Road trip LA - LA, part 1 (11-9/18-09) - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Road trip LA - LA, part 1 (11-9/18-09) - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Road trip LA - LA, part 1 (11-9/18-09)

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

18 September 2011 | Verenigde Staten, Mexican Hat

Hoi allemaal,

Hier van mijn een update van de laatste week. Ik probeer het kort te houden, maar toch zo goed mogelijk over te brengen. ;)

Zondag 11-9 haalden we met z’n drieën de auto op en reed ik gelijk door naar onze eerste stop in Palm Springs. Hier zoeken sommige celebrity’s hun rust naast het drukke bestaan. En zo heeft in ons zwembad ook Elvis weleens een duik genomen. We verbleven hier 2 nachten. En op de 2de dag hebben we een bezoek gebracht aan ‘Joshua Tree NP’, vele Joshua Trees en mooie rots formaties. Een leuke dag en een goed begin van onze eerste dagen on the road! :)

De volgende stop was Phoenix, hier bleven we 3 nachten. Een mooie stad, maar verder niet heel veel te doen. De volgende dag was de planning om naar Scottsdale te gaan, een wijk in Phoenix, maar vervolgens hebbben we de hele dag achter de laptop gezeten om een planning van de trip te maken (Ibi heeft niet zo veeltijd als ons) en accomodatie te boeken. Was een aardig klusje, en vervolgens hadden we nergens meer zin in.

Op naar Williams reden we door ‘Sedona NP’, prachtig prachtig. Williams ‘The gateway to Grand Canyon’.:) En bij gebrek aan wat beters 1 uur rijden vanaf Grand Canyon. Willams is een Western plaatsje aan route 66, dus dat maakte alles goed. Een leuke sfeer hier en ook het hotel was erop ingericht.:) We waren optijd, dus na een rondje town opweg naar Grand Canyon. Wat info gescoort in het visitorcentum en de Canyon bekeken, waarna vervolgens een gigantische onweersbui op ons neer viel. Welcome…Onze eerste avond zochten we een lokale bar op, waar we aardige mensen ontmoetten, was erg gezellig! De volgende dag weer naar de Grand Canyon, maar nu is het tijd voor het echte werk. Vol geladen met genoeg eten en drinken volgende we de ‘Bright Angel Trail’ de Canyon in. Super Super gaaf, en ja hij is écht GROOT. Wat een ding… ;)
We hebben de route gedaan tot de tweede hut, dit is nog niet op de bodem, maar toch al 2 uur lopen en alleen maar dalen. Dat betekent dat je dat hele stuk ook weer omhoog moet maar dan stijgend. Na een pauze en heerlijk van het uitzicht te hebben genoten begon de barre tocht, na 5 stappen was ik al buiten adem, haha. ;) Maar we hebben het gered en niet eens zolang over gedaan. Ik denk dat we totaal iets van 4,5- 5 uur gelopen hebben. Een geweldige ervaring! :D:D

Na Williams reden we door naar Monument Valley. Een tribal park van de Navajo Indianen en de bekende uitzichten van western films van oa. John Wayne. Wat een prachtige uitzichten! Echt geweldig! Genoten van het uitzicht, vele foto’s genomen, Navajo eten gegeten en nog een stukje gelopen terwijl we genoten van de zonsondergang. We brachten de nacht door in Mexican Hat, vernoemd naar de rots ‘Mexican Hat’. Door de zonsondergang kwamen we in het donker aan, en genoten we van de prachtige sterrenhemel op ons naast gelegen terras. En werden we de volgende ochtend verrast door een pachtig uitzicht langs Juan River.

USA heeft veel te bieden en I like it! :D Echt ik kijk mijn ogen uit. Vooral als je een paar km rijdt en dan in een totaal ander landschap terecht komt, echt geweldig! :D

Ik hoop dat de foto's jullie wat meer werkelijkheid kunnen overbrengen.

Enjoy, XXX

  • 22 September 2011 - 06:59

    Daniël Van Leuzen:

    Anita,

    Erg leuk stukje, fijn om te lezen. Helaas kon ik nog geen foto's zien.

  • 22 September 2011 - 07:12

    Mam:

    Natuurlijk.. eerst de parken bekeken
    waar je geweest bent !!
    IK WIL OOK..

  • 22 September 2011 - 09:17

    Fanny:

    Hey aniet,
    Ja dat lijkt mij ook heel erg gaaf de grand canyon!!!! Ik ben benieuwd naar die foto's zo inmens he? Wat gaat de tijd toch snel. Nu op het werk en ik moet met deze dag nog 4 dagen werken en dan volgende week vrijdag vertrek ik! Heb er zin in!!! Jij nog even heel veel plezier, want ook jij bent nog ruim een maand onderweg.
    xfan

  • 25 September 2011 - 10:17

    Bessel:

    Weer meer ervaringen erbij,...het houd niet op,....en er komt nog meer.
    leuk om te lezen....maar geen foto's gezien.
    moet je nog uploaden.

  • 26 September 2011 - 19:35

    Ilona:

    Leuk verhaal Aniet:-)

    Zo te lezen geniet je met volle teugen!! Eef en Eef komen zaterdag bij me langs:-)
    Nou veel plezier weer!

    xxx

  • 28 September 2011 - 03:29

    Anita Ossebaar:

    Hey allemaal,
    Eindelijk de foto's kunnen plaatsen. Vorige keer drukte ik op een verkeerde knop en moest ik opnieuw beginnen... te moe ;)
    Heb gelijk een heleboel gedaan, ook al van de plekken waarover ik nog moet schrijven!! Zo cool allemaal, dus ga lekker kijken en ik spreek jullie snel!!
    Xx Aniet

  • 28 September 2011 - 15:13

    Josien:

    Wauw ziet er weer mooi uit aniet,straks word je nog ondekt!!;-)

  • 28 September 2011 - 16:52

    Mam:

    Niet te bevatten!!
    Wat één natuurgeweld!!

  • 29 September 2011 - 20:25

    Jacq:

    Wauwwww, wat ziet 't er allemaal te gek uit!!!!
    Grtz Jacq

  • 09 Oktober 2011 - 11:36

    Marina:

    Wauw Anietje, weer super mooie pics! Mooi avontuur weer.

    Xuz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 654
Totaal aantal bezoekers 121584

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: