Great Smoky Mountains - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Great Smoky Mountains - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Great Smoky Mountains

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

20 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Knoxville

Hoi lieve Allemaal,

Hier weer een berichtje van mij, van de afgelopen dagen. Nog steeds rustig in Knoxville.

Woensdag 17-8 hadden we besloten om naar ‘Ijams Nature Centre’ te gaan. Brian wilde ons wel een lift geven als hij naar zijn werk ging. ‘s Morgens niet veel gedaan en rond een uur of 2 stapte we in de auto. Het is ongeveer 3 mile vanaf down town. Daar aangekomen een kijkje genomen in het informatie centrum, hier naar de verschillende wandelingen gevraagd en wat rond zwemmende schildpadden bekeken. Vervolgens op weg, de vrouw achter in het info centrum raadde ons de ‘River Trail’ aan en dat deden we dus ook. Brave volgelingen ;) Een paar uur rond gelopen door het bos en langs de rivier, af en toe even van het uitzicht genoten, een paar foto’s geschoten en gegeten en gedronken. Uiteindelijk kwamen we uit bij de andere kant van het park, de autoweg was de grens tussen beide. Een poging gedaan om hier ook nog wat te lopen, maar doordat het midden in de zon was hielden we het niet al te lang uit. Het liep ook al tegen 4 uur én moesten nog terug lopen naar Down town. Dit hebben we toen ook maar gedaan, en het kosten ons zo’n anderhalf uur. Pff, ging allemaal aardig, alleen het was zooo warm…
Terug eerst maar eens een douche gepakt en ‘s avonds lekker op de bank geploft met een filmpje ‘When Harry met Sally’, was wel oke.

Donderdag hebben we genoten van een gratis optreden in het Visitors Centrum, dit doen ze elke dag en het is nog live op de radio ook. Er worden leuke dingen gedaan hier in Knoxville, ondanks het niet zo groot is. Eerst hadden we een optreden van 2 mannen en daarna nog een met een man en vrouw. Was leuk, beetje country muziek.
Daarna nog een klein rondje door het stadje en nog een keer naar de ‘Sunsphere’,omdat John de vorige keer zijn camera niet mee had. Verder wat gechilld.
Ik ben om 16.00 uur ben ik alleen nog even naar het postkantoor gelopen, kijken of ik nu wel geluk heb om de UGGies op te sturen, en ja gelukt! Kan het niet geloven :) Hoop dat ze een veilige trip hebben!
John heeft later de Greyhound tickets voor Memphis opgepikt. Verder was het een rustig avondje.

Vrijdag was een super dag, het leek eergister bijna de mist in te lopen, maar we hadden mazzel deze keer. Brian was vrij en had geen plannen (meer), dus kon hij ons mee nemen naar de… ‘Great Smoky Mountains’ Yeahhh!! :D We vertrokken rond 8.45 uur en hadden een uur nodig om er te komen. We reden door ‘Pigeon Forge’, een en al attractie langs de weg, spookhuizen, waterbanen, karts e.d. Zelf de titanic was aanwezig en een huis dat geheel op zijn kop stond…
Brian deed een andere trail als ons, want die had hij al eens gedaan. Wij deden ‘Rainbow Falls’ (2.7 mile), alleen door het bos, het enige jammere eraan vond ik dat het eenrichting was. We hebben om 15.00 uur weer afgesproken. Heerlijk genoten van de wandeling, zagen eekhoorns, muizen, vogels, spinnen, paddestoelen en het kosten ons ongeveer 1 ½ uur om bij de waterval te komen. We hadden tijd over dus, verder gelopen om te kijken of we de top van ‘Mt. Le Conte’ (6.6 mile) konden komen. Onderweg kwamen we een stel tegen die zeiden dat we op moesten passen voor beren… zij hadden ze niet gezien, maar een paar andere wel. Zou gaaf zijn om ze te zien, maar vond het toch niet zo prettig idee, vooral niet omdat ik net ‘The Edge’ heb gezien…. Helaas is het ons niet gelukt de top te bereiken, omdat we gewoon weer terug moesten om op tijd op de parkeerplaats te komen, we waren heel dichtbij maar het eind kwam maar niet inzicht. En we hebben (gelukkig) ook geen beren gezien. Op de terug weg kwamen we erachter dat we iets te kort tijd hadden ingeschat, dus moesten aardig doorlopen :s Rond 15.15 uur kwam Brian ons te gemoet lopen en waren we gelukkig nog maar 5 min. van de parkeerplaats verwijderd, ik was op! Maar super genoten van de wandeling en het feit dat ik in de ‘Great Smoky’s’ ben geweest!

Vanmorgen even een rondje over de ‘Famers Market’ down town, gezellige drukte en tas gepakt voor onze volgende stop.
Vannacht (12.15 uur) nemen we de Greyhound naar Memphis, dus mijn volgende verhaal vanuit daar. Het plaatsje van ‘The King of Rock and Roll’ ;)

Xx

• 21 Augustus 2011 - 08:44

Mam:

Ben weer even na gereisd!
    het zag er op uit..
    gr.aan Elvis..

• 22 Augustus 2011 - 01:11

Aniet:

Ga ik doen! Morgen (ma.) naar zijn landgoed, ben benieuwd ;)

• 23 Augustus 2011 - 07:43

Bessel En Trees:

veel plezier in rock and roll city!!!

• 28 Augustus 2011 - 21:01

Marina:

Klinkt prachtig allemaal. Ben benieuwd naar de foto's.

xuz