Kakadu National Park :D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Kakadu National Park :D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Kakadu National Park :D

Door: Ossie

Blijf op de hoogte en volg Anita

26 Augustus 2008 | Australië, Sydney

G DAY iedereen,

Op 13 aug. bracht ik ons naar ons eerste grote doel… Darwin. We zetten de tent op en draaiden onze was, want dat werd wel eens tijd na week vol of stof. Daarna op naar de stad om eindelijk eens contacten met de andere kant van de wereld…INTERNET. Wat een luxe. Een wat minder bericht was dat Francisca ons gaat verlaten, ze zit wat in de knoop met haar zelf en vliegt morgen naar Sydney waar een hele goede vriendin op dit moment is.

De volgende dag was het tijd om onze auto om te ruilen voor iets wat groters. Dit was de reden om Kakadu National Park beter te kunnen bekijken. En ik moet zeggen een grote jongen was het zeker, we kregen een Nissan Partol 4WD toegewezen. Heel gaaf, ten eerste omdat Nissan het favo en bekende merk van de thuis basis is en ten tweede omdat hij gewoon heel groot en gaaf is en ten derde omdat ik de gewenste auto van me zus onder me kont had. :P
We zochten alle spullen uit en herladde de nieuwe auto. Ook hadden we een nieuw gezelschap gevonden om de plaats van Fran op te vullen, Anne uit Duitsland. Vol goede moet gingen we op weg via de Arnhem Highway.
De eerste stop zou Jumping Crocodiles zijn, maar omdat we anderhalf uur te vroeg waren besloten we dit op de terug weg te doen. Tijdens lunch tijd meldde Anne dat ze last had van migrane en dat het beter was om terug te gaan naar Darwin omdat het alleen nog maar erger zou worden. Haar afgedropt bij een hotel in Jabiru waar ze opgepikt zou worden door een bus.
Wij naar een informatie centrum gereden. Vervolgens besloten om naar Ubirr te gaan om de zonsondergang te zien. Van te voren liepen we mee met een ranger die vertelde over de Rock Art. Dit was heel interessant en er werd erg leuk verteld. De Rock Art bestond in dit gedeelte voornamelijk uit dieren, dus de ranger vertelde daardoor over Grandma Kitchen en hoe het voedsel zoveel jaar terug dus bereid werd. Erg grappig. Rond half zes was het tijd voor de zonsondergang, we klomen naar de hoogste top voor het beste uitzicht over de Wedlands.

De volgende dag was het tijd om de bekende watervallen Jim Jim falls te bekijken. Onderweg maakte we nog een stop in Nourlangie voor meer Rock Art. Was iets mider dan gister maar nog steeds mooi en bijzonder om te zien.
Vervolgens hadden we een lange gravel road te gaan om bij de camping van Jim Jim Falls aan te komen. Het was nog geen 4WD pad, dus we dachten al we hebben dit bakbest toch niet voor niets gehuurd he. Maar nee het kwam goed, vanaf de camping was er een 4WD pad die ons bracht naar de waterval. Een lange wandeling over vele rotsen, bracht ons uiteinelijk bij een prachtig plaatje. Strand, een helder blauwe pool en een helaas droge waterval vanwege het droog seisoen. Hier waren we al op voorbereid. Echt gaaf om zo maar opeens op een strandje uit te komen, totaal niet verwacht! :)

Ik moet helaas stoppen, want het wordt tijd om me klaar te maken voor mijn tour. Over ruim een half uur spring ik op een bus die me naar "The big Rock" brengt en vervolgens naar Adelaide, via de "Great ocean road" naar Melbourn. Ik heb er heel veel zin in!

Tot over een aantal dagen en dan ook meer over "Hoe de big rock in het midden van dit land"! :D

Bye bye
Liefs Aniet


Hey daar ben ik weer!

Ik heb de lange reis van Alice naar Melbourne overleeft! :)
Ik ga eerst verder waar ik gebleven was.

Na een verfrissende duik bij de JimJim fals bracht ik ons terug naar de camping. En ik moet zeggen dat ik me vermaakt heb. Echt zo gaaf te scheuren over een 4WD pad in zo'n bakbeest. Jumpen over grote hobbels, stuur controle houden in de diepe zand gedeeltes en natuurlijk extra hard door het water :)
Op de camping was het grote onderwerp, gaan we naar de "verboden" Twinfalls of niet. Dit vanwege omdat we door een lange, diepe rivier moeten.

De volgende dag namen we een kijkje bij de 45 cm diepe rivier om ons besluit te nemen. We lieten een paar auto's voorgaan en namen vervolgens ons besluit "we gaan ervoor". En yes, we hebben het overleeft of eigelijk het belangrijkste de auto! :D
Weer een prachtige wandeling naar de top van de waterval en daarna met de boot naar de waterval zelf. We kwamen weer bij een prachtig plaatje. Een bijna wit strand met helder blauw water. Helaas konden we niet zwemmen vanwege de krokkies. Ik bracht ons weer terug. YAHOE me eerste rivercrossing!! ZO GAAF! :D:D Onderweg namen we nog een paar prachtige foto's. Waarvoor ik een paar keer op en neer moest rijden en keren op het smalle pad. NO WORRIES! Volgende keer ga ik met me oom crossen met de Land Rover ;)
Deze middag zijn we door gereden naar "Maguk Gorge". De volgende dag hebben we hier een ochtend duik gedaan. De middag bestond uit terug rijden naar Darwin.

Dit alles was een heel geslaagde trip door Kakadu! Weer een paar mooie dagen om op terug te kijken!

xxx

  • 26 Augustus 2008 - 05:44

    Connie Jc Dag:

    hey anita, wat een verhalen weer je zult denk ik alles vreselijk gaan missen als je weer in nl bent. Nu misschien heb je t idee dat je een ieder hier mist maar deze werelddelen zul je echt nog meer gaan waarderen als je de hectiek hier weer meemaakt. Geniet alsjeblieft nog volop !!

  • 26 Augustus 2008 - 06:24

    Fanny:

    Hey aniet,
    Jeetje wat gaaf zo'n grote bak! en wat een leuke foto's weer, die had ik nog niet allemaal bekeken! Ik wacht je volgende verhaal af!
    xfan

  • 26 Augustus 2008 - 07:20

    Mam:

    Hoef niets meer te zeggen,de foto's zeggen genoeg!!! Een goede busreis.........

  • 26 Augustus 2008 - 07:20

    Mam:

    Hoef niets meer te zeggen,de foto's zeggen genoeg!!! Een goede busreis.........

  • 26 Augustus 2008 - 18:17

    Bessel:

    Hoi Meissie,
    Eerst maar alle verhalen gelezen.
    Leuk om te doen, maar precies zoals je moeder schreef, DE FOTO"S ZEGGEN GENOEG!!!
    Blijf genieten.

  • 04 September 2008 - 20:31

    Ilona:

    Je verhalen blijven top!
    Dat gaat binnenkort een moeilijk afscheid voor je worden!
    Want tsja het is nu al september...

    Wel weer gezellig hoor;)

    Meis ga nog lekker door met genieten!
    Kussss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 121167

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: