Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Ossie in oz

Blijf op de hoogte en volg Anita

12 Oktober 2007 | Australië, Byron Bay

Zooo daar ben ik al weer... alleen niet meer vanuit Manly maar al weer ongeveer 800 km verder. Byron Bay, een leuk plaatsje met prachtige stranden en uitzicht!

Gisteravond (11 okt.) om 18.45 uur vertrokken vanuit Sydney Central Station richtig hier. Vraag niet hoe we op central station zijn gekomen, want dat was een DRAMA. Anna en ik dachten dat lopen we wel ff vanaf de ferry...wat een martel route...zo lang... en zo'n zware backpack die ook nog niet helemaal lekker op je rug hangt en dan ook nog eens bijna te laat voor je bus!!! Als ik er aan terug denk breekt het zweet me al weer uit!! Maar goed, eenmaal in de touringcar was alles weer snel vergeten. We gingen de nacht in dus de tijd verliep weer snel. Regelmatig een stop, dus was prima te doen.
In Byron Bay kwamen we rond 8.15 uur aan en werden keurig opgehaald door iemand van het hostel. We hebben ons even opgefrist, want het zweet van onze marteltocht zat nog overal. Toen hebben we bij een tentje ontbeten en zijn daarna gelijk doorgegaan naar het strand. Ook hier is het water ijs koud, dus weer niet gezwommen! Heerlijk gezeten en dom om me heen gekeken. Ben wel een beetje verbrand, dat is wat minder.
Ik ben wat eerder naar huis gegaan als Anna, lekker gedouched...hehe heerlijk! Daarna samen boodschappen gedaan voor de komende dagen. Vanaaf heb ik aardappeltjes met sla en een hamburger gegeten... smaakte GOED!
Nu dus ff hier jullie weer contacten... misschien zo ff naar de kroeg.

Zoals een aantal al hebben gezien, ik heb er foto's op gezet. Het zijn ze nog niet allemaal want het duurt erg lang en sommige pakt hij niet (waarschijnlijk te groot), dus moet er nog maar een andere keer de tijd voor nemen. Ruud en Rita de kangaroe krijgen jullie nog te goed, en mam... Anna komt ook nog, want deze willen dus net niet!

Leuk dat ik steeds meer reacties lees van andere...echt heel erg LEUK... thanks.

Ohja... bijna vergeten, echt zo leuk. In Manly liep ik een jongen tegen het lijf die uit Enkhuizen komt (het is een vriend van Ed, Marieke, John en de rest daar) Echt zo toevallig en leuk. We zijn aan het contacten, en gaan waarschijnlijk nog samen op pad!! hihi

Nou lieve allemaal

tot snellie, dikke knuf vanuit Byron Bay! (K)

  • 12 Oktober 2007 - 10:46

    Thuisfront:

    Hoi na je net live gesproken te hebben ben ik meteen achter de PC gekropen om je belevenissen te lezen. Dat de Rabo in Australie en New Zeeland aanwezig is met kantoren wist ik natuurlijk allang. Maar toch leuk dat je dit ff laat zien. Alleen waarom heb je geen Rabo-rekening daar geopend, dan verdien ik er ook nog wat aan (HAha). Wel economisch reizen en slapen voor een tarief.
    Hier is het ook mooi weer maar verbranden doen wij er niet meer van.
    Het huis is na de schuur activiteiten bijna weer ingericht. De vloer ziet er toppie uit. Vanavond gaan wij naar Sander en Jac. voor een feestje en zondag gaan Mams en Paula naar Rotterdam voor een hondenknip wedstrijd.

    Voor zover uit een zonnig Oosthuizen.

    Ga je goed en een knuf van ons allen.

  • 12 Oktober 2007 - 11:18

    Jacqueline:

    Hé aussiegirl

    Klinkt allemaal goed en je houd t lekker spannend. Je zal wel een paar x gedacht hebben waarom heb ik toch zoveel mee (ik ken dat gevoel). Geinig dat je gewoon weer via via bekenden tegenkomt (is ie leuk??) Wij zijn dus indd alweer 10 jr getrouwd en doen ff een borrel in de hut (in huis is het nog erg kaal)en zullen even over je kletsen.
    Have fun en laterrr. XJ


  • 12 Oktober 2007 - 12:08

    Connie JC Dag:

