Welcome to Paradise! :D - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Welcome to Paradise! :D - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Welcome to Paradise! :D

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

08 September 2011 | Verenigde Staten, Key West

Hey, how are you?

Welcome to Paradise stond er op het bord voordat ik Key West binnen reed. De Overseas Highway, ook wel The Highway to the sea genoemd, is 127.5-mile (205.2 km) lang en bracht ons helemaal naar hier. Dit alles begon in 1912 bij Henry Flagler's Florida East Coast Railroad, helemaal van Miami naar Key West. Het spoor begaf gaf het in 1935 onder het geweld van een orkaan en was vervolgens te duur om te repareren. Het spoor werd verkocht en is voor bepaalde delen gebruikt voor de US-route 1 die werd geopend in 1938. De highway bestaat uit vele bruggen en de bekendste is ‘7 mile bridge’. Onwijs lang en een prachtig gezicht.

Key West bekend om zijn Sunrise en Sunset, omdat het prachtig gelegen is en maar 30 min. lopen is van oost naar westkant. De sunset hebben we dan ook gelijk de eerste avond bekeken. Helemaal naar de andere kant gelopen, via Duval street. De straat van Key West, waar alles wat je kan bedenken te vinden is. Op Mallory square een drukte van jewelste, muziek, drank, prachtige boten en veel mensen die naar de sunset komen kijken. Erg gezellig. Helaas iets te bewolkt voor het mooie plaatje…
Deze avond hebben we ook gelijk een snorkel/kayak tour geboekt, even wat actiefs! Leuk :)
Zondagochtend Key West maar eens verder bekennen. We zijn naar het Zuidelijkste punt gelopen van USA en dat ligt maar 60 mile vanaf Cuba. En dan ook dichterbij Cuba dan de rest van de USA, maar toch net even te ver om te zwemmen :p Vervolgens zijn we in een Old Town Trolley gehopt, niet gratis, en kregen we een interessante rondtour over het eiland. We konden de hele dag op en afstappen waar we wilde. Veel gezien en uiteindelijk beland op Higgs Beach als afsluiting.
Maandag zijn we eerste de Sunrise gaan bekijken (7.10 uur), prachtig mooi en zijn we om 9.30 uur de Mexicaanse Golf op gevaren voor een mooi dagje snorkelen en kayakken. Was super leuk en heerlijk genoten op het water. En de eerste dutchies ontmoet. ;)
De volgende dag ben ik om 10.00 uur het zwembad ingedoken voor een kleine opfris cursus duiken en daarna om het Reef opgegaan. Toch wel weer even spannend, maar ik had er vertrouwen in. De boot bracht ons duikers naar 2 verschillende plekken. En ik heb super genoten. Key West is gaaf. Prachtig mooie vissen gezien in alle maten en alle kleuren. Heb weer een Reef Shark getrotseerd en mijn eerste opblaas vis gezien. :) Het koraal was ook onwijs mooi, had het niet verwacht als je al zo verwend bent met het Great Barrier Reef, OZ. Ook nog eens onwijs lieve leuke mensen op de boot ontmoet, dus dat was me echt het dagje wel! Wat heb ik genoten! :D:D

En dan waren er ook nog al die leuke lieve mensen in het hostel! All over the world, waar we lekker een paar dagen mee hebben opgetrokken, buiten de tourtjes om dan. ;) Dit is echt backpacker life wat ik herken van OZ. Super leuk. En ik zeg Key West is the best!! Zo zo leuk hier. Relaxed, klein en fijn en… paradise! :D

Vandaag een hele wereldreis gemaakt! Ik zit in LA! :) Ben benieuwd!

Goodnight! Xx

ps. nu 9 uur tijd verschil...

  • 09 September 2011 - 09:53

    Bessel:

    Gaaf dat je weer gedoken hebt.

  • 09 September 2011 - 12:32

    Paps,:

    Leuk om weer te lezen.
    Jammer dat ik die prijs niet heb gewonnen.

    Wel vraag ik mij af waar de plaatjes blijven.

    Zie you aan de West Coast

  • 12 September 2011 - 13:02

    Jacqueline:

    Hoi meis hier ben ik weer eens!!!!
    Wat super wat je allemaal weer hebt meegemaakt, het blijft een feest van herkenning omdat ik de mazzel heb dat ik op zoveel dezelfde plekken ben geweest door m'n werk.
    Ik vlieg je beetje achterna, ik ben net terug uit Washington, volgende week naar NY en ik hoop dat het 24 of 25 oct gaat lukken om in LA te zijn, het antwoordt heb ik over 2,5 week.
    Ik hoop dat het je bevalt in LA, het is zo mega groot en alles verspreid van elkaar, ik denk bijna niet te doen zonder auto.Maar hier zijn ook weer alle leuke pretparken dus wie weet ga je nog een rondje doen Yihaaa.
    Nou have fun en keep in touch Kussss Jacq

  • 13 September 2011 - 05:56

    Connie:

    Ha Aniet, leuk je verhaal weer, zo is het ook genieten op afstand. Trouwens in LA daar heb ik ook wat meer als vrienden wonen. Hopelijk kan ik volgend jaar of het jaar erop die kant uit. Eerst maar even verder Amsterdam en nederland op de fiets verkennen.
    Lees graag verder hoe LA etc is

  • 18 September 2011 - 13:10

    Suus:

    Waauw sounds amazing dat lijkt me ook een super bestemming!
    Indd goed dat je weer gedoken hebt zo houd je dat ook lekker bij en de wereld onder water is dus haast nog mooier dan boven. Leuk hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 121598

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: