Dune 45 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Dune 45 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Dune 45

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

29 Juli 2016 | Namibië, Swakopmund

Hoi Allen,

Hier ben ik weer, nog steeds aan het genieten van het prachtige land Namibië. Eigenlijk alleen maar woestijn maar zelfs daar is afwisseling in landschap. De ene keer nog mooier dan de andere. Wat ben ik aan het genieten!!

Een goede nacht gehad bij onze lodge met hotspring. Doodstil en aarde donker. De sterren zijn prachtig. We zitten op het Zuidelijk halfrond dus even de Southern Cross gespot, wat me dan ook altijd weer even terug brengt naar Australië.
Een lange reisdag voor de boeg. We rijden door het Namib Naukluft gebergte. En onze eindbestemming voor 2 nachten wordt Sesriem.
De volgende dag staat er een druk programma gepland.
We bezoeken Dune 45. Die we helemaal naar de top beklimmen, 50m. Een prachtig uitzicht over de Sossusvlei. De lichte kleur grond waarop de rode duinen mooi afsteken.
Vervolgens brachten jeeps ons richting Deadvlei. Een stukje ploeteren door het zand om opeens tussen de duinen een dorre vlakte te zien op doemen. Een rivier die door het ontstaan van de duinen uiteindelijk is op gedroogd. Alleen de dode bomen gaven nog wat variatie aan het zicht.
Als laatste maakten we nog een wandeling door een kloof, de Sesriemvlei. Die zijn naam dankt aan het feit dat men voorheen met 6 riemen aan elkaar water moesten putten uit de kloof.
Een wel besteden dag. Het is hier machtig mooi.

Bye bye
Suus en Aniet

  • 08 Augustus 2016 - 21:58

    Mam:

    Gauw verder lezen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 121174

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: