Mijn laatste weekje NZ:s - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Mijn laatste weekje NZ:s - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Mijn laatste weekje NZ:s

Door: Kiwi Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

03 Mei 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hey allemaal,

Alles nog oke daar aan de andere kant? Koninginnedag overleeft? TOP

Mij laatste weekje van NZ ga ik nu voor jullie schrijven.
Van Kaikioura pakte ik dus de bus terug naar Christchurch waar ik het hostel Frauenreisehaus had geboekt. De naam zegt het al, een vrouwen hostel, dus eens even een weekje zonder mannen.;)

Veel duitsers in me hostel maar allemaal leuke meiden, de meeste verblijven hier al voor een maand, dus dat merkte ik wel een beetje. Ik had een heerlijk 2-pers kamer. Dat is weer eens wat anders dan met ze 8/10 of 12 op 1 kamer.;)

Ik merkte echt dat het een vrouwen hostel was, er werd regelmatig een lekkere taart gebakken (waar we met z'n alle van smulde), gratis wassen (waar ik de eerste dagen gebruik van maakte) en lekker tutten onderling. Ook hadden we een kruiden tuintje, dus bij mij ontbijt dronk ik een heerlijk kopje verse peppermint thee en ook het dinner werd op smaak gebracht met wat verse kruiden:D. Ook hadden we gezelschap van een kat, konijn en 2 cavia's.

De avond dat ik aankwam had ik met Helge afgesproken om uit eten te gaan, omdat zij de volgende dag NZ verlaat. Echt een gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. Als toetje had ik een "Dutch apple slice". Top!:D

Me eerste dagen heb ik vooral vermaakt met lekker bank hangen en vooral alle 5 delen van Harry Potter kijken waar ik al een paar weken flink behoeften aan had.:D
Op donderdag 10 april deed ik een rondje stad en bezocht ik de "Fudge shop". De enige shop in NZ waar ze caramelachtige repen maakte met allerlei smaken. Ik kocht de white chocolate met rasberry (frambozen). De substantie smolt gewoon in me mond, echt zooo lekker!

Verder had ik deze dagen ook erg druk met het uitzoeken van spullen en foto's die ik naar huis wilde sturen en natuurlijk de voorbereiding op mijn vlucht terug naar OZ. Ook ben ik al een aantal weken op zoek naar een warme trui met een NZ kenmerk/logo erop. Het wordt kouder, dus heb wat warms nodig en omdat ik weinig leuke souveniers zie wil ik op deze manier een leuk aandenken hebben. Verder ook druk op internet om te mailen met families voor een au-pair baantje en jullie allen natuurlijk op de hoogte houden van mijn belevenissen;).

Natuurlijk ook de kerk bezocht op de Cathedral square. Zag er weer goed uit van binnen, even geluisterd naar het koor en een gebedje achtergelaten op het prikbord. Wat zeg ik natuurlijk niet, want anders komt het niet uit.
Heel toevallig kwam ik ook weer een oude bekende tegen, Hayley die ik heb leren kennen in Abel T. Even in het zonnetje lekker bij gekletst.

Op mijn laatste avond was Susanne (DenHaag) ook in Christchurch, toevallig zelfde hostel, even wat gedronken in de stad en daarna nog een glaasje wijn in het hostel. Was erg gezellig. Vervolgens op tijd naar bed, want we moeten er vroeg uit. De shuttle komt ons (gelukkig hoef ik niet alleen...nog 4 meiden gaan 2 weken naar Brisbane) om 3.30 uur op halen.

Echt heel gek om op weg te gaan naar het vliegveld. Ik keek nog een keertje achterom, naar alle lichtjes in de stad en zei tegen me zelf: GOODBYE NIEUW ZEELAND!...

Op het vliegveld natuurlijk het gebruikelijke zoals altijd. Gelukkig dus samen met de andere meiden om de tijd door te brengen. Zij vlogen een half uurtje eerder als ik.
Om 6.45 uur was het tijd om mijn vliegtuig te betreden. Ik vloog met Jet*. Genoten van het mooie uitzicht en een lekker tukkie gedaan.
Ik denk dat ik rond 8.45 uur (Sydney tijd) in Sydney aankwam. En alles is goed gegaan.

Mijn volgende verhaal komt vanuit Perth! Waar ik ondertussen al 1,5 week ben. Ik heb jullie dus alweer veel te vertellen.

Tot de volgende keer mijn lieve vriendjes;)

Liefs Kiwi Aniet


  • 03 Mei 2008 - 18:21

    Bessel:

    Wacht weer op je volgende verhalen

  • 04 Mei 2008 - 06:58

    Mam:

    Dit verhaaltje raakte mij, op deze vroege morgen. Weer een afgesloten hoofdstuk.Fijne tijd in Perth!!xx

  • 04 Mei 2008 - 09:16

    Fanny:

    Hey aniet,
    Jeetje idd weer een land en ervaring achter de rug! Ben benieuwd hoe je het in perth hebt en hoe het gaat met het zoeken/gevonden hebben van een baan veel suc6
    xfan

  • 06 Mei 2008 - 10:25

    Sandra :

    hey anita,
    Heb een tijdje niet gereageerd, omdat ik heb een beetje druk had. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik je verhaaltjes niet lees.
    Als ik je verhalen lees krijg ik er echt altijd zo'n beeld bij en vraag me dan ook af wat je nu aan het doen bent.

    Anita weer heel veel succes in Perth en ik wacht je verhalen en foto's weer af.

    dikke kus san

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 121593

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: