Zo droog is Australie nog niet… - Reisverslag uit Perth, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Zo droog is Australie nog niet… - Reisverslag uit Perth, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Zo droog is Australie nog niet…

Door: Ossie

25 Augustus 2008 | Australië, Perth

Jeee, weer een verhaaltje...:D Enjoy! ;)

Onze eerste stop deze dag was bij The Pinnacles dessert. Jammer genoeg was het aardig bewolkt geworden en ook de Pinnacles hadden we iets groter verwacht.
De eerste nacht brachten in door op de campsite “Ellendale Pool”. We kwamen in het donker (geen lichten) aan en het koste even de tijd om alles te organiseren. Deze avond hadden we onze eerste BBQ en het was best knus. Het enige wat ons een beetje licht gaf was de lantaarn. We besloten dan ook maar, moe van de reis, vroeg naar bed te gaan.

De volgende morgen werden we wakker met regen en konden we eindelijk eens bekijken waar we werkelijk geslapen hadden vannacht, een mooi plek. Vandaag vervolgde we onze weg richting “Kalbarri Nat. Park”. Onderweg regen, regen en regen. De auto begint vanwege het rek op het dak te lekken. In Kalbarri gestopt en een café binnen gevlucht en daar onder genot van hot chocolate en koffie maar eens besloten wat te doen.
We zochten een camping, dit keer een cabin, was goedkoper dan de tent en lekker warm en droog. Tussen de buien door even genoten van een kust wandeling.
Terug lekker warm en knus de avond doorgebracht in de cabin. Michael maakte pasta en daarna speelden we een paar spelletjes onder genot van bier en wat overgebleven vodka.

De volgende ochtend weer regen en daardoor besloten we om maar weer in de auto te stappen. Hopen dat “Shark bay en Monkey Mia” ons wat beter weer te bieden heeft. We hebben de auto dicht geplakt met plakband en ducktape in de hoop dat het lekken op hield. Jammer genoeg zaten we een paar km verder op weer met onze kopjes klaar om de regen op te vangen…haha.
Ook in “Shark bay” was het weer even slecht, we besloten dan maar verder te gaan. Erg jammer want dit is de plaats waar je heerlijk op het strand kan liggen en waar de dolfijnen heel dichtbij in de bay komen. Helaas…
Onze volgende stop was Coral Bay en omdat we de “Tropische Steenbok keerkring” passeerde kregen we weer een beetje hoop. Maar nee voor de verandering…nog steeds regen. We begonnen nu toch echt een beetje geïrriteerd te raken, vooral omdat Australië zo droog moet zijn…nou niet dus.
Omdat de tent waarschijnlijk had weg gedreven incl. onze spullen, besloten we deze nacht maar een hostel te pakken. De volgende dag was droog en namen we een kijkje op het strand, een aantal namen een duik om wat te snorkelen. Coral Bay ligt gelegen aan het “Ningaloo Reef” en dat moet aardig mooi zijn, misschien zelfs beter als Great Barrier.

De middag reden we door naar Exmouth, nog steeds gelegen aan het “Ningaloo Reef”, en daarom besloten we de duikflessen maar weer eens uit de kast te halen. Michael heeft ook net zijn duikbrevet gehaald alleen al even wat meer ervaring als ik. Top. Voor mij was het ondertussen al 6 maanden geleden, dus de kriebels in mijn buik voelde ik wel. Maar alles wat goed. Erg fijn en blij om het weer een keer gedaan te hebben. Het Reef? Kan nog mooier. Deze middag zouden we aansluitend een Walvis tour doen, maar die werd voor de verandering gecanceld door de regen… Nice!
We hebben 3 nachten in het “Range Nat. Park” geslapen. In de middle of nowhere, tussen de skippy’s. Erg van genoten. Uiteindelijk ook nog een walvis tour gedaan, maar GRRR geen walvis gezien. De sfeer in de groep was vervolgens aardig gedaald.

Ach ja, je kan niet alles mee hebben. Jammer dat al een paar dagen zo is, hoop toch echt dat het allemaal wat beter gaat worden.

Tot snel
xx Aniet

• 25 Augustus 2008 - 16:00

Marcel Band.:

hey meid! blij om te horen dat het goed gaat (behalve de regen dan).
    haha dat ducktape verhaal! groetjes x