Manly Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Manly Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Manly Beach

Door: Ossie in oz

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 Oktober 2007 | Australië, Sydney

hee leuk dat je er weer bent:D ik ga verder met me verhaal.
Maandag ochtend...het laaste ontbijt met z'n alle. Anja en Suus blijven hier in Syney, gaan alleen naar een ander hostel, Sanne Marye gaat naar Blue Mountains en Anna, Willeke en ik gaan naar Manly...gek om uit elkaar te gaan. Maar we hebben 06(eigelijk 04) uitgewisseld dus we komen elkaar wel weer tegen;)
Er gaat nog een NL meisje mee richting Manly, eerst nog even langs het backpackers centrum om ons taxfile nr. te regelen, ons aan te melden voor WWOOF (vrijwillegerswerk op boerderijen) en we gaan nog even langs de bank om een pincode aan te vragen voor onze Aussie bankpas. Dit alles is gelukt, ik ben weer trots op mezelf. Om 13.30 uur hadden we de ferry naar Manly, je kan Manley zien als een schiereilandje net als Texel, het was maar 30 min. varen Het ziet er hier leuk uit, veel dorpser, we waren de grote stad echt even zat, schattige huisje en een mooi strand. We hebben een lief klein hostel met allemaal ornamenten aan het plafond. Het is hier heel huiselijk..ze hebben een ruimte waar we lekker tv met z'n alle kunnen kijken en een achtertuintje waar we leker kunnen ontbijten, BBQ en zitten. En we hebben veel contact met de andere die hier zitten en dat was in Base helemaal niet. Er is een NL jongen die helemaal verengelst is, zo gek. En een gladde Italiaan genaamd Marco, en nog een aantal aardige mensen. We slapen met z'n 3-en en dan nog met een man uit Canada, die is hier al een hele tijd, dus het was een beetje een troep op onze kamer toen we aan kwamen, hij heeft het opgeruimd... alleen is het nog wat smerig.
Gister (dinsdag) zijn we naar de beach geweest, er staat een koude wind, maar verder is het lekker weer. Alleen het water is nog ijs en ijs koud, dus zwemmen doe ik nog maar even niet. Lekker liggen staren naar de surfers en de zee. Daarna nog even over de boulervare gelopen en in leuke surfer-winkels gekeken. Even wat gedronken op een terrasje en terug naar het hostel. 's avonds aan de gebakken aardappeltjes, sla en hamburger. Willeke en ik presteerde het om het brand alarm af te laten gaan...haha, iedereen kwam bij ons kijken en probeerde ervoor te zorgen dat dat ding weer af ging. gelukt:D. Ik heb weer heerlijk geslapen!!
Op dit moment ben ik jullie aan het contacten, hierna richting het strand...onze andere NL reisgenoten, zitten in een ander hostel opzoeken, en 's avonds gaan we ff samen eten. Erg Leuk!!

Nou hou jullie taai!! en tot snel maar weer.

knuffel vanuit het verre Aussie!
Aniet

  • 10 Oktober 2007 - 06:15

    Thuisfront:

    het zal wel schrikken zijn geweest,met het brandalarm! het klinkt gezellig,je eerste plattelandstoer. succes verder,
    xx mam

  • 10 Oktober 2007 - 06:28

    Marijke:

    Al een boel meegemaakt in die korte tijd!!! Leuk hoor.
    Veel plezier verder daar in "Aussie" en ik ben benieuwd naar je verdere verhalen!

    Groetjes Marijke

  • 10 Oktober 2007 - 09:02

    Brenda:

    het klinkt allemaal weer leuk..zo te horen heb je het super naar je zin, top! wel mooie manier om je bij hele hostel bekend te maken door brand alarm..haha!
    Veel plezier nog en wacht met smart op de foto's. x

  • 10 Oktober 2007 - 10:12

    Bessel:

    Hoi Anita
    Je bent pas een week weg, en je hebt al zoveel meegemaakt.Nu zit je op het eiland Manly, lijkt me leuk om daar te leren surfen.Ik ben trouwens benieuwd of je nog lekkere lokale kazen tegen komt.Ik ben benieuwd naar de eerste foto's, ook van je reisgenoten.

    Groetjes,
    ook van Trees

  • 10 Oktober 2007 - 10:28

    Fanny:

    Hey aniet,
    Het klinkt allemaal weer geweldig en zo te horen vermaak je je uiterst nog veel plezier en ik wacht op je volgende verhalen.x

  • 10 Oktober 2007 - 11:36

    Sandra:

    Hey meid,
    Tjee wat heb jij al veel meegemaakt daar.
    Het klinkt allemaal ontzettend leuk en spannend.
    Als dit dan nog maar het begin is ben ik heel benieuwd wat je verder allemaal nog te wachten staat.
    Ik ben heel nieuwschierig naar je foto's en verdere verhalen.
    Succes verder....
    xxx Sandra

  • 10 Oktober 2007 - 12:11

    Marieke:

    Heey Aniet,

    Goed bezig hoor!! Je hebt ons vast nog geen seconde gemist! Je hebt in die paar dagen al heel wat gezien, Na een jaar heeft Australië geen geheimen meer voor jou!

    Geniet ervan

    Kus Marieke

  • 10 Oktober 2007 - 12:17

    Anita/Jaap:

    Hoi Aniet,

    Je hebt zo te lezen als veel meegemaakt en gezien in korte tijd. Het klinkt allemaal erg leuk. Nog veel plezier en wij wachten met spanning het vervolg van je verhalen af.

    Knuffel uit Edam.

  • 10 Oktober 2007 - 12:38

    Ilona:

    Heeey Anietje,

    Volgens mij heb je het heel erg gezellig en daar ben ik blijom. Geniet van het mooie weer daar;) en het mooie uitzicht, en de mensen en... ja zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Veel plezier deze week weer,
    (K) Ilona

  • 10 Oktober 2007 - 15:18

    Alwin:

    na dats moooi om dat te horen dat het goed gaat hier ookbij mijdusss

  • 10 Oktober 2007 - 17:42

    Dorisha:

    He Aniet,

    Zo te lezen vermaak je je wel in Australie... Al kangoeroes gezien? Hh.
    Hier is het same old same old eigenlijk. Met voetbal liggen we uit de beker en hebben we de 1e 2 competitiewedstrijden verloren. Maja, het zal wel goedkomen.

    Veel suc6 en plezier nog.

    Groetjes Dorisha.

  • 10 Oktober 2007 - 19:41

    Susanne:

    Aah nog ff lekker genieten en de toerist uithangen voor het harde werkleventje begint, doe je goed!!
    Nieuwsgierig naar je fotoooo's! :D

    X Suus

  • 10 Oktober 2007 - 20:30

    Paultje:

    kan je niet ff surf les nemen ofzo LEUK MAN leer je het mijn in Nederland scheelt mijn weer om naar florida of frankrijk te gaan maar aangezien het water daar warmer zou zijn dan hier ga ik toch maar die kan op ;) hehe. di baas van je ziet trouwens ook snel doller tekens :D "nieuwe in de schappe, Down under chease" haha mam en ik vonde vandaag down under wijn we hebben ze mee genomen voor volgen jaar :D ik hoor weer van je HEEEEEELE dikke knuffle van je lieve zusje :P

  • 11 Oktober 2007 - 08:19

    Marina:

    Hey pepietje!
    Goed bezig hoor! Ben benieuwd naar je eerst baantje daaro. Is het zeewater aan die hele kust zo koud of alleen daar? Is wel jammer als je niet lkkr kan aanspoelen daar..

    Hier same old, same old.

    XUZ Marina

  • 11 Oktober 2007 - 17:33

    Rita En Ruud:

    Hé hé zijn wij ook even in beeld, het is eindelijk gelukt.Wij nog steeds jaloers op je en dat je het leukt vind druipt van de verhalen af.Van dat beertje geloven wel maar van die kangeroo dat zien we toch wel graag eerst op een foto,zoiets als bewijs weet je. We geloven natuurlijk niet alles zomaar. Hey suc7 met hetgeen wat gaat komen. En je weet het hé zit je klem dan ff
    bellen.

    Groetjes Brian,Roy,Rita en ik

  • 11 Oktober 2007 - 18:18

    Dagmar:

    wat leuk om je zo te volgen via internet!
    Zo te lezen heb je in korte tijd al wat beleefd.
    Brandalarm , koala's gezien en wat een prachtige foto's van Sydney.
    We zullen je blijven volgen heb me aangemeld voor de mail.
    Geniet er verder van!!

    groetjes Dagmar (en martin + kids natuurlijk)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 121644

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: