Okavango Delta - Reisverslag uit Bagani Island, Namibië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Okavango Delta - Reisverslag uit Bagani Island, Namibië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Okavango Delta

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

07 Augustus 2016 | Namibië, Bagani Island

Hey Hey,

6 aug.
Vanaf Bagani rijden we verder via de Cavari strook naar Botswana.
De grens controle ging weer vlot en we konden onze rit voortzetten naar de volgende verblijfplaats.
Voordat we goed en wel daar aan konden komen moesten we over stappen op een 4x4 vrachtwagen, het deed mij denken aan een bierfiets. Allemaal op een lange bank naast elkaar.
Alle spullen werden er bij opgeladen en onze eigen truck lieten we achter. Het ritje duurde 30 min. hobbelend en rivieren doorkruisend.
In de middle of nowhere werden we welkom geheten door een Engelse dame en werd het reilen en zeilen over de logde verteld. (Generator, batterijen en dus beperkt stroom)
Een boardwalk bracht ons naar onze tent met eigen sanitair. Super leuk! Na een lunch hadden we 2 uur voor ons zelf, hè hè even uitblazen. En om 16:00 uur afernoon tea met eigen gemaakte cake. Jummy!
Daarna maakten we een sunsetcruise. We spotten prachtige vogelsoorten, krokodillen en nijlpaarden. En natuurlijk de mooie zonsondergang.
In bed werden we in slaap gezongen door Bush baby's. Denk aan een hond die steeds in zijn piepbeestje bijt. Dat geluid.

7 aug.
De volgende ochtend konden we wat uitslapen en na het ontbijt stapten we weer in de boot. Weer krokodillen en vogels. We werden gebracht naar een soort kano's, waar we in overstapten. Een jongen duwde de kano voort met een stok. Een heerlijke relaxte tocht door de Delta. Genietend van de zon, wat was dit heerlijk. We werden gebracht naar een eiland waar we een wandeling maakten. Helaas geen grote dieren meer gezien. Vervolgens lunch en met de kano en boot weer naar de lodge.
Weer tijd voor ons zelf tot de afternoon tea en het diner.
Morgen vroeg vertrek dus vroeg in bed met nijlpaarden en Bush baby's op de achtergrond.

Wat een heerlijk verblijf was dit en wat een paar leuke dagen. Ik had de Okavango Delta iets anders voorgesteld, maar zo was het ook prima.

Greetzzz Xx
Aniet

• 09 Augustus 2016 - 18:57

Mam:

Het zijn alweer vele kilometers juffie!!

• 10 Augustus 2016 - 00:50

Saskia Nooij:

Anita, wat geniet ik weer van je heerlijke en duidelijke verhalen, ik heb er meteen beeld bij!
    Geniet ervan en ik wacht op je volgende verslag!

• 10 Augustus 2016 - 18:50

Bessel:

Ik heb ze achter elkaar gelezen.
    Had eerder geen tijd.
    Je geniet weer ontzettend.