Mijn nieuwe thuisbasis - Reisverslag uit Perth, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe thuisbasis - Reisverslag uit Perth, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe thuisbasis

Door: Ossie

Blijf op de hoogte en volg Anita

05 Mei 2008 | Australië, Perth

Halloo iedereen

Zoals beloofd zou me volgende bericht komen vanuit Oz. Dus bij deze en om precies te zijn vanuit Perth gelegen in West Austalie.

Ik vertelde jullie dat ik hier al 1,5 week ben, maar bedoelde eigenlijk 2,5 week;)

Na dat ik in Sydney was aangekomen moest ik opnieuw inchecken met me backpack omdat ik met Quantas, me favoriet, me laatste vlucht zou vliegen. Bij de incheck kwam ik erachter dat me vlucht, geboekt al heel heel lang geleden, niet meer ging. Ik kreeg het al een beetje benauwd, maar gelukkig vertelde de aardige stewardes dat ik de eerste de beste vlucht kon pakken. Moest alleen 2 uurtjes langer wachten. Als dat het is...;) Ik was weer een lucky girl.
Me een beetje vermaakt met van alles en ook me hostel in Perth nog maar een keer bellen. Ik had namelijk geen reactie op mijn boeking gehad. Ze hadden mijn boeking niet ontvangen en alles zat bom en bom vol in Perth. Ze keek nog een keer en gelukkig vond ze toch een leeg bedje voor me. Joepie!:D

Een leuk klein hostel waar ik 5 dagen heb doorgebracht.

Ik ga even pauze houden, de zondagavond movie begint en daarna hebben we een gezamelijk dinner!

Tot straks
(K)

Hier ben ik weer...
In het leuke kleine hostel leerde ik ook 2 NL kennen(Joshi en Edo). Erg gezellig. Mijn eerste dag gaf Edo me een city tour voor wat wegwijs. Verder doe ik eigenlijk heel weinig, want zit echt even vol van het reizen. We hebben mijn eerste weekend even een kleine wandeling gemaakt met z'n 3en maar dat was het wel.

Verder natuurlijk druk op zoek naar een baantje. Heb ondertussen besloten dat mijn wens om hier met kinderen te werken niet gaat lukken. Verdient te weinig om straks me reis te kunnen afmaken. Helaas maar op dit moment is het geld even belangrijker. Had wel een intervieuw gehad met een familie, maar die kozen uiteindelijk voor een ander.
Vervolgens wilde ik alle hostel af om te kijken of ik daar voor gratis accomodatie kon schoonmaken. En dat is gelukt! Ben verkast naar een ander hostel, was ook nodig omdat er geen plek meer was waar ik verbleef. Het is 10 min. van elkaar af, dus af en toe zoek ik Edo en Joshi nog even op om samen pannekoeken te bakken:D.
Een erg leuk hostel met een aardige manager en medebackpackers. En 5 min. van de city centre. Verder elke woensdag een gezamelijke BBQ, op zondag hebben we movie-avond met vervolgens een dinner. Het is de bedoeling dat elke keer een andere nationaliteit kookt. Elke vrijdag heb ik met de staff een lunch. Erg gezellig zo allemaal.

Ook heb ik Willeke (een van de meiden waar ik samen hier naar toe ben gevlogen) weer ontmoet. Die avond hebben samen gegeten en lekker bij gekletst...Erg LEUK:D
Willeke had hier een baantje, dus de volgende dag zijn we daar samen heengegaan om te vragen of ze nog mensen zochten. JA! Ik gelijk een applicatie formulier ingevuld en 3 dagen later had ik me proefdag. Deze verliep goed en ik mocht komen werken!!;) Maandags terug gekomen voor het papierwerk, donderdagochtend een training en de maandag daarop had ik me eerste werk dag.:D

Nu precies 1 week aan het werk en het is heel erg leuk. Het is een Zweeds restaurant met heerlijke broodjes, taarten, maaltijden enz. En ook hele leuke collega's. En heeeel erg druk. Ook het schoonmaken wat ik elke ochtend 2 uurtjes doe gaat me goed af. Het is goed te combineren.

Verder heb ik afgelopen weekend Jake weer eens gezien. Al een paar keer telefoonisch contact gehad. Hij werkt een paar uur vanaf Perth, maar was nu een weekendje over. Erg leuk, samen wat gedronken, gekletst en foto's gekeken. TOP!

Gister een heerlijke dag, dus even naar het stand "Cotageloe beach" geweest met Franck(manager), Samuel en Katja. Een mooi strand en genoten van een heerlijke bak met 4 verschillende soorten ijs. JAMMIEJAMMIE!:D

Ik geloof dat me verhaal alweer veel te lang is. Gelukkig heb ik zo alles wel verteld van mijn afgelopen 2,5 weken.

Ik hoop dat ik nu snel alle foto's erop kan zetten.

Weer een dikke knuffel
Aniet(K)


Ohja Happy bevrijdingsdag;)

  • 04 Mei 2008 - 11:14

    Mam :

    we zijn in afwachting, eet ze straks

  • 05 Mei 2008 - 12:28

    Kevin:

    hey Anit,

    ben je nog steeds niet vergeten hoor, laatste drie verhalen zijn weer geprint en neem ik mee als lees voer.
    greetzzz XxxX Kev

  • 05 Mei 2008 - 16:40

    Fanny:

    Hey aniet,
    zo een tijd gereisd en zo te horen nu druk aan het werk, maar wel leuk!Ben benieuwd naar de foto's!
    xfan

  • 05 Mei 2008 - 17:49

    Bessel:

    Leuk dat je werk hebt,
    drukte is voor jou toch geen probleem!!
    Wacht oip je foto's.

  • 07 Mei 2008 - 13:18

    Jacky:

    Hoi,

    Wat geinig nog een nichtje in de horeca, wie had dat ooit gedacht.
    Vrijdag komen San en ik een heel stuk jouw kant op, we gaan naar Bangkok voor 9 daagjes. Ik natuurlijk werken en ook tussendoor nog 2 x naar Taiwan op en neer vanaf BKK. Maar tussendoor gaan we lekker genieten van de stad en tourtjes.

    Werk ze liefs Jacqueline

  • 08 Mei 2008 - 14:14

    Paps:

    Ziet er allemaal prachtig uit.
    Vooral die werkkleding weer eens iets anders dan het kassmeisje van Henri Willig.

  • 08 Mei 2008 - 19:32

    Willeke:

    Nou, het jurkje staat je leuk hoor ;)
    De groeten!

  • 18 Mei 2008 - 17:46

    Marina:

    Hey meisie! ziet er allemaal goed uit leuke foto's ook! ik krijg spontaan trek in taartjes ;)
    Xuz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 121601

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: