUIKCURSUS!!!:D - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

5 daagse DUIKCURSUS!!!:D

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 December 2007 | Australië, Cairns

Hey hey

Daar gaan we dan!!! :D

De volgende dag (maandag) kon ik gelijk terecht voor een cursus, die heb ik dan ook gelijk genomen, anders moest ik tot woensdag wachten. En wil toch ook zo snel mogelijk naar Sydney!
Het is een 5 daagse cursus, slaap in een 2 pers. kamer voor de prijs van een 4 pers. kamer. De cursus bestaat uit 2 dagen zwembad en 3 dagen GREAT BARRIER REEF. Het zijn 9 duiken incl. nacht duik.

Maandag werd ik om 9.00 uur opgehaald. Bij het duikcentrum eerst video's gekeken, waar over we vragen moesten beantwoorden. Allemaal theorie over duiken. Wel heftig in het Engels maar ik kon het aardig volgen! Ik zat naast Amy (Aussie), een meisje die ik onmoette voor Gilligans en dus ook de cursus doet. Zij hielp me als ik het niet begreep, echt top! Dit hebben we de hele ochtend gegaan. Theorie, theorie, theorie en toetsen. Mijn groep bestaat uit 10 pers. waaronder een Nederlandse jongen. Het is een leuke groep.
's Middags was het dan tijd om te plonsen. Eerst natuurlijk uitleg over hoe alles werkt en vervolgens hoe je alles om je lijf moet hangen.
In het zwembad hebben we allemaal oefeningen (skills) gedaan.
-masker vol laten lopen met water en vervolgens weer kunnen legen (had ik al gehad bij intro duik op Whitsundays)
-waar door je ademt uit je mond halen en weer terug stoppen.
-als je lucht zelf op is, dat je kan vragen om lucht van je buddy (duikmaatje)

Zo dus lekker bezig geweest. Was erg leuk om te doen.
Tegen een uur of 16.00 uur was ik weer terug. Uitgeput!

De volgende verliep eigelijk hetzelfde. Alleen nu gingen we 's morgens gelijk het zwembad in, voor een zwemtest en 10 min. watertrappelen, viel me erg mee.
Weer allemaal oefeningen gedaan ook in het diepe gedeelte van het zwembad. Viel weer erg mee.
's Avonds mijn vlucht naar Sydney geboekt. Jake heeft nog tours geboekt om zicht te vermaken. Uiteindelijk vliegen we toch samen naar Sydney.

Maarre sorry, moet ff afsluiten, want ben zo aan de beurt voor de jobdesk. Ik schrijf zo snel mogelijk over mijn 3 dagen op Great Barrier en 3 dagen zonder Jake...haha:p

(K) Anita

Zooo daar ben ik weer. De derde dag werd ik opgehaald om 7.45 uur. We gingen me een dagtrip boot richt het GBR. Daar deed ik mijn eerste 2 duiken. En kwamen we al in aanraking met een Reef Shark.
's Middags een lunch op de boot en vervolgens werden we over geplaatst naar een boot waarop we de nachten zouden doorbrengen. Onze groep bestaat nu uit 7 pers. omdat 3 pers. niet overnachten op de boot, maar gewoon in Cairs.
Wat het duiken betreft, het bleef bij 2 duiken. Zo kan ons lichaam weer even bij komen. 's Avonds mijn examen gedaan. Was vrij relaxed want konden gewoon overleggen.
De volgende dag, om 6.30, 9.00 en 11.00 uur gedoken met onze instructor Ase (of zoiets). Vervolgens waren bevoegd om alleen met een buddy te duiken. Ik heb mijn OPEN WATER dus gehaald (een mooi sinterklaas kado!! haha. Het is verplicht om met buddy te duiken: het is veiliger en gezelliger!
Mijn eerste buddy was Stefanie uit Duitsland, ging allemaal goed. Vervolgens niet meer gedoken, me oren doen een beetje raar en ben moe.
Na het heerlijke dinner, was het tijd voor de nacht duik, echt zo eng. Boven water ben ik al geen held in het donker laat staan onder water, wist gewoon niet hoe ver je kon kijken en of ik mijn buddy wel zag. We gingen onder begeleiding van een instructor en was allemaal prima, viel echt 100% mee. Kon vrij veel zien! Heb gezwommen met haaien, en niet een maar meerder. Overdag zie je ze bijna niet, maar 's avonds des te meer.

De laatste dag 2 keer gedoken, en we hadden weer mazzel. We zagen Nemo, een schildpad en een haai. Echt VET om met die beesten te zwemmen. Ook het Koraal ziet er goed uit. We hadden een camera gehuurd dus de foto's komen weer.

De laatste duik heb ik niet gedaan, omdat me oor nu echt vette pijn deed. Wist niet waar ik het zoeken moest, echt zo'n rot gevoel!!

Weer een vet verhaal niet??

De groeten van een ervaren duiker;)

(K)

  • 10 December 2007 - 11:06

    Thuisfront,:

    GEFELICITEERD!!!!

    en geniet er van!!

  • 10 December 2007 - 17:11

    Connie JC Dag:

    Hey Aniet, super joh dat duiken en ja oren zijn dan rare dingen. Met snorkelen kun je ook gave dingen zien hoor. OP Aruba hebben we papegaaivissen gezien, zeeschildpadden, murene, etc.
    Dus ook dat kan erg leuk zijn. Hou je oor goed in de gaten voordat dat een ontsteking wordt. Dan ben je nog verder van huis. Ben benieuwd wat je uiteindelijk voor werk gaat doen in Sydney!
    School misschien??? Lijkt me tof om in een school daar te werken en te kijken of het systeem daar veel anders is.
    Ben nu via In person bezig om te kijken of de extra JC dagen binnenkort ook gebruik gaan maken van mij vrijwilligerswerk. Tot gauw weer!

  • 10 December 2007 - 18:49

    Bessel:

    tjonge tjonge tjonge, wat een verhalen zeg.
    Een hele lees marathon.
    Ik blijf het prachtig vinden om alles te lezen.
    Ben ook benieuwd naar je eerste baantje.
    Ik blijf jaloers!!!!
    Als de drukte over is stuur ik je weer een e-mailtje.

    Liefs

    ook van Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 121646

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: