Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

23 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal,

Na een lange vlucht via Dubai, wat weer geen straf was in een A380 van Emirates, kwamen we aan in Kaapstad. Ook wel City Bowl genoemd.
De zon scheen, maar het was wel fris. Logisch want het is hier winter.
De Tafelberg op staat op de planning en omdat die morgen dicht gaat (althans de kabelbaan) hebben we hier gelijk een actie van gemaakt.
Mega druk natuurlijk, maar dat mocht de pret niet drukken, we waren met een leuk clubje van onze groep. Boven freezing koud, maar een geweldig uitzicht! Nog een beetje onwerkelijk om hier nu te staan. Snel een rondje want ook de laatste kabelbaan zou alweer snel zijn terug rit starten.
Doordat het allemaal zo lang duurde kregen we als kers op de taart de zonsondergang en Kaapstad nu night te zien.
Voor de makkelijke weg gegaan en lekker in het hotel gegeten waarna we snel en voldaan ons bedje konden opzoeken.

25/7
Vroeg op voor onze Kaap de Goede Hoop excursie. Een rondje stad voor wat high lights en toen via de Chapmans Road richting de Kaap. Een prachtige route langs de kust. Op naar de vuurtoren bij Cape Point, op de uitkijk gestaan voor een walvis (helaas niet hij zich niet echt zien) en natuurlijk de foto bij Kaap de Goede Hoop. Een prachtig natuurgebied hier!
Daarna tijd voor lunch en door naar Boulders Beach om oog in oog te staan met de Afrikaanse pinguïn, je weet wel die van Artis.
Daarna nog even een snel rondje door de Botanische tuin. Het weer wordt slechter, de Black Storm is op komst.

De hele nacht heeft het gespookt, veel regen en zware storm.
Dit zette zich gedurende dag nog door, veel regen.
Om toch nog wat van Kaapstad te kunnen zien hebben we de Hop on Hop off bus gepakt en een leuk rondje gereden. Heerlijk geluncht aan The Waterfront. Helaas moesten we ook een stuk zonder bus doen en het begon alleen maar harder te regen. Het water stroomde over de weg, hier en daar kwamen de putdeksels omhoog en wij...? wij waren tot op het bot koud en nat.
's Avonds heerlijk gegeten bij Africa Café. Allemaal kleine Afrikaanse gerechtjes en als afsluiting zang en dans. Onwijs leuk en lekker, een leuke afsluiting van Kaapstad.

We hebben een leuke groep en gids. Ik ben al weer op en top aan het genieten. Ook leuk met het groepje dat ik al ken vooraf gaande van de reis.

Liefs, Anita Xx

• 30 Juli 2016 - 18:47

Mam:

Hey.. (Vr)eet je verhaal al weer op!!!xx

• 30 Juli 2016 - 19:50

Marc:

Leuk weer om te lezen Anita! Veel plezier!

• 31 Juli 2016 - 09:11

Bessel:

Plezier straalt van je verhaaltje af.
    hoe kan het ook anders