Ayers Rock, Uluru oftewel The Big Rock - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Ayers Rock, Uluru oftewel The Big Rock - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Ayers Rock, Uluru oftewel The Big Rock

Door: Ossie in the Outback

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 September 2008 | Australië, Sydney

Heee allemaal,

Vandaag breng in jullie vanuit een zonnig Melbourne op de hoogte van mijn reis door de outback.
Normaal had ik 1,5 dag in Thailand moeten zijn maar heb dit even uitgesteld vanwege de protesten. Iets langer de tijd in Oz dus...en ik moet zeggen "Geen probleem" :)

Op 26 augustus om 12.30 uur werd ik opgepikt door Steve de tour gide voor de komden 6 dagen. Vandaag bestond het grootste deel uit rijden richting "Kings Creek Station" waar we de nacht zouden doorbrengen. Onderweg hadden we een kleine stop om wat hout te sprokkelen voor het kampvuur. Ondertussen natuurlijk wat babbelen met mijn 19 nieuwe reismaatjes. Op de camping vertelde Steve ons hoe de "Swag" werkt. Een "Swag" is een soort van grote slaapzak waar je je eigen slaapzak in legt en vevolgens zo de nacht doorbrengt naast het kampvuur onder de sterrenhemel. De reactie van 4 Ierse meiden: maar daar ga/kan ik niet in slapen. Zij hadden een 5 sterre hotel verwacht....:P
Na het dinner vermaakte we ons rond het kampvuur en kropen daarna in onze "Swag".

De volgende dag pakken en op weg naar "Watarrka"(Kings Canyon). Daar hebben we 10 km (3 uur) gewandeld. Ondanks ik al zovele Canyon, gorges en gaps had gezien, was het weer een amazing uitzicht en erg gezellig met de groep en Steve. Na lunch op de camping door richting ULURU...Jehhh!!:D:D We dropte onze spullen in " Uluru Resort" en reden vervolgens naar Uluru om daar de sunset te kunnen zien. Erg aan te raden, omdat je dan de rock in verschillende kleuren kan zien. Onder genot van bier en snacks hadden we het erg gezellig. En ik moet zeggen "hij" is echt heel GROOT, ongelovelijk! Voor mij niet zomaar een rock maar iets heel speciaal, heel gaaf!:D 's Avonds spannende verhalen rond het kampvuur, ook weet Steve veel te vertellen over sterrebeelden. Interessant om zo wat meer over jezelf te weten te komen ;).
De volgende dag heel heel vroeg op om vervolgens de sunrise te zien. Weer een bijzondere ervaring om tijdens je ontbijtje een prachtig uitzicht te hebben op Uluru. We hebben echt een onwijs leuke groep. Iedereen is gezellig en we hebben loads of FUN! Ook Steve is Top!

Vervolgens door voor een 9 km wandeling door "Valley of the Winds" rond de "Kata Tjuta" (The Olga's). Ook weer ongelovelijk grote rotsen, met prachtige uitzichten. Steve vertelde verhalen onderweg over de Abbo's. Terug naar ons Resort voor lunch en een beetje chillen. Later de middag namen we een kijkje in het cultuur centre om wat meer te weten te komen van de Abbo's. 's Avonds keken we op een prive plaats de sunset over Uluru en The Olga's. Omdat het vrij bewolkt is valt het allemaal wat tegen met de kleuren.

Dag 4 was het dan eindelijk tijd voor een wandeling rond Uluru. Echt bijzonder om zo dichtbij te komen en hem op sommige plaatsen zelfs aan te kunnen raken. Ook zagen we vele kenmerken terug van de verhalen die spelen rond Uluru. De wandeling bracht ons 3 uur verder. Terug naar de camp, pakken en wegwezen. Via Stuart Highway richting "Cooper Pedy". Een oud mijnplaatsje. Onderweg kwam de verwachte storm opzetten. We hadden een prachtig bliksem schouwspel in deze verlaten, langgerekkte outback. 7 uur later kwamen we aan en maakte onze grot in orde, we slapen vannacht onder de grond! Echt zo gezellig en weer een bijzondere ervaring:D. Onze lange tocht werd beloond met de beste pizza van het dorp. Daarna hadden we een top avond in de ondergrondse pub.

De volgende dag, flink verslapen door alle gekkegeit van de afg. nacht. En was niet iedereen even blij met ons. We hadden namelijk een tour vandaag en de gids stond al een paar uur te wachten. We kregen een rondleding onder de grond. We zagen en hoorde hoe de mijning en zoeken naar Opals in zijn werk ging. Ook zagen we een ondergrondse ingericht huis. Sommige mensen wonen hier nog steeds zo. Grappig om te zien.

Verolgens reden we door naar het diepere zuiden, "Flinders Ranges". Deze nacht verbleven we in een normaal hostel, nou ja normaal...het was een oude verblijf plaats voor militairen. De volgende dag was het weer wat tijd voor beweging. We klommen naar de "Devils Peak". Een zware stijgende klim, maar als beloning een prachtig uitzicht. Ook konden we vanaf hier de filmset zien van de bekende horror movie "Wolfscreek". Terug op de grond moesten de mannen nog hun laatse energieen verbruiken om de bus en trailer uit de modder te krijgen. Daarna konden we veilig richting Adelaide, het eind punt van deze trip.

Echt dit was de beste georganiseerde trip ever! Zo getroffen met de groep en gids. Overvloed aan eten en gewoon de geweldige dingen zoals Uluru wat we met elkaar konden delen was top! Echt helemaal super. We hebben Steve de laatste dagen elke minuut van de dag gevraagt om please mee te gaan naar Melbourne. De meeste gaan die kant op dus voorlopig nemen we nog geen afscheid gelukkig!
Zondagavond zijn we weer met z'n alle uitgeweest, weer een onwijs leuke avond. Het is nog even afwachten of Steve meegaat. We namen al voor zeker een klein beetje afscheid, wat niet al te makkelijk was.

We verblijven met het grootste gedeelte van de groep in hetzelfde hostel, TOP!

De volgende dag met onze katers hup in de bus voor een wijntour door "Barrosa Valley". De eerste stop was bij "Jacobs Creek". En vervolgens bezochte we nog 3 andere. De wijn was lekker, niet alle natuurlijk, de dag was oke, maar we waren alle blij om weer terug te zijn in ons hostel ;)

In me volgende verhaal meer over de trip van Adelaide naar Melbourne via de "Great Oceaan Road" en of Steve met ons mee gaat of niet.

Liefs van de "Freako Nutso"
(mijn nieuwe bijnaam sinds de tour afkomstig van mijn sterrebeeld)

  • 10 September 2008 - 08:43

    Fanny:

    Jeetje wat een verhaal! en wat een gave foto's!!! Ziet er weer top uit!. En ook zulke gave uitzichten en zonsondergangen!
    xfan

  • 10 September 2008 - 10:24

    Paps:

    He cave woman.
    Weer top jaloers als ik dit moois weer zie.

  • 10 September 2008 - 12:06

    Jake:

    Hey Anniet!
    Heel gaaf allemaal weer moid! Jammer dat ik die outback-tour nooit gedaan heb. Moet echt geweldig zijn en nu ik je foto's zie was dat ook echt zo volgens mij! Maareh.. las ik dat nou goed.. Melbourne leuker als Sydney?? Wat krijgen we nou!? Ik wil uitleg als je straks weer terug bent! ;) He geniet er nog ff van die laatste maand en hoor je schnell! Gr, Jake

  • 10 September 2008 - 22:43

    Petra:

    Wauw, ben ff stil van de foto's.....maar eeeeecht nirt jaloers hoor :(

    ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 121579

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: