Road trip LA - LA, part 3 (26-09/ 2-10) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Road trip LA - LA, part 3 (26-09/ 2-10) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Road trip LA - LA, part 3 (26-09/ 2-10)

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

02 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Goedeavond allemaal,

Ach ja, ik ga gelijk maar door om de schade in te halen ;)

Een gekke dag, want vanaf nu gaan we weer met z’n tweeën verder. Ibi heeft voor een paar dagen haar eigen auto gehuurd, want moet donderdag in San Fran. zijn voor haar vlucht naar huis. Ik vind het erg jammer, want we hebben een gezellige 2 weken gehad.

John en ik gingen op weg naar Death Valley, we wilde eerst regelrecht doorrijden naar Sequoia en Kings Canyon NP. Maar dat gaan niet lukken, omdat je niet door Sequoia heen kan rijden en dus geheel onderlangs moet. Dit zijn een paar extra uren dus gingen voor een overnachting tussen in. Death Valley is bijzonder, ondanks er weinig tot niets groeit en er alleen veel kale bergen te zien zijn. Voor de zekerheid wat extra water ingeslagen en de auto vol getankt, you never know…
In Death Valley zijn we naar ‘Bad Water’ gereden, een plek waar je op het laagste punt van zeeniveau staat en een enorme zoutvlakte ligt. Prachtig gezicht, vooral van een afstand lijkt het een soort oase, een glinsterende lijn door de zon. Over de zon gesproken… het is hier bloed en bloed warm, 111 graden Farhenheid. Ik moet er niet aandenken om hier in de zomer te staan.
Onze stop was net op de grens voordat we DV uitreden, Panamind Springs. Zo klein dat we er eerste instantie voorbij reden. Echt helemaal niets hier en ik geloof dat er 30 inwoners wonen.

De volgende dag keken we uit naar Sequoia en Kings Canyon NP, een lange weg te gaan. En op het moment dat ik dacht wat we er bijna waren moesten we nog een heel eind het park zelf in. Dit omdat we de komende 3 nachten in het Nationaal Park zelf overnachten.
We slapen in een cabin, waar alleen een bed en een bureautje staat, heel schattig zo klein. Het toilet gebouw staat iets verder op, en dat doet mij aan mijn jeugdvakanties denken. :) Erg leuk. Er rennen hier weer vele eekhoorns rond en hebben ook een paar herten zien lopen deze dagen. Cool!
De eerste dag hebben we de grote bomen bezocht, en die zijn werkelijk groot. Onwijs, tsjeetje zeg! De volgende dag hebben we een stukje gereden en de grootste boom in volume gezien, ‘Boole Tree’. Daarna doorgereden naar ’Road End’ (een uur), met een paar stops onderweg om de ‘Grizzly’ watervallen te bekijken. Bij Road End zijn een aantal mooie wandelingen maar omdat de dag al aardig liep hebben wij deze niet gedaan. We een uur gelopen naar Kings river en vervolgens weer terug. Dit was een mooie besteding van de dag. ‘s Avonds hebben we nog een poging gewaagd om ‘Panoramic Point’ op te zoeken, vanaf camping bereikbaar. Maar dat was vele malen verder dan gedacht, uit eindelijk terug gegaan omdat het donker begon te worden. Het laatste stukje liepen we dan ook in het pikke donker en kwamen de wilde dieren tot leven. We scheten in ons broek om een beer tegen het lijf te lopen, maar gelukkig bleef het bij een paar herten. :)

Toen stond ons nog maar een park te wachten en ze zeggen de mooiste… Yosemite National Park. Vanaf Sequoia en Kings Canyon was het iets van 4 uurtjes rijden en daarom besloten we om de zuider ingang te nemen, want dan hadden we gelijk een rit door het park. En dan konden we ook gelijk ‘Glacier Point (7214ft)’ zien, dit had iemand ons gister aangeraden. ;) Hier heb je een prachtig uitzicht over de Valley.
Een lange weg met vele haarspeldbochten bracht ons bij de afslag naar Glacier Point, maar omdat dit een ‘one way’ weg was van een uur, we nog een eindje te gaan hadden naar ons hostel buiten het park, de bezine alweer hard ging en er niet veel benzine pomps in het park zijn, vooral niet dichtbij ons in de buurt, hebben we besloten om het niet te gokken. Wel hebben we door de Valley gereden en een aantal stops gemaakt, zoals bij Bridalveil Fall en Tunnel View, en El Capitan (7569ft) zagen we van een afstand.
De volgende dag naar het Visitors Centrum gereden en vanaf daar gelopen naar Yosemite Falls (grootste van US, omdat hij uit 3 delen bestaat) gelopen. Vervolgens wilde we naar de ‘Upper Fall’ lopen, maar die trail konden we niet vinden en ik had de kaart in de auto laten liggen. Terug naar het centrum gelopen en daar op de Shuttle bus gestapt die ons rond de Valley bracht. Uitgestapt bij Mirror Lake en daar nog een wandeling gemaakt. Een leuke dag!
Onze laatste dag hebben we besloten om naar Glacier Point te lopen, dit kan via ‘four mile trail’ vanaf de Valley. Wel behoorlijk steil omhoog, maar goed we zien hoever we komen. Vrij snel kwamen we 2 mannen tegen en we zijn de hele tocht bij elkaar gebleven, kletsend omhoog waardoor we weinig idee hadden van hoe steil en hoe ver het nog was. 3 uur hebben we erover gedaan om op de top te komen en het uitzicht was amaizing! Vanaf hier konden we een kwart van het park zien, zagen half dome (8842ft) en in het dal zagen we ‘Nevada Fall’ en ‘Vernal Fall’. In het restaurantje wat gegeten en gedronken en bij gekomen van de tocht. Over de terug weg deden we precies 2 uur. Dit was een voldane dag en een geweldige afsluiting van Yosemite NP! :D

Dit is dan even de laatste zover ;)

Bye bye en take care ;)
Xx

• 09 Oktober 2011 - 07:38

Suus Australië:

He, he... eindelijk weer eens een verhaal van je ;). Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En wat zijn je foto's gaaf! Geniet er nog maar flink van, voor je het weet is het echt weer voorbij... Have fun! x x x suus

• 09 Oktober 2011 - 08:31

Marcel En Marloes:

Mooi verhaal hoor, de naam Deaht Vally is best wel toepasselijk als ik die foto`s zie!
    Have fun de laatste weekjes.

groetjes!

• 09 Oktober 2011 - 12:50

Mam:

Het blijft gewelig om te lezen.
    dus niet te lang wachten aub!!

• 10 Oktober 2011 - 08:33

Bessel:

fijn dat je het zo leuk hebt.
    prachtige foto''s
    blijf genieten.

• 10 Oktober 2011 - 15:30

Connie:

Ha aniet, door jou kriebelt t flink dus met flinke halen sparen en veel bij lidl kopen en alle extraatjes oppotten dan lukt het wel om volgend jaar een rond trip te doen...
    Geweldig je verhalen weer, t is genieten.
    lieve groet
    Connie

• 10 Oktober 2011 - 18:16

Fanny:

Hey aniet,
    dat ziet er goed uit die foto's!! En zo te lezen heb je het wel naar je zin. Jammer dat jullie nu weer met zijn 2 zijn. maar zo te zien nog even en dan ga je alweer naar huis. geniet er nog ff van!!
    xx fan van uit cuenca in school!!!

• 10 Oktober 2011 - 19:08

Het blijft indrukwekkend! Keep up the good work! *o*

• 12 Oktober 2011 - 13:33

Maaike Thorsen:

Heeey Anita!

Wat een geweldige foto's heb je erop staan!!! Erg mooi! Ben jaloers op je ;-)
    Nog heel erg bedankt voor je kaart vanuit Miami (voor t trouwen), daar kunnen de andere kaarten niet tegenop!!!
    Ik wens je nog heel veel plezier daar ennuh, kom snel terug! Het is nu zo stil op de vrijdag tijdens de middagpauze!

Groetjes,

Maaike (van de Maat) - Thorsen