Road trip LA - LA, part 6 (15-10/ 23-10) - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Road trip LA - LA, part 6 (15-10/ 23-10) - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Road trip LA - LA, part 6 (15-10/ 23-10)

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

23 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Santa Monica

Santa Cruz: Heel anders dan de afgelopen plekken. Meer toeristisch en natuurlijk de bekende ‘Boardwalk’ met casino’s en achtbanen op het strand. Vond het wel grappig. Maar Gus had liever de natuurlijke stranden van de vorige plekken en wilde liever terug en wilde niet langer dan 1 nacht blijven. Ik alles even op een rijtje gezet voor mijn planning. Dacht eerst dat ik er dan morgen alleen voor stond, maar heb minder tijd dan ik in eerste instantie dacht, dus voor mij werd het ook 1 nachtje in Santa Cruz.

De volgende dag gingen we opweg naar Monterey. Hier kun je mooi duiken, dolfijn en walvistourtjes doen. Het ligt aan een beschermt stuk zeegebied ‘Nations largest Marine Sanctuary’, prachtig mooi! Ik heb een stuk langs de kust gelopen, waar veel wildlife te zien was, oa weer vele zeeleeuwen die voor de kust lagen te zonnebaden.
Vervolgens ben ik via ‘7 mile drive’ en ‘Lobos Point’, 2 prachtige stukken natuur, richting Big Sur gereden. Ook hier heb ik mijn ogen weer uitgekeken. Zo zo mooi!:D Ik denk dat ik dit het mooiste stukje westkust vind. En dan rijdend over Highway 1, geheel langs de kust, maakt het het plaatje helemaal compleet! Super geweldig gaaf! :D Helaas dat het behoorlijk mistig begon te worden en dat ik daardoor een groot stuk van dit prachtige uitzicht gemist heb. ’s Avonds sliepen we in Cambria. Een schattig, pittig, knus plaatsje in een schattig, pittig, knus hostel. Ook kwamen we Sonja (Swiss) weer tegen. We besloten om hier 2 nachten te blijven, zodat we wat meer van de kust konden zien. Vanuit hier de elephant seals bekeken, Hearst Castle zien liggen, en genoten van een prachtig uitzicht bij ‘Ragged Point’. Terug in town nog een rondje gelopen en in een aantal winkeltjes geneusd.
De volgende dag nam ik afscheid van Gus, hij blijft nog een nachtje of gaat terug naar Pigeon Point.
Mijn trip gaat verder naar Santa Barbara, heb veel leuke verhalen gehoord over deze plek dus kijk er naar uit. Alleen opweg, 2 uur te gaan, maar genoot van het idee dat ik met niemand rekening hoef te houden en kan doen wat ik wil. ;) Hier gaat mijn voorkeur toch wel naar uit. In SB. Een rondje downtown gelopen, state street, vele winkeltjes en er ontstond een leuke sfeer door de palmbomen.
De volgende dag ben ik op weg gegaan naar de wijngaarden van Santa Ynez. Ik kreeg gezelschap van een meisje uit Brazilië, gezellig. :) Een prachtige omgeving, onderweg kwamen we langs een meer een een gigantische paarden ranch waar we natuurlijk even moesten stoppen. We reden naar Los Olivos, en de officele winetrail, waar we 3 wijnproeverijen bezochten, en de wijnen smaakten heerlijk. YamYam. ;) We eindigde de dag in Solvang, een Denemarks stadje geheel in stijl! Loop ik toch zo maar even door Europa… Het was een lange dag, maar zeker de moeite waard en terug in het hostel was ook Sonja weer veilig aangekomen. Zo leuk om dezelfde mensen tegen te komen. Nog 1 nachtje in SB en dan slapen we beide 2 nachten in Santa Monica, gezellig! :)

En zo gezegd zo gedaan, op weg naar Santa Monica. Voor Sonja nam ik weer wat spullen mee, want dat scheelt weer op de fiets. Eerst nog even langs het Court house voor een prachtig uitzicht over Santa Barbara.
Ik reed weer langs een prachtig stukje kust. Ook Malibu was een mooi strandplaatsje, even gelunch en de benen gestrekt. Vervolgens zag ik de wolkenkrabers van LA in de verte opduiken. Dat bracht wel een gek gevoel, LA… de plek waar ik begonnen ben en nu is het cirkeltje bijna rond. Ongelovelijk hoe snel ook deze kant van the states om is gevlogen. Nog een paar dagen chillen op het strand hoop ik tenminste.
En nu is het zeker aftellen want als het goed is komen maandag mijn mams en tante naar LA. Yoehoe, ik heb er zin in!! In mijn kamer een tijdje met een NL-meisje zitten kletsen en een paar uur later kwam ook Sonja aan. De rest van de avond eigenlijk niet veel meer gedaan.
Zaterdag een rondje gelopen over de ‘Farmers Market’ en vervolgens de bus naar Hollywood gepakt. Had ik natuurlijk al gezien, maar was gezellig! De zon scheen en we hadden zin om naar het strand te gaan, helaas terug in Santa Monica was het nog steeds mistig en koud… grr. Komt omdat de winter in aantocht is. Wel hebben we van SM naar Venice beach gelopen. Leuk om dit te zien, vele kraampjes met eigen gemaakte kust en vele souveniers. Een hele andere wereld. Langs het strand terug waar we dolfijnen zagen. :)
Zondag nam ik afscheid van Sonja en maakte ik een wandeling in de SM Mountains, georganiseerd vanuit het hostel. Was weer mooi weer en een mooie wandeling. We hadden een groepje van 5 waaronder een man van 85 jaar, wel bijzonder.
De rest van de zondag beschouwd als een echte zondag en mij voorbereid op de aankomst van mams en Jacq.
’s Avonds leerde ik Pokeren en speelde we vervolgens een aantal partijtjes, een leuke afsluiting! :)

Ik kijk uit naar de komende dagen!
Xx Aniet

• 31 Oktober 2011 - 11:48

Bessel:

Het blijft volop genieten, lees ik.
    Leuk dat je moeder naar LA komt.
    Heeft ze in australië niet gedaan.
    Maak plezier, voor je het weet ben je thuis.