A walk of Fame, LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu A walk of Fame, LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

A walk of Fame, LA

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 September 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hey iedereen,

Nog nieuwtjes? Hier mijn belevenissen van LA. ;)

Donderdagochtend werden we door Lucas (Duits) afgedropt bij het vliegveld van Key West. Eerst vlogen we naar Miami en vervolgens door naar Los Angeles. De vlucht duurde 6 uur. Om 18.00 uur kwamen we aan (3 uur vroeger). Eerst gekeken of we gelijk een autootje konden huren, maar doordat ze geen plaatselijk huurpunten meer hebben op het vliegveld, wat ik eigenlijk wel wist, hebben we een bus en metro naar ons hostel in Hollywood gepakt. De auto gaan we via internet boeken.
Zo eerste indruk ziet LA er goed uit, een grote stad met weer veel dingen om te zien.

Vanuit het hostel organiseren ze elke dag wel iets, tourtjes, bussen naar het strand, wandelingen door Nationaal Parken, BBQ en gezellige avondjes. Vrijdagochtend hebben we ons dan ook gelijk ingeschreven voor de ‘Beverly Hills tour’. We liepen een rondje en kwamen langs een aantal mooie optrekjes, zo ver we konden zien dan. ;) Tommy Hilfiger, Elvis, Hugh Hefner, Michael Jackson en vele andere. Vervolgens een bus gepakt naar Rodeo Drive, het shopping heaven of LA. :D Nice Nice!
We ontmoeten weer vele gezellige reizigers tijdens de tour en ‘s avonds sloten we de dag af met een BBQ, all you can eat for $6,- en Happy Hour bij de bar van ons hostel, max. $3,- voor alcoholische versnaperingen. :D Welkom to Backpacker World ;)

De volgende dag zijn we met een groot aantal van dezelfde groep op zoek gegaan naar het ‘Hollywood Sign’. We hebben hem al gezien vanaf het hostel, maar willen natuurlijk wat dichterbij om een mooi fotootje te schieten. Duitsland leidden ons de weg via zijn gps op zijn telefoon. Hadden een leuke wandeling en kwamen ook langs Griffith Park waar het observatorium staat. Uiteindelijk kwamen we niet echt in de richting en was het veeeel langer lopen. Op de heen weg ontmoetten we iemand die ons een lift terug gaf. Wij blij :).
Helaas nog geen foto kunnen nemen, dus ik, John, Iboya (NL) en Rick (Eng) gingen voor poging 2, nu met de diretions van het hostel. En dat is ons gelukt. Vervolgens over de Walk of Fame, zonder Rick, naar het Kodak Theatre, hier worden de Awards uitgereikt. En het Grauman’s Chinese Theatre gezien, waar bekende hun hand, voet en handtekeningen hebben achtergelaten. Ook nog het El Capitan Theatre gezien waar Belle en het beest draaide en vele Disney figuren te zien waren.
‘s Avonds hebben Iboya, zij gaat met ons mee, en ik de weg uitgestipeld voor onze Road trip, daarna nog een drankje. Maar ging op tijd naar bed, want morgen halen we vroeg de auto op en moet ik rijden naar Palm Springs. Whoehoe, excited! :D Ben erg benieuwd wat West US mij te bieden heeft!

Tot snel maar weer!
Xx

  • 14 September 2011 - 04:44

    Marc Schroën:

    Wow... wat een mooie verslag en de mooie foto's... (weet nou niet hoe ik je moet noemen "Tinker Bell" of "Bunny ;)).

    In ieder geval weer leuk om te lezen en te zien!

    Veel plezier verder...

    Groet Marc
    ps.. De Open Dag van Johan Cruyff Foundation zal we lukken vandaag... maar we missen je wel. ;-(..

  • 14 September 2011 - 05:50

    Mam:

    Wat gaaaaaf..
    En succes met het rijden.

    Top foto's x

  • 14 September 2011 - 15:08

    Fanny:

    Hey aniet,

    Hier alles goed, nog 10dagen werken en dan zit dat er op en duurt het niet zolang meer voor ik ga.
    Maar wat gaaf toch met een auto verder!! En leuk om weer wat foto's te zien. Je ziet er goed uit:) lekker kleurtje en een goeie glimlach volgens mij vermaak jij je wel!!
    x

  • 14 September 2011 - 16:56

    Connie:

    het kan niet op... zijn de mensen nou beleefd vriendelijk (de echte usa-ers) of klinkt het toch vaak gemaakt??
    JC had vandaag open dag weer ben niet geweest moest werken helaas.
    wil het volgend jaar wel weer eens gaan doen.
    tot vlgd bericht
    grts

  • 17 September 2011 - 10:35

    Anita:

    Hi Aniet,
    Ik heb weer met plezier en enige jaloezie je verhalen gelezen en wat een te gekke foto's.
    Ga zo door en enjoy!

    groetjes en een knuffel van mij.

  • 17 September 2011 - 17:49

    BESSEL:

    Mooie foto's anita!
    fijn dat je het zo naar je zin hebt.

  • 18 September 2011 - 21:08

    Marina:

    Anietje! Ben weer helemaal up to date met je verhalen.. Fijn dat je, je zo vermaakt. Lees ik zo tussen de regels door dat je reisgenootje een tikje saai is? Omdat ie steeds vroeg maar huis wil en zo.. Wel er lekker op uit gaan hoor nu je daar bent!! Enjoy sweety

    Xuz

  • 07 Oktober 2011 - 17:58

    Netty Hoogendoorn:

    Hallo Anita,

    Mooie foto's heb je gemaakt. En het genieten gaat ook goed. Hoop dat je nog veel mag zien en enjoy it.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 121611

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: