Cape Tribulation - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Cape Tribulation - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

08 December 2007 | Australië, Sydney

Hallootjes…

Hier ben ik weer en alles gaat nog steeds hartstikke goed. En met jullie?

Oké, vandaag werden we dus opgehaald door een busje om op weg te gaan naar Cape Tribulation:

In the beginning there was the dreaming, the unseen vibration of all creation – the single seed from which all has grown. Cape Tribulation takes us back to the world the way it once was, 140 million years in the making. Here the World Heritage Daintree Rainforest meets The Great Barrier Reef, currently the only place on the planet where 2 World Heritage listed collide!

Leave the mobile phone at home, along with the hair dryer, and don’t plan on a drive through MC Donalds!

Klinkt goed niet? Na een tijdje te hebben gereden over de Captain Cook Highway, langs de plaats waar het regenwoud de oceaan al ontmoet, kwamen we aan bij de Daintree River. Ook hier heb ik mijn muggespray weer hard nodig. Hier kregen we een kopje thee met een koekje en zouden vervolgens een “Wildlife River Cruise“ maken om krokodillen te spotten. Jake en ik hoopten dat dit ging lukken, want die Cocodilies wilden we wel graag zien. Het was even zoeken, maar gelukkig had onze gids contact met de andere boten om tips uit te wisselen. We mochten niet over de rand van de boot hangen en allemaal op ons plek blijven zitten, want het wil nog wel eens voorkomen dat je uit de boot gesleurd wordt, gezellig... En… ja hoor daar lag hij dan een crocodile van 5 en een halve meter. Dit was de halve lengte van onze boot. Wat een beest. Jammer dat hij lag te slapen en dat we maar een klein stukje van zijn ruggetje konden zien. Maar na weer een stukje verder gevaren te hebben zagen we nog een vrouwtje, wel kleiner… maar in zijn geheel. Echt vet! Weer een dier dat we van ons lijstje kunnen weg strepen. :D Ook zagen we pythons die in de bomen lagen.
Na deze tocht was het tijd voor een wandeling door het regenwoud. Onder begeleiding van 2 gidsen, was leuk! Ook hier is het regenwoud weer heel anders dan de andere die we al gezien hebben. Hier is het ook echt vochtig en klam en met veel bijtende kriebelbeestjes. Veel water/ beekjes waar ook de bomen in groeien (Mangrove). Ondertussen was het tegen de middag en dus tijd om naar ons accommodatie te gaan (PKs). Een centraal gelegen resoortje en dicht bij alles gelegen (strand en IGA supermarktje) met eigen bar en zwembad. Een goede keuze dus. ’s Middags waren we vrij om te gaan en te staan waar we wilde. Eerst chillen op ons bedje met een potje mobile Yahtzee. Ik, en een hondje die met mij mee liep, ben vervolgens een strand wandeling gaan maken van 1,5 uur. Ook hier ziet het strand er weer mooi uit.
Jammer dat de creek, die over het strand liep, al vol water stond. Ik kon er niet door om naar Cape Trib. Beach en het eind kijkpunt te lopen. Terug gelopen en vervolgens nog de andere kant van het strand opgelopen. Dat ik terug kwam, was het tijd om te bedenken wat we gingen eten. Keuken is niet echt denderend en de IGA is achterlijk duur. We besluiten om wat te halen bij het restaurant van het hostel. Smaakte goed. Daarna was het tijd voor een Pool Competitie, na dat ik me tegenstanders had gezien besloot ik me terug te trekken. Jake ging de strijd aan. Ondertussen gezellig gezeten met verschillende nationaliteiten, waaronder natuurlijk Nederlanders. Gezellig zitten bieren en te kletsen. Tussen door natuurlijk Jake ff gesupport, helaas niet gewonnen. Later ging ik me bedje opzoeken, Jake volgende een half uurtje later.

Dag 2: ’s Morgens weer vrij om te gaan en te staan waar we wilde. Weer strand op, nu samen met Jake. Gelukkig was de creek nu niet al te vol, dus we konden hem oversteken. Gelopen richting Cape Trip Beach en naar het uitkijkpunt. Een vet grote spin gezien. Whooo! Het is te merken dat we in een andere wereld zitten, allemaal beesten die je niet wil tegen komen. (grote spinnen, veel muggen, dikke grote torren, grote nachtvlinders en reuzen sprinkhanen).
Vervolgens was het 12.00 uur geweest, en dus tijd om terug te lopen en te gaan lunchen, want om 13.30 uur worden we opgehaald om te paardrijden. Joepie!:D
Hier heb ik echt naar uitgekeken, dit wilde ik vet graag doen. Jake leek het ook wel wat, ondanks hij het nog nooit gereden heeft. In Airlie beach vertelde Pascal en Ruud dat ze dat gingen doen. Jake had laatst hun foto’s gekeken en verhalen gelezen op waarbenjij en dat sprak hem wel aan. VET COOL. Dus wij gaan gewoon samen PAARDRIJDEN! GRUWÈLUUUK!
Bij de stallen aangekomen, stonden alle paarden al gezadeld klaar. Echt een mooie omgeving hier, en een giga grote ruimte voor de paarden om vrij rond te lopen. We moesten even een formulier invullen met onze naam en of je ervaren of beginner was. Ik als enige ervaren kreeg uiteindelijk Wombat toe gewezen, een mooi beestje en het schijnt een toppertje te zijn. Ben benieuwd. De rit kon beginnen, eerst een heel stuk relaxed gestapt door het regenwoud en over het strand. Echt vet, maar nu wilde ik wel wat meer snelheid. Op het strand foto’s genomen en vervolgens weer terug het regenwoud in. Daar was het inderdaad tijd voor wat meer snelheid. Even een korte uitleg voor de beginners. We reden trouwens op een echt western (cowboy) zadel. Echt vet dat we dit gaan doen, ondanks de beginners. Na de uitleg eerst een kort stukje gedraafd, ging prima. Maar al snel was het tijd voor GALOPPEREN!:D De begeleidster telde 1, 2, 3 en de knollies wisten al hoe laat het was… rennnen! Echt heerlijk door die onwijs mooie natuur hier. Ik reed achteraan achter 2 paarden die niet helemaal wilde. Kreeg dus niet helemaal de kans om echt te galopperen, wel jammer. Tussen door hadden we een stop om te rusten, kopje limonade, toastjes en te zwemmen. Wombat kon gewoon los staan en die vond de toastjes wel interessant, hij kwam dus gezellig bij ons onder de tent staan om eens flink aandacht te vragen. Haha. Jake en ik hebben even lekker gezwommen in de beek, heerlijk. Ik heb zelf nog even gezwommen met een waterdragon. Na de verkoelende plons weer verder. En het was weer tijd om te galopperen. Ik reed nu ik achter Jake en dat ging stukken beter. We behaalden een lekkere snelheid. We kwamen weer langs prachtige plekken en doorkuisten beekjes. Echt een top rit, wat ik niet helemaal verwacht had. Bij de stallen aangekomen was het nog niet over met de pret. Ik hielp de paarden afzadelen. Later ging de begeleidster de paarden even afspoelen, ik vroeg of ik het paard even moest vast houden voor haar, vond ze goed en was ze blij mee. Vervolgens vroeg ze of ik de paarden wilde wassen… en daarop zei ik natuurlijk geen nee! Eerste haalde zij voor mij een knollie en daarna mocht ik het allemaal zelf doen. Echt vet. Hier zou ik wel willen werken.
Dat alle paarden gedaan waren mochten ze weer los het weiland in. Lekker relaxen.
Het was ondertussen 17.30 en tijd om naar huis te gaan. Op het moment dat ik dit schrijf, ruim een week later, zit ik nog te genieten van de rit en krijg ik geen genoeg van de foto’s en de filmpjes! Echt VET!!:D:D
Terug bij het hostel, weer wat eten gehaald en weer gezellig gezeten. De 2 Duitse meiden die ook vandaag paardreden waren er ook, dus daar bij aangeschoven en de avond vermaakt met “Jenga”. Later schoven er nog 2 Engelse aan. Een gezellige avond.

De derde en laatste dag. ’s Morgens heerlijk bij het zwembad liggen chillen en gezwommen. Heerlijk weer. ’s Middags werden we weer opgehaald door het tourbusje. We gingen op weg naar Alexandra Range Lookout, een mooi uitzicht. Vervolgens door naar de ferry om de Daintree River weer over te steken. Op weg naar Mossman Gorge, een rivier met allemaal rotsen en waar je kon zwemmen. Jake en ik zijn eerste nog even naar de Rex Creek Swing Bridge gelopen. Daarna weer terug gelopen om ook even lekker te plonsen. De laatste stop was Port Douglas, daar hebben we even een bordje patat gehaald. Verder weinig gezien van het stadje.

Terug bij het hostel kregen we een andere kamer wel op dezelfde verdieping. Weer allemaal nieuwe roomies, Fransen en Engelse. ’s Avonds lekker op tijd me bedje op.

Onze laatste trip samen, maar was helemaal top!!! Nu terug in Cairns en wat nu…?
In mijn volgende verhaal horen jullie weer meer. Have fun guys! ;)


Kus Anita

  • 08 December 2007 - 17:53

    Thuisfront:

    ik zie het allmaal voor me, geweldig!!!!!

  • 09 December 2007 - 12:27

    Eva:

    Jeetje Aniet wat maak je veel mee... Hier in het erg natte en koude nederland is het een stuk saaier... Hoewel ik wel een leuk nieuwtje voor je heb, maar dat doe ik wel even over de mail..

    Dikke zoen Eva K.

  • 09 December 2007 - 15:30

    Fanny:

    hey aniet,
    Ik dacht al een tijd niets gehoord maar dat heb je weer helemaal goed gemaakt met drie verhalen achter elkaar hhaha. Nou je heb het nog top naar je zin zo te horen hou zo!!! Ik wacht je volgende verhaal weer af. Hier weinig aan de hand alles gaat goed. Beetje aan het plannen voor sep dan ben ik toch van plan om richting thailand te gaan. Gis gezellig sint gevierd en nu wachten op de kerst. Nou meis vermaak je!
    x

  • 10 December 2007 - 11:24

    Suus:

    Wauw vet hoor!
    Knollie hobbelen in de woeste natuur :) Moet vast geweldig zijn geweest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 121635

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: