Een nieuw avontuur. - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur. - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur.

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

27 Juli 2015 | Sri Lanka, Negombo

Donderdag 23 juli begon mijn nieuwe avontuur. Op naar Sri Lanka... Ik vloog met het grootste passagiers vliegtuig van de wereld... Cool! Een tussen stop op Dubai voordat ik de volgende dag aankom op Colombo.
We werden keurig opgewacht door de reisbegeleidster en de lokale gids. We kregen een prachtige bloemenkas (van echte bloemen) als welkom in Sri Lanka, de parel van de Indische Oceaan of ook wel de traan van India genoemd.
We reden gelijk door naar Negombo, ten Noorden van Colombo. Een leuk plaatsje met verschillende kerken en tempels. Het hotel ligt aan het strand, maar we mogen niet zwemmen vanwege de stroming. Na een flinke briefing, welkoms drankje en een lunch dan maar een plons in het zwembad. Heerlijk! :D 's Avonds met de single ladies (5) heerlijk gegeten bij een visrestaurant.

De volgende de plaatselijke vismarkt, wat een happening. Het stonk er behoorlijk maar erg leuk om zo even het dagelijkse leven van de lokale bevolking te zien.
Daarna vervolgde we onze weg Anuradapura, de oude koningsstad. Die middag bezochten we een tempelcomplex. Prachtig plaatje. Een heilige plek die veel bezocht wordt door Pelgrims. De schoentjes moesten uit en hebben een paar heerlijk rond gelopen. We begroeten Boeddha die vanaf zijn hoogte ons bekeek. We beklommen de heilige rots die ons een prachtig uitzicht bood en bekeken een enorme stoepa. Wauw!!!
De bus bracht ons naar een prachtig hotel.

Zondag bestond de dag uit tempels, stoepa' s en boeddha's bekijken. Als echte Hollanders deden we dit op de fiets. Een tour door de koningsstad. Dit weekend was een speciale dag geweest dus het stikte van de mensen, Boeddhisten. Herkenbaar aan de witte kleding en helemaal gefascineerd door Boeddha, wat een beleving. Eerst bezochten we de Bo-boom, hier begon het allemaal mee. Een stekje vanuit India hierheen gebracht die nu uit is gegroeid tot een beste boom. Hiermee begin het boeddhisme in Sri Lanka. Wat een mensen, wat een mensen, wat een sfeer, wat een beleving. Vervolgens vele stoepa's aangedaan, heilige baden voor Monniken en natuurlijk Boeddah himself. ;)
De middag waren we vrij. Kapot, gesloopt, oververhit en moe doken we het zwembad in. Heerlijk relaxed en even een paar uur voor ons zelf. Een mooie afsluiting van de dag!

Ik probeer om de drie dagen wat te schrijven, tot dan.
Verder alles goed, leuke groep en een mooi land met lieve mensen.

kus kus
liefs, Aniet

• 27 Juli 2015 - 16:42

Marc:

Hi Anita, goed bezig! Fijn én jaloersmakend om je verslagen weer te mogen lezen.
    Veel plezier en avontuur!

Gr. Marc

• 27 Juli 2015 - 18:15

Mam. :

Je verhaal is weer gretig gelezen!