    Hey Anita, Joh wat maak je toch al weer veel mee. Hier is het bijna vakantie herfst/lekker weekje niets... ahum.
    Heb mij vandaag opgegeven voor vrijwilligerswerk in de VO sector, onderwijsmarkt voorbereiden voor de groep 8 van het BO, leuk lijkt mij.
    Kijk je goed om je heen en heb je al andere soorten katachtige of katten gezien dan in europa?
    Je ziet we (irene inclusief) houden je in de gaten. Zie Irene vanavond komt gezellig eten bij ons.
    Big hug
    Connie

  • 12 Oktober 2007 - 15:14

    Fanny:

    Nou aniet,
    zo te horen vermaak je nog uiterst en gaat het ook niet snel vervelen. Ik ben benieuwd naar je eerste baantje wat je gaat plukken of pellen of gaat dat? Nou k wens je nog veel plezier en geniet nog maar ff lekker van je vakantie! al helemaal over je jetleg heen of viel dat wel mee?
    x Ps leuke foto's

  • 12 Oktober 2007 - 18:54

    Petra:

    Klinkt goed allemaal en leuke foto's!
    Het is ook heel fijn dat je de tijd neemt om zoveel te schrijven, ik hoop dat je dat kunt volhouden ;-)
    Groetjes uit Edam.

  • 13 Oktober 2007 - 06:28

    Bessel:

    Hoi Anita,
    Op de foto zie ik een stralende Anita, dus je hebt het ontzettend naar je zin.
    Sommige klanten vragen hoe het met je gaat, daar kan ik dus positief op antwoorden!!
    Smeer je goed in tegen de zon, want het zou jammer zijn als je veel last krijgt van verbranding.
    We wachten weer op je volgende berichtje en foto's.
    Véél plezier.
    Ook groetjes van Trudy

  • 13 Oktober 2007 - 07:31

    Trudy:

    Hey anita! Wat klinkt t allemaal leuk! Je hebt al zoveel meegemaakt in zo'n korte tijd! Ben wel een beetje jaloers:p Heel veel plezier nog daar!

    groetjes Trudy

  • 13 Oktober 2007 - 15:12

    Marieke:

    Hee Anita!

    Wat grappig dat je Jake tegen het lijf bent gelopen!
    Wat lijkt de wereld zo klein he.

    Heb je het goed naar je zin in Aussie?

    Kus Ed en Mariek!

  • 14 Oktober 2007 - 08:37

    Louis:

    Heey anita!
    Leuk dat je al in Oz bent! Byron Bay is echt een mooie plaats. Daar zou ik wel een huisje kunnen kopen.. Surfplankje en gaan. Hoe lang ben je van plan in australie te blijven? Op het moment woon ik in Brisbane, wil van de zomer misschien naar the gold coast verhuizen. Simon en Jef komen in Januari deze kant op en dan begint mijn backpackreis. Waarschijnlijk blijf ik even door backpacken als zij na een maand of misschien zes weken weer terug keren naar Nederland. IN ieder geval,... als je in Brisbane bent moet je het me even laten weten, dan leid ik je wel even rond ofzo..

    Oja als je omhoog komt deze kant op en je moet je ook even langs naar Murwillumbah gaan, hoeft natuurlijk niet maar als je een bordje tegenkomt met die plaatsnaam erop denk dan,... he daar is louis geboren ;)

    (K)

  • 14 Oktober 2007 - 10:31

    Bart:

    Hey anita

    leuk dat je ook in Australie bent zeg. Ik las je berichtje op me site, www.bartmilatz.waarbenjij.nu

    Als je weer in Sydney bent kunnen we afspreken ;)

    Veel plezier nog op je rondreis

    X

  • 14 Oktober 2007 - 18:10

    Paultje:

    hi sis vet lief koalatje mocht je hem niet vast houde weer eens een andere knuffel dan jaap aap ;D
    Ik ben net trug uit Rotterdam en het was top over het uitelijk van Henkii (de hond) was ik niet echt te vrede maar ik heb wel een roset gekregen voor deelname en in trim tafel gekocht!! dus die ga ik morge uit proberen op het asiel :D veeel plezier ook met de beache boys :D hehe x paultje

  • 14 Oktober 2007 - 19:41

    Oma:

    zo levensgenieter,ik heb in verhalen weer gelezen je foto`S gezien.Je heb een bese reis gemaakt. Maar ik heb het ook druk met gezellige dingen Vanmiddag bij een muziek middag geweest,verjaardag van cees p en vrijdagavond was het ook gezellig,

    Nou pas op je zelf, liefs oma

  • 16 Oktober 2007 - 10:05

    Louis Weer:

    He leuk dat je in brisbane bent!! mijn telefoon nummer is 0404902079

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 121640

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